2017
Те не се плашат от тежък офроуд и се „надсмиват“ над „легналите полицаи“, а когато напълните „легените“ им се чувстват истински пълноценни. Кошмарът идва, щом се наложи да маневрирате и да търсите паркоместа. Пикапите са особена порода автомобили, която може да доставя удоволствие извън работните задачи – стига да не карате често в централните градски части. Решихме да сравним двама доказани „играчи“ на японски производители – Isuzu D-Max и Nissan Navara. И макар да си приличат много, те са коренно различни.
Да започнем от задвижването: в Isuzu работи 1,9-литров турбодизел, генериращ 164 к.с. – това е единственият възможен агрегат за модела. В тестовата Navara работеше топмоторизацията 2,3-литров dCi с двойка турбокомпресори, благодарение на които постига 190 „коня“. Ето защо Nissan ускорява по-уверено (10,8 сек от 0 до 100 км/ч) от Isuzu (12,5 сек) – а оборудван с автоматична трансмисия, консумираше средно 9,7 л на 100 км в нашия тест срещу 9 при D-Max с ръчна скоростна кутия. Това не ни изненадва: Navara разполага с 450 Нм в диапазона 1500-2500 об/мин, докато опонентът й разчита на 360 Нм, достъпни само в рамките на 500 об/мин – от 2000 до 2500. С Downsizing-мотора си Isuzu обаче се справя с изпълнението на стандарта Евро 6 без AdBlue-система – чието наличие при Navara издава допълнитената гърловина за зареждане.
След като залегнете под задната част на всеки от автомобилите, бързо разбирате защо Nissan вози значително по-комфортно: нетипично за пикап, тук откриваме независимо окачване (не при всички версии) вместо стандартните за „товарачите“ листови ресори. При D-Max пътниците на втория ред се чувстват по-добре, тъй като благодарение на по-ниския под коленете им не са сгънати. Това обаче е единственият коз на Isuzu, ако търсите нещо повече от „работяга“ с възможности извън пътя: Navara предлага вентилация на втория ред, значително по-качествени материали отвътре, както и по-добро обезшумяване. Да, в това сравнение Isuzu определено е автомобилът с по-ярко изразен „камионджийски характер“. При D-Max вибрациите от задвижващия тракт се предават по скоростния лост, а предавките на моменти се сменят малко трудно.
Произвежданият в Тайланд Isuzu изкарва своя най-силен коз срещу Nissan при поглед в ценовата листа: D-Max струва минимум 42 468 лв. (с две задвижващи колела), докато при Navara само ще се „облизвате“, ако не можете да извадите поне 57 300 лв. (винаги 4х4). При модификациите Double Cab, тествани от нас, цените разликата е по-малка – 57 362 лева за Isuzu (вече 4х4) срещу 60 300 (160 к.с., едно турбо) за Nissan – за тези пари обаче Navara включва някои важни екстри за безопасност като система срещу сблъсък и въздушна възглавница за коленете на водача, които при D-Max изобщо не се предлагат. Разликата в стартовите цени на върховите модификации се дължи на нуждата от по-високо ниво на оборудване при Nissan.
Извод
Nissan Navara и Isuzu D-Max са олицетворение на солидния опит, който японците имат в създаването на пикапи. По отношение на комфорта и сигурността уверен е лидер е Nissan – но по-ниската цена вероятно ще привлече голям брой бизнес клиенти към шоурумовете на Isuzu.
Модел | Isuzu D-Max 4×4 Double Cab | Nissan Navara 2,3 dCi Double Cab |
Работен обем | 1898 куб.см | 2298 куб.см |
Макс. мощност кВт (к.с.) при об/мин | 120 (164)/3600 | 140 (190) /3750 |
Макс. въртящ момент Нм при об/мин | 360/2000-2500 | 450/1500-2500 |
Д/Ш/В | 5315/1775/1685 мм | 5300/2075/1850 мм |
Макс. прикачен товар | 3500 кг | 3500 кг |
Разход EU-Mix л/100 км (с АТ) | 7,0 (7,8) | 6,3 (6,9) |
Клиренс | 225 мм | 224 мм |
Полезен товар | 1085 кг | 1029 кг |
Цена | от 57 362 лв. | от 73 500 лв. |