JAGUAR E-TYPE CONCEPT ZERO: „НАЙ-КРАСИВИЯТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛ В СВЕТА“

0809
2017

Jaguar Land Rover Classic представя електрически задвижван Jaguar E-type на фестивала Jaguar Land Rover Tech Fest, който отваря врати на 8 септември в Лондон. Автомобилът, известен като Concept Zero, е възстановен и трансформиран в подразделението Jaguar Land Rover Classic Works в Ковънтри, недалеч от мястото, където е роден моделът E-type.

Тим Ханиг, Директор на Jaguar Land Rover Classic, каза: „Concept Zero съчетава добре известното динамично изживяване на E-type с подобрена производителност чрез електрифициране. Тази уникална комбинация създава спиращо дъха усещане при шофиране.

Нашата цел с Concept Zero е да пригодим притежаването на класически автомобили към бъдещето. Очакваме реакциите на нашите клиенти, тъй като проучваме възможността за въвеждане на този концептуален автомобил на пазара.“

Jaguar E-type Concept Zero не само изглежда и се шофира като  E-type, той предлага забележителна динамика. Автомобилът е по-бърз от оригиналния E-type: Ускоряването от 0 до 100 км/ч (62 мили/ч) отнема само 5,5 сек., около 1 секунда по-бързо от E-type серия 1.

Тим Ханиг каза: „За да можем безпроблемно да съчетаем новия електрически двигател на E-type Concept Zero с динамичната настройка на спецификациите на оригиналния E-type, ограничихме мощността на автомобила. Вярваме, че това осигурява оптималното изживяване при шофиране.“

Автомобилът Concept Zero, показан на Tech Fest, е възстановен роудстър, серия 1,5. Той е напълно оригинален като спецификации освен свръхмодерния двигател от 21-ви век и модифицираните прибори и табло – въпреки че те също са вдъхновени от оригиналния E-type. Използвани са и LED предни фарове, за да се постигне енергийна ефективност. Те отново възприемат стила на оригиналния E-type, серия 1.

Електрически силов агрегат по поръчка

За E-type Concept Zero е специално разработен електрически силов агрегат с мощност 220 kW. Литиево-йонната батерия има същите размери и подобно тегло като на 6-цилиндровия двигател XK, използван в оригиналния E-type. Експертите, отговарящи за разработването на електрическия силов агрегат, са осигурили поставянето му на точно същото място както двигателя XK. Електрическият мотор (и редукторната предавка) са разположени точно зад батерията, на същото място, където е и скоростната кутия на E-type. Нов карданов вал изпраща мощността към пренасящия диференциал и крайната предавка. Общото тегло е 80 кг по-леко в сравнение с оригиналния E-type.

Използването на електрически силов агрегат с подобно тегло и размери като на съвременните бензинов двигател и трансмисия означава, че конструкцията на автомобила, включително окачването и спирачките, не се е променила, което опростява трансформацията и хомологацията. Шофирането, управлението, возията и спирането на автомобила са като на оригиналния E-type. Разпределението на теглото между предната и задната ос остава непроменено.

Тим Ханиг каза: „Интегрирахме новия електрически силов агрегат в съществуващата конструкция на E-type, което означава, че конвенционален двигател може да бъде монтиран отново по всяко време. Смятаме, че това е важно, тъй като осигурява период от време, през който Jaguar остава верен на своето ДНК.“

Шестцилиндровият двигател XK е произвеждан от 1949 г. до 1992 г., и е оборудван на почти всички емблематични модели на Jaguar от този период, включително E-type, XK120, Mk2 и XJ6. Новият електрически двигател би могъл да бъде използван с всеки от тези автомобили.

 Тим Ханиг каза: „Бихме могли да използваме тази технология, за да трансформираме всеки класически Jaguar с двигател XK.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв