2021
ГРАЦИОЗНО ПО БУЛЕВАРДА – така може да се движи всеки английски спортен автомобил. Да „вкопчиш нокти“ в асфалта – това е тема за напреднали расови „животни“. За нас обаче бързите автомобили трябва да се карат на пистата, а не по булевардите. Дори и да става дума за спортни Coupé-та мечта като наскоро освежения Jaguar F-Type. Или за не по-малко спиращия дъха Aston Martin Vantage.
F-Type и Vantage имат не само обща родина, но и доста прилики в генетично отношение. Задно задвижване, внушителен и мощен V8 агрегат, разположен надлъжно отпред, както и светкавично превключващи 8-степенни автоматични трансмисии. Това са страхотни предпоставки за бързо темпо. Срещнахме двата модела на отсечката за тестване на управляемостта на пистата Contidrom. Срещата е доста ексклузивна. Тук един срещу друг се изправят автомобили с почти 1000 к.с. обща мощност – подобно нещо не се случва често. Най-малко 272 500 лв. трябва да приготвите за Vantage, докато F-Type P450 струва от 180 000 лв. Бързаме да ви кажем: Vantage изпреварва F-Type с четири секунди на обиколка. Това е много! Jaguar е по-скоро мощен GT. Той е бърз, няма спор. Усеща се като доста пъргав, завива чудесно, а мощният му двигател придвижва отлично 1,8-тонната алуминиева „котка“.
Каросерията обаче се накланя изненадващо много, а колелата буксуват прекалено силно на излизане от завоя, недозавиването в бързо взиманите дълги завои – това се отразява на удоволствието от шофирането и на времената за обиколка. Освен това се налага да поддържате правия курс с автомобила. Ако натиснете прекалено рано педала на газта, болидът ще се понесе странично изненадващо вихрено с пушещи гуми. Двигателят е пъргав и много мощен – на V8 му е чужда липсата на въздух. Въпреки това F-Type е като цяло по-спокойният автомобил в това сравнение. Принципно работи относително тихо, седалките му са стегнато тапицирани, а возията е значително по-комфортна. Така в „дивата котка“ ще издържите по-добре пътуванията на дълги разстояния в сравнение с във Vantage. Последният спада към машините за каране в тази лига. Затова няма как да не включим Aston Martin и Джеймс Бонд в едно изречение – макар и вече да е доста изтъркано. Тъй като този Aston всъщност си е самият Бонд.
Продължете на следващата страница