Jaguar F-Pace на старо: своенравният „англичанин“

2102
2023

Дължи го на провинциалните благородници: от 2015 г. Jaguar „отхапа“ със своя модел с висока позиция на седене F-Pace парче от SUV тортата. По отношение на външния вид англичаните доказаха, че отлично владеят елегантния дизайн. Иначе F-Pace е базиран като седаните XE и XF на собствената модулна алуминиева платформа Jaguar Land-Rover (D8).

За съжаление красотата и изкуството при производството на каросерии далеч не са достатъчни. Нашият тестови автомобил с първа регистрация през ноември 2017 г. е разполагащият със 180 к.с. дизелов вариант 20d с пакет Prestige и задно задвижване. Като нов с някоя друга екстра е струвал около 99 000 лв. След пробег от 95 448 километра цената е повече от двойно намалена – за SUV-а от среден клас Autohus в Бокел до Бремен иска съвсем приличните около 45 000 лв.

Оформен с вкус кокпит, но с изненадващо обикновени повърхности във вътрешното пространство
Типично за марката солидно количество кожа, прилично място и среден комфорт на седене

Това изгодно предложение се дължи и на малко безгрижния предишен собственик на автомобила. Десните врата и страна са ожулени вероятно вследствие на щета и трябва да бъдат ремонтирани, което в Германия ще струва поне 2000 лв. Пътното поведение не е без забележки въпреки окачването с алуминиеви двойни носачи на предната ос и алуминиева интегрална задна ос. Макар и управляемостта да изглежда спортна, задната ос тропа, а спирачките също издават шум – не е нетипично за по-стар F-Pace – забелязахме го по време на нашето тестово шофиране по магистралата. По-добре стоят нещата във вътрешното пространство: размерите и дизайнът са далеч от познатата ни интимна близост при старите XJ седани.

След почти 100 000 километра на F-Pace вече му личи износването

Тук човек изживява приятната страна на автомобилна Великобритания. Форматът също е подходящ за транспортиране на четиричленни семейства, които се насочват от своите комбита от среден клас в произвеждания в английския Сълихъл, в завода на Jaguar Land-Rover F-Pace. Багажникът може да бъде увеличен чрез сгъващите се в съотношение 40:20:40 задни облегалки и предлага вместимост от 650 до 1740 литра. Качеството на материалите съответства само отчасти на премиум претенциите на благородните британци.

Инфотейнмънт система със семпла, но затова пък добре четима функция за навигация

Освен изглеждащата не съвсем ъпдейтната инфотейнмънт система впечатление правят някои неособено добре изглеждащи материали в интериора. В горната част всичко изглежда все още фино, но в долната, по централната конзола и чувствителните на замърсяване зони от Jaguar са монтирали доста обикновени материали. Тапицираните с кожа повърхности на предните седалки изглеждат също така леко сплескани. Раздвоение предизвиква и дизеловият двигател Ingenium (Euro 6), който се използва и в моделите на посестримата марка Land Rover. Въпреки добрата шумоизолация той напомня по всяко време за принципа си на изгаряне и на място работи с осезаеми вибрации.

Ръмжащият дизелов мотор със 180 к.с. е разумният избор. Той предлага приличен разход и висока мощност

Допълнително ще ви смути леката турбодупка при потегляне. По-култивирани са 30d моторите (от 2020: D300) с шест цилиндъра. Но внимавайте: собствениците на моделите съобщават за проблеми с ангренажните вериги и с турбото. С оглед на солените тарифи в сервизите на Jaguar се препоръчва внимателен оглед за дефекти при покупката, както и гаранция. Това важи особено за скъпите по отношение и на поддръжката версии с V6 и V8 бензинови мотори. Те доставят изключително удоволствие от шофирането, но предизвикват разходи за поддръжка като във високия клас.

Двойното задвижване се доплаща при обикновените варианти на F-Pace. Но задното задвижване също осигурява удоволствие от шофирането

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин