2023
ЧАКЪЛЪТ ПОД ГУМИТЕ СКЪРЦА леко, когато нашият червен Jaguar приближава имението през сянката, хвърляна от старите кедъри. Когато минаваме покрай прецизно окосената трева, пред предния капак се издига фасада, светеща в нежно розов цвят на сутрешното слънце. Накрая спираме пред чудесна градина от герании и тагетес.
Скот Шърман вече ни очаква. „Добре дошли в Уапънбъри Хол“, казва той и ни предлага, типично по британски, чай и джинджифилови бисквити за добре дошли. Дали щяхме да бъдем толкова сърдечно посрещнати и по времето на сър Уилям Лайънс (1901–1985)? Основателят на Jaguar, който е живял тук, е бил джентълмен, но също така и голям скъперник. Така че може би щяхме да получим бисквитки. Със сигурност не и шарената феерия от светове.

Том Сейдж, неговият бивш градинар, казва, че Лайънс не е давал и пени за цветни декорации. Затова и градинарят винаги засаждал зелени растения. Всичко останало всъщност би пречело, тъй като патриархът искал да му показват най-новите прототипи пред къщата. Те всички паркирали тук, където днес стои нашият XJ40. Свещена земя за почитателите на Jaguar!
Също и Скот, който през 2017 г. е купил Уапънбъри Хол, също е запознат с магията на това място. Австралийският милионер обича да дели страстта си към историята на марката със свои съмишленици, като често отваря имението за събития или развежда посетители из някогашните конюшни, които били използвани от сър Уилям за гаражи. Днес един от автомобилите продължава да е тук: Mk 10 от 1961. Когато неотдавна лимузината е обявена за продажба на търг, Скот решава, че трябва да я притежава.
- Eтaп: УАПЪНБЪРИ



Нашият XJ40 също е купен на търг, но не е скъп колекционерски екземпляр, а евтина покупка от eBay за 2000 лв. Всъщност фотографът на AUTO BILD Михаел Нерман е бил настроен по-скоро за краткотраен флирт, когато преди осем години купува луксозния автомобил. Тъй като обаче този Jaguar се оказва един безпроблемен автомобил за всекидневието, флиртът се превръща в дългогодишна сериозна връзка. Дните на автомобила обаче са преброени: междувременно ръждата засегна и носещите части, а преди при следващия технически преглед проверяващите да дадат своя отказ, автомобилът се върна вкъщи – всъщност там, където е „роден”.
Продължете на следващата страница