2024
Iveco стартира доставките на първите си електрически камиони. Три от тях вече бяха предадени на клиенти. Производството на машините се извършва в Улм, Германия
Европейският парламент иска камионите да отделят поне с 90 процента по-малко CO₂ до 2040 г. Това обаче едва ли ще може да бъде постигнато само с подобрения по двигателите с вътрешно горене. Ето защо е вероятно и машините за тежкотоварния транспорт да залагат все по-често на електрическо задвижване в бъдеще. Iveco вече достави на свои клиенти три електрически камиона.
S-eWay от Iveco: батерии с общ капацитет 738 кВтч
От компанията съобщават, че те били предадени на клиента mytransport GmbH, със седалище в Германия. Това ще бъде държавата, в която ще бъдат експлоатирани автомобилите. Моделът им е Iveco S-eWay. Според производителя камионът бил с пробег до 500 километра. Батериите с общ капацитет от 738 кВтч се състоят от девет модула по 82 кВтч.
Зареждане на батерията до 80 процента само за 90 минути
Електрическият камион може да бъде зареждан с мощност до 350 кВт – така батерията може да бъде „напълнена“ до 80 процента в рамките само на 90 минути. MAN и E.on съвсем скоро обявиха, че ще създадат европейска мрежа за зареждане, която първоначално ще предлага 400-киловатови точки за зареждане, а в бъдеще – и още по-мощни.
Влекачът Iveco E ще бъде задвижван от електрическа ос с два мотора, постоянна мощност 480 кВт и въртящ момент 1800 Нм. Според производителя компактната конструкция позволява всички батерии да бъдат интегрирани в шасито – и така не се налага зад кабината да бъде обособено специално звено за тях, което би отнемало от пространството за товари. Шестте режима на рекуперация трябва да гарантират максимално ефективно придвижване.