JAC e-S2: стойте далеч от този електрически SUV! (ТЕСТ)


12
ян.
2021

Този електрически SUV е наистина последният… автомобил, до който се докоснахме през трудната 2020 година. Подобно на вируса, и електромобилът идва от Китай и можем само да се радваме, че той няма да се разпространи по целия свят като пандемия. Просто не е достатъчно способен за това. А повтаряме, идва от Китай, новата велика сила по отношение на електрическата мобилност. Нека затаим дъх с уважение. Но само за кратко.

Компактният E-SUV, който стои пред нас, носи име като при телевизионен робот от 80-те години: JAC e-S2. JAC идва от Anhui Jianghuai Automobile Group, основана през 1964 г., днес партньор на VW в Китай. S2 е модел, създаден от 2015 година. А „е“-то отпред означава електрическата версия. Вносителят на първите 200 автомобила е компания от Австрия, а за продажбите и поддръжката в Германия се грижат дилърствата на… Lada.

JAC e-S2 e твърде скъп за това, което предлага

Гледаме колата и си мислим – изглежда като произведена през 2010. А като гледаме ценовата листа, забелязваме, че е също толкова скъпа, колкото електромобилите от онова време. Базовата версия струва 65 800 лева; нашият тестови автомобил обаче се продава срещу 73 600 лева – от които клиентите в Германия могат да извадят 20 000 лева, колкото е правителственото финансиране. Все още сумата е твърде високо. Влизаме – и отново задържаме дъха си: заради мириса на изгорели кабели. Кожените спортни седалки (4000 лева) са горе-долу толкова удобни, колкото и да клекнеш на каменна стена в пристанището на Шанхай. Кокпитът е опростен и въпреки това объркващ. Напразно търсихме навигация в 8-инчовия сензорен екран – трудно е да повярваме, че няма с оглед на цената. Но поне намираме FM радио, поставяме тромавия лост на селектора на трансмисията в положение R и потегляме със скърцане. Когато превключваме на D, забелязваме, че радиостанцията се е сменила. Но това няма значение, защото и без това чуваме главно досадно силен предупредителен звук за пешеходци. Чудим се дали да не се оглеждаме за скрита камера…

Цената на тестовия автомобил за Германия е около 73 600 лева – дори след приспадане на екосубсидията инвестицията пак не си заслужава.

Но когато потегляме, вече спира да ни бъде забавно – тъй като започваме да се съмняваме дали предницата на този автомобил е минавала какъвто и да било реглаж. Кормилното управление сякаш работи само за себе си – без значение какво правите с волана, обратната връзка просто липсва. Сякаш автомобилът просто иска да се върне в Китай, независимо накъде го карате. А ESP действа при недозавиване почти толкова активно, колкото и китайското правителство при нарушения на правата на човека. А това е опасно. Пробегът на SUV-а с мощност 85 кВт по официални дани е 275 километра, което звучи добре за батерия с капацитет 40 кВтч. Но когато времето е студено, дисплеят показва 245 км след пълно зареждане – но само 49 километра оставащ пробег след 116 километра. Разходът бива индикиран в км/кВтч без десетични запетаи. По-голямата част от времето ще виждате стойност между 4 и 7 – което се равнява на нещо между 14,3 и 25 кВтч/100 км.

Зареждането на 11-киловатова станция се извършва със скоростта на континенталния дрейф: за 30 минути получавате електричество за изминаването на 19 километра. Но докато зареждаме, се случва нещо невероятно. Дама спира до електромобила, дълго гледа JAC и накрая казва: „О, шик е. Харесва ми.“ А ние се оглеждаме и се чудим дали да се почувстваме поласкани или объркани. И се питаме – какво е направила тази година с хората.

На зарядна станция с мощност 11 кВт за 30 минути ще получите ток само за 19 километра.

Извод

Първо, даваме на всеки тестван автомобил напълно справедлив шанс. Второ: очаквам с нетърпение всяка електрическа кола, която трябва да тествам. Трето, трябва да сме обективни в оценките си. Четвърто, моля не купувайте този електромобил!

Технически данни JAC e-S2 • Двигател: електромотор • Мощност 85 кВт (115 к.с.) • Максимален въртящ момент: 270 Нм • Задвижване: предно, 1-степенна автоматична трансмисия • Батерия: литиево-йонна, 40 кВтч • Пробег: макс. 275 км (WLTP) • Мощност на зареждане: 6,6 кВт • Дължина/ширина/височина: 4135/1750/1560 мм • Тегло: 1460 кг • Обем на багажника: 250 л • 0-100 км/ч за 12,0 сек • Макс. скорост: 130 км/ч • Разход: ок. 18 кВтч/100 км • Цена: от 46 000 лева (след приспадане на 20 000 лева субсидия – за Германия).

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >