Iveco достави първия си електрически влекач

0808
2024

Iveco стартира доставките на първите си електрически камиони. Три от тях вече бяха предадени на клиенти. Производството на машините се извършва в Улм, Германия

Европейският парламент иска камионите да отделят поне с 90 процента по-малко CO₂ до 2040 г. Това обаче едва ли ще може да бъде постигнато само с подобрения по двигателите с вътрешно горене. Ето защо е вероятно и машините за тежкотоварния транспорт да залагат все по-често на електрическо задвижване в бъдеще. Iveco вече достави на свои клиенти три електрически камиона.

S-eWay от Iveco: батерии с общ капацитет 738 кВтч

От компанията съобщават, че те били предадени на клиента mytransport GmbH, със седалище в Германия. Това ще бъде държавата, в която ще бъдат експлоатирани автомобилите. Моделът им е Iveco S-eWay. Според производителя камионът бил с пробег до 500 километра. Батериите с общ капацитет от 738 кВтч се състоят от девет модула по 82 кВтч.

Зареждане на батерията до 80 процента само за 90 минути

Електрическият камион може да бъде зареждан с мощност до 350 кВт – така батерията може да бъде „напълнена“ до 80 процента в рамките само на 90 минути. MAN и E.on съвсем скоро обявиха, че ще създадат европейска мрежа за зареждане, която първоначално ще предлага 400-киловатови точки за зареждане, а в бъдеще – и още по-мощни.

Влекачът Iveco E ще бъде задвижван от електрическа ос с два мотора, постоянна мощност 480 кВт и въртящ момент 1800 Нм. Според производителя компактната конструкция позволява всички батерии да бъдат интегрирани в шасито – и така не се налага зад кабината да бъде обособено специално звено за тях, което би отнемало от пространството за товари. Шестте режима на рекуперация трябва да гарантират максимално ефективно придвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин