J.D.Power: Hyundai i30 e най-безпроблемният модел


18
окт.
2017

ПРАЗНУВАМЕ ЮБИЛЕЙ. За 10-и път AUTO BILD представя най-голямата анкета сред автомобилните водачи в Германия – проведена от J. D. Power. Когато става дума за задоволство у клиентите, качество на автомобилите и сервизите, световноизвестният институт за пазарни изследвания J. D. Power от САЩ е водещ в тази област.

На второ място се класира също корейски модел – миналогодишният победител Kia Sportage.

Този път почти 14 000 притежатели на автомобили са дали информация за база данните на актуалното запитване. В края на краищата категоричните факти казват повече за надеждността на автомобилите в сравнение с обещанията на рекламните проспекти. По отношение на задоволството у клиентите има две изследвания. Първото се нарича VDS (Vehicle Dependability Study) и установява в кои области са доволни клиентите и къде съществуват проблеми. От тези грешки се изчислява PP-100 стойността. Тя се установява на база възникнали проблеми на всеки 100 автомобила и оформя ранглистата в шест класа. Макар и на пръв поглед да звучи лесно, всъщност изследването е сложна работа. Тъй като посредством всички категории като каросерия, вътрешно пространство или задвижване експертите от J. D. Power отправят запитване, обхващащо общо 169 подточки. Сред тях са както настройката на подглавниците, така и разходът на моторно масло.
Автомобилите от анкетата са на възраст от поне една и до най-много три години. Така резултатът е най-подробното и същевременно авторитетно изследване на тема дългосрочно задоволство. Докато през миналата година на върха на класацията бе компактният SUV Kia Sportage, през 2017 г. на първо място се класира Hyundai i30. Впечатляващата PP-100 стойност от 72 на i30 доказва, че корейският компактен автомобил е безупречен. Останалите автомобилни производители биха могли да се поучат за много неща. На второ място се класира също корейски модел – миналогодишният победител Kia Sportage. Така Sportage извоюва за втора поредна година победата при SUV-овете. Това става благодарение на превъзходния му интериор, който не показа никакви недостатъци по отношение на качеството.

KЛАСИРАНЕТО В СРЕДНИЯ КЛАС: Скъпи автомобилни производители, обърнете поглед към Корея!  Hyundai i30 ни показва колко безупречен и безгрешен трябва да бъде един автомобил. Най-лошото, от което се оплакваха притежателите на i30, са средно 4,1 дефектни крушки на 100 автомобила. Toyota Auris бе пратена от i30 на трето място. Между тях се класира Škoda Rapid с 84 проблема на 100 автомобила.

В останалите категории Sportage също не си позволи издънки. Малки забележки имаше единствено относно качеството на каросерията. Трето място в общото класиране извоюва направилият добро впечатление през миналата година Opel Adam. В сравнение с 2016 г. моделът от Рюселсхайм успя да компенсира 8 грешни точки и защити не само победата в класа си, но и се придвижи от 7-о място на почетната стълбица в общото класиране. Конкурентите от Германия биха могли да се поучат от този успех. VW Golf Sportsvan е първият германски модел освен Opel, финиширал на 11-о място в общата класация. Победителите в останалите три класа: при малките автомобили Toyota Yaris успя да заеме челното място. В средния клас Opel Insignia измести миналогодишния победител Škoda. Първо място в бизнес класа спечели E-клас на Mercedes. Изследване номер 2 носи името CSI (Customer Service Index). То установява колко доволни са притежателите на дадена марка автомобил от сервиза на производителя. За целта от J. D. Power се интересуват от служителите, филиалите и качеството на сервизите. През 2016 г. поради липса на мнения на притежатели Mitsubishi изобщо не участваха; през 2017 японците спечелиха при масовите производители благодарение на отношението си в сервизите и добре обучените служители. Тук VW се класира едва на шесто място. В премиум сегмента шампион е Volvo, а Mercedes е втори след шведите.

Аdam е най-надеждният „мъник“

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >