AUTO BILD България / Jaguar освежи най-хищната си котка

Jaguar освежи най-хищната си котка

F-Тype получава променен външен вид и модерни технологии


10
ян.
2017

Вече известен като модела на Jaguar с най-големи динамични възможности, спортният F-Type продължава да еволюира със свеж външен вид и модерна информационно-развлекателна система.

От лансирането си през 2012 г., изцяло алуминиевият двуместен автомобил на Jaguar твърдо се е установил като най-продавания спортен модел в сегмента си на родния си пазар. Новата серия F-Type предлага по-широка гама, включваща 28 версии – от изчистения F-Тype с 340 к.с. и задвижване на задните колела до суперавтомобила на Jaguar за всякакви климатични условия F-Type SVR (575 к.с.) с максимална скорост 320 км/ч и задвижване на всички колела.

Вече всеки F-Type е оборудван с информационно-развлекателната система Touch Pro. Супер бързите й реакции, интуитивното управление като при таблет, интелигентните навигационни функции като Share ETA и онлайн услугите като информация за трафика и метеорологична прогноза в реално време правят всяко пътуване по-удовлетворяващо и предоставят изобилие от информация на разположение на водача.

Дизайнът на F-Type е променен с по-ясно визуално разграничение, благодарение на специфична за модела предна броня. Full LED предни фарове още повече усилват визуалната привлекателност и спомагат за подобряване на безопасността и комфорта на водача.

Прибавянето на олекотени издължени седалки и нови хромирани и алуминиеви покрития усилват усещането за интериор с фокус върху шофьора и перфектно допълват усъвършенстваните цветови схеми, включващи кожената опция в цвят Siena Tan, която вече е налична за цялата гама.

За да отбележат представянето на новата гама F-Type, в Jaguar са разработили ексклузивния модел 400 Sport, който ще се продава в цял свят, но само за една година. Мощността на новата версия с 400 к.с., изстискани от 3-литровия двигател V6 с механичен компресор, се допълва от подобрено шаси, включващо спирачната система Super Performance, системата Програмируема динамика и 20-цолови джанти с в цвят Dark Satin Grey.

Отличителни емблеми 400 SPORT в цвят Yellow и Dark Satin Grey в задната част на автомобила и на предния сплитер загатват за допълнителната мощност, скрита под издутия преден. Моделът R-Dynamic е нов в основната гама. Тази спецификация е налична с версиите с 340 и 380 к.с. на двигателя V6 с компресор, разширявайки избора на клиента, и се отличава с 19- и 20-инчови алуминиеви джанти и отвори на предната броня с рамки в цвят GlossBlack. Отличителното покритие в цвят GlossBlack е нанесено и на предния сплитер, въздуховодите на предния капак, страничните прагове и задния дифузьор.

Към всеобхватната гама системи в помощ на водача на F-TYPE се включва и полуавтоматична функция в помощ на паркирането, която прави успоредното паркиране дори в най-тесни пространства по-бързо и лесно. Когато минете покрай потенциално паркомясто, ултразвуковите сензори за паркиране на автомобила измерват дължината му. Ако е подходящо, системата поема контрол над управлението: всичко, което водачът трябва да направи, е да натисне един бутон, да включи на задна предавка и да контролира подаването на газ и спирачките. Системата също така ще насочва автомобила при излизане от паркомястото.

Още по темата

Card image cap
Наследникът на Top Gear – The Grand Tour, започва скоро

28
сеп.
2016

Първото шоу от поредицата The Grand Tour ще се излъчва от 18-и ноември по Amazon Prime. Ето и всички новини за новото автомобилно шоу на Джеръми Кларксън!

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap
Чудовищните руски всъдеходи

31
май
2016

В руската тайга често закъсват дори и класически всъдеходи. Тогава се налага да дойдат чудовищните машини на Trekol!

Card image cap

В последния брой:

Архив >