Isuzu D-Max срещу Nissan Navara: яките момчета

Двойно задвижване, носеща рама и 1 тон полезен товар: на пръв поглед Isuzu D-Max и Nissan Navara си приличат много – но в действителност товарачите от Япония са коренно различни


1
окт.
2017

Те не се плашат от тежък офроуд и се „надсмиват“ над „легналите полицаи“, а когато напълните „легените“ им се чувстват истински пълноценни. Кошмарът идва, щом се наложи да маневрирате и да търсите паркоместа. Пикапите са особена порода автомобили, която може да доставя удоволствие извън работните задачи – стига да не карате често в централните градски части. Решихме да сравним двама доказани „играчи“ на японски производители – Isuzu D-Max и Nissan Navara. И макар да си приличат много, те са коренно различни.

Да започнем от задвижването: в Isuzu работи 1,9-литров турбодизел, генериращ 164 к.с. – това е единственият възможен агрегат за модела. В тестовата Navara работеше топмоторизацията 2,3-литров dCi с двойка турбокомпресори, благодарение на които постига 190 „коня“. Ето защо Nissan ускорява по-уверено (10,8 сек от 0 до 100 км/ч) от Isuzu (12,5 сек) – а оборудван с автоматична трансмисия, консумираше средно 9,7 л на 100 км в нашия тест срещу 9 при D-Max с ръчна скоростна кутия. Това не ни изненадва: Navara разполага с 450 Нм в диапазона 1500-2500 об/мин, докато опонентът й разчита на 360 Нм, достъпни само в рамките на 500 об/мин – от 2000 до 2500. С Downsizing-мотора си Isuzu обаче се справя с изпълнението на стандарта Евро 6 без AdBlue-система – чието наличие при Navara издава допълнитената гърловина за зареждане.

Isuzu D-Max

D-Max предлага USB-извод и отзад (от ниво Gravity)

В големия моторен отсек 1,9-литровият мотор сякаш се губи

Интериорът на Isuzu е подреден, но не изглежда модерен

След като залегнете под задната част на всеки от автомобилите, бързо разбирате защо Nissan вози значително по-комфортно: нетипично за пикап, тук откриваме независимо окачване (не при всички версии) вместо стандартните за „товарачите“ листови ресори. При D-Max пътниците на втория ред се чувстват по-добре, тъй като благодарение на по-ниския под коленете им не са сгънати. Това обаче е единственият коз на Isuzu, ако търсите нещо повече от „работяга“ с възможности извън пътя: Navara предлага вентилация на втория ред, значително по-качествени материали отвътре, както и по-добро обезшумяване. Да, в това сравнение Isuzu определено е автомобилът с по-ярко изразен „камионджийски характер“. При D-Max вибрациите от задвижващия тракт се предават по скоростния лост, а предавките на моменти се сменят малко трудно.

Произвежданият в Тайланд Isuzu изкарва своя най-силен коз срещу Nissan при поглед в ценовата листа: D-Max струва минимум 42 468 лв. (с две задвижващи колела), докато при Navara само ще се „облизвате“, ако не можете да извадите поне 57 300 лв. (винаги 4х4). При модификациите Double Cab, тествани от нас, цените разликата е по-малка –  57 362 лева за Isuzu (вече 4х4) срещу 60 300 (160 к.с., едно турбо) за Nissan – за тези пари обаче Navara включва някои важни екстри за безопасност като система срещу сблъсък и въздушна възглавница за коленете на водача, които при D-Max изобщо не се предлагат. Разликата в стартовите цени на върховите модификации се дължи на нуждата от по-високо ниво на оборудване при Nissan.

Nissan Navara

Отвътре Navara се доближава максимално до лек автомобил

2,3-литровият дизел разчита на 190 к.с. във версията с две турбини

Nissan разполага с отвори за вентилация и на втория ред

Извод

Nissan Navara и Isuzu D-Max са олицетворение на солидния опит, който японците имат в създаването на пикапи. По отношение на комфорта и сигурността уверен е лидер е Nissan – но по-ниската цена вероятно ще привлече голям брой бизнес клиенти към шоурумовете на Isuzu.

 

Модел Isuzu D-Max 4×4 Double Cab Nissan Navara 2,3 dCi Double Cab
Работен обем 1898 куб.см 2298 куб.см
Макс. мощност кВт (к.с.) при об/мин 120 (164)/3600 140 (190) /3750
Макс. въртящ момент Нм при об/мин 360/2000-2500 450/1500-2500
Д/Ш/В 5315/1775/1685 мм 5300/2075/1850 мм
Макс. прикачен товар 3500 кг 3500 кг
Разход EU-Mix л/100 км (с АТ) 7,0 (7,8) 6,3 (6,9)
Клиренс 225 мм 224 мм
Полезен товар 1085 кг 1029 кг
Цена от 57 362 лв. от 73 500 лв.

Още по темата

Card image cap
Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

1
авг.
2017

Най-палавото Coupé на Audi получава нов двигател. Трудно е да заобичаш този V6, след като си познавал стария V8

Card image cap
Тествахме най-луксозната Kia на Нюрбургринг

19
юни
2017

Cъс Stinger Kia го раздава спортно. Впечатляващата лимузина ускорява до 370 к.с. и изглежда наистина благородна със своята линия а ла купе

Card image cap
450 конски сили за Brabus E 450

12
мар.
2018

Brabus преработи Mercedes-AMG E 43 – като му постави атрактивни 21-цолови джанти, по-ниско окачване, спойлери, ауспух с клапи и добави допълнителни конски сили

Card image cap
100 000 км с първото BMW X5: проблеми само с електрониката

6
февр.
2018

Над 100 000 километра BMW X5 трябваше да доказва, че е нещо повече от скъпоструващо булевардно парвеню. Ето и равносметката...

Card image cap

В последния брой:

Архив >