Jaguar F-Pace 25d: срещу каноните

Най-високият модел на Jaguar получи нов дизелов двигател. Това е първият агрегат на JLR с „двойка” турбокомпресори


8
ное.
2017

Jaguar с дизелов двигател… и то SUV?! Преди тридесетина години подобна комбинация би звучала като научна фантастика – но времената се менят и сега най-голямата „котка” се нарича F-Pace и уверено атакува пазарите по цял свят. Вече в гамата от задвижващи агрегати присъства и новият агрегат 25d, работещ на принципа на самовъзпламеняването. Моторът с 240 конски сили и максимален въртящ момент 500 Нм, достъпни още при 1500 об/мин, гарантира уверена тяга и време за „спринта” 0-100 км/ч едва 7,2 сек. В смесен цикъл на движение бордовият компютър отчиташе консумация 8-9 л на 100 км – което е сериозно отклонение на фона на заводски обявените 5, но с оглед на размерите (дължина близо 5 м) и теглото (около 2,5 тона) на автомобила е съвсем прилично постижение. Това, на което англичаните трябва да обърнат малко повече внимание, е шумоизолацията – на моменти моторът с два каскадно свързани турбокомпресора е прекалено „гласовит”. Първият агрегат с подобна технология за свръхпълнене от Jaguar Land Rover има нови бутала, колянов вал и инжектори, които трябва да издържат на повишеното натоварване в сравнение с по-ниските като мощност (163 и 180 к.с.) изпълнения на същия мотор.

Двигателят на F-Pace 25d е оборудван с два турбокомпресора

Въпреки че е великан, F-Pace се държи като спортен автомобил: при атака на завой с по-висока скорост SUV-ът реагира с презавиване – защото системата за двойно задвижване при нормални условия прехвърля цели 90% от въртящия момент към задните колела. По-слабите дизелови модификации могат да бъдат поръчани от клиентите само със задно задвижване – за най-потентните с 240 и 300 „коня”, както и за всички бензинови, обаче се предлага само 4х4 – което вероятно българските клиенти така и така ще търсят основно.

Тестовата модификация в ниво R-Sport струваше над 120 000 лева

С приятна за днешния „ултрасвързан и споделен” свят изненада ни посреща интериорът на F-Pace – тук има цели четири USB-та, така че всички в колата ще имат възможност да зареждат мобилните си устройства. 8-степенната автоматична трансмисия се управлява чрез въртящ се селектор, който елегантно „изскача” нагоре. Спортните седалки са невероятни, а дори и по-височките няма да се оплакват от недостиг на пространството за главите и коленете отзад. В комбинация с ниската позиция на седене и удобното арматурно табло почти забравяте, че седите зад волана на висок автомобил. Вероятно някои от по-претенциозните клиенти ще имат забележки към пластмасата в интериора – тя можеше да бъде по-качествена с оглед на факта, че тестваният от нас F-Pace струва близо 130 000 лева. Иначе всичко в кокпита е подредено с мисъл за ергономия и се управлява удобно, а багажникът с обем 650 л ще задоволи претенциите и на най-запалените „отпускари”. Системата за мониторинг на мъртвата зона с предупреждение за приближаващи се отзад превозни средства в движение и при излизане на заден ход е много ценна екстра – и си струва да инвестирате в нея 1277 лева. Aсистентите за автоматично спиране и за следене на лентата получавате без доплащане за абсолютно всички версии – за което Jaguar заслужава поздравления.

По отношение на екстериора F-Pace успява да изглежда много представителен, да всява респект на пътя и в същото време да бъде индивидуален – и двете са важни за уважаващ себе си Jag. Автомобилът определено привлича погледите и изпъква сред тълпата – в това отношение германската конкуренция остава назад.

Извод

F-Pace е истински Jag, истински индивидуалист, който няма да ви разочарова нито по отношение на характера, нито по отношение на удоволствието от шофирането. Новият „двойно турбиниран” дизелов агрегат е добро решение с оглед на ниския разход и добрите реакции в целия оборотен диапазон.

 

 

Още по темата

Card image cap
Civic отново с дизелов мотор – тествахме го!

7
февр.
2018

Десетата генерация на Honda Civic беше разработена като изцяло нов модел. Дизайнът й поляризира мненията. AUTO BILD тества дизеловата модификация на „японеца“

Card image cap
Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDI Style: Надежден и след 100 000 км

17
окт.
2016

Компактният модел от Корея е най-добрият автомобил в продължителните тестове досега. Само да не бяха тези слабости в детайлите…

Card image cap
Quadix Buggy 1100 4×4: нудизъм на колела!

25
окт.
2016

Quadix Buggy е станал още по-мощен и още по-близък до обикновен автомобил. Машината тежи 770 кг, но развива 64 к.с. – и гарантира неподправено удоволствие

Card image cap

В последния брой:

Архив >