2021
Третата генерация на Isuzu D-Max атакува пазара на пикапи със задачата да съчетава качествата на корав товарач с повече грижа и внимание към пътниците. Пиано лак в кокпита, анимация като от научно-фантастичен филм при посрещане на водача, голям тъчскрийн високо в таблото, USB-извод дори отзад – този работен кон се старае доста. Но не забравя каква е основната му задача: блокажът на задния диференциал и понижаващите предавки гарантират, че произвежданият в Тайланд „японец“ ще излезе оттам, където повечето модерни SUV-ове няма и да си помислят да припарят. При това натоварен с до 1,1 тона. А серийните LED-фарове не се плашат да бъдат близо до водата – тъй като дълбочината на газене е 80 см.

Под предния капак отново ни посреща 1,9-литров дизел. Със своите 164 конски сили и 360 Нм aгрегатът определено няма амбицията да задвижва пъргаво тежащия близо 2 тона пикап. По време на нашето тестово шофиране бордовият компютър отчете среден разход около 9,5 л/100 км. Гърловината за зареждане до капачката на резервоара издава наличието на системата за впръскване на AdBlue, благодарение на която D-Max отговаря на нормата за емисии Евро 6d.

По отношение на возията и пътното поведение Isuzu не крие природата си на товарен автомобил. Носещата рама и листовите ресори сигнализират за наличието си както акустично, така и осезаемо за задните части на пасажерите при преминаване на неравности. Съществен принос по отношение на безопасността внася цялата армада от асистиращите системи – в т.ч. асистент за автоматично спиране, предупреждение при напречен трафик отзад, асистент за лентата с намеси в кормилното управление, разпознаване на пътни знаци и асистент за мъртвата зона. Последният се оказва изключително ценен – защото по-високият пикап, подобно на камион, често скрива от погледа на водача по-ниските автомобили. Проблем, който „камионджиите“ добре познават.

ИЗВОД
В новото си издание D-Max Isuzu прави много сериозна крачка напред по отношение на сигурността за пътниците. Въпреки по-приятния интериор и интелигентните електронни помощници обаче „японецът“ остава сурова офроуд машина с добър капацитет за товарене. И няма да се хареса на изнежените по отношение на комфорта почитатели на SUV.