Jaguar E-Pace и Volvo XC40: дали са нещо по-добро?

Те най-малкото искат да бъдат такива – новите модели с висока позиция на седене на Jaguar & Volvo. Какво могат обаче луксозните SUV-чета в ежедневието?


7
дек.
2017

ТОВА, ЧЕ СА РАЗЛИЧНИ, им личи от разстояние поне 50 метра. Jaguar и Volvo, абонирани досега за луксозни лимузини и скъпи SUV-ове, прехвърлят своя бонус по отношение на имиджа в средния клас. Дори малките модели с висока позиция на седене владеят изкуството да изглеждат скъпи и висококачествени. Новият E-Pace демонстрира своите извивки на задните калници и задни светлини в стила на Jaguar F-Type, а XC40 умело копира дизайнерските елементи на своите по-големи събратя от север. Има и нещо ново и свежо – триъгълната колона на покрива при Volvo или онези извивки по фланговете на Jaguar, което кара моделите да изпъкват от масата. Безспорно са красиви, но дали са и добри? E-Pace е по-тесен и огражда своите пътници. Кокпитът е като при Range Rover Evoque (от него е техниката за SUV-а на Jaguar), отзад пък има стилен, но смущаващ завършек на линията на прозорците. Във Volvo обзорът е доста по-добър. XC40 не само изглежда по-просторен, но и предлага повече място – горе-долу колкото в BMW X1. „Шведът“ определено се старае да блесне като практичен. На централната конзола на Jaguar (от 100 000 лв.) има кожена тапицерия, а седалките също са предимно с такава тапицерия, предлагат се девет варианта, а джантите са с размер до 21 цола (при Volvo максимум 20 цола). Jaguar предлага повече моторизации: три дизелови с SCR катализатор и мощност от 150 до 240 к.с. и два 4-цилиндрови бензинови с 249 и 300 к.с. Значително по-малка е гамата на Volvo за старта: само бензинов с 247 к.с. и дизелов със 190 к.с. (на цена от 90 000 лв.), с автоматична трансмисия и двойно задвижване. От 2018 г. ще има базов бензинов мотор с 3 цилиндъра, 156 к.с., предно задвижване и механични скорости.

Volvo XC40 D4

Вертикално разположен дисплей и вентилационни дюзи като в големите модели на Volvo, нов е скоростният лост. И „кофата“ в централната конзола.

 

Jaguar E-Pace D 180 HSE

Скоростен лост, лост на ръчната спирачка и тясно пространство: E-Pace е доста спортен.

 

ИЗВОД

Със сигурност E-Pace и XC40 ще се превърнат в бестселъри на своите марки. Те внасят стилна визия и чар в своя клас. Това прави тези SUV-ове още по-атрактивни.

 

 

Още по темата

Card image cap
Тест на Techart Macan 2.0

16
юни
2017

4-цилиндровият агрегат на Porsche притежава значително по-голяма тяга във версия на Techart Macan 2.0. Достатъчен ли е, за да се конкурира с V6 мотора?

Card image cap
Тествахме прототип на i30 N: по-мощен от Golf GTI

27
юни
2017

Hyundai атакува в класа на компактните спортисти. i30 N е първият модел под новия бранд N. АUTO BILD успя да тества маскиран прототип на "бегачката"

Card image cap
Volvo Truck The Iron Knight: разярихме чудовището с 2400 к.с.!

28
окт.
2016

Най-мощният камион на света ускорява по-бързо от повечето Porsche-та. AUTO BILD успя да го изпробва на пистата

Card image cap

В последния брой:

Архив >