Insignia Sports Tourer с двулитров дизелов мотор – препоръчваме го

0311
2020

Opel освежиха внимателно Insignia. Какви ползи донесе фейслифтът – можете да прочетете от теста ни на комбито Sports Tourer

Insignia е последното творение на дългогодишното сътрудничество между General Motors и Opel, преди френският концерн PSA да поеме кормилото на марката от Рюселсхайм. Така фейслифтът на модела на Opel от среден клас не е никак лесна задача – особено във времена на икономии. Все пак новият модел, който се разпознава по различната муцуна и някои детайли на дизайна и техниката като нови LED-светлини е на пазара от септември 2020 г.

За Insignia Sportstourer препоръчителен е дизеловият двигател

Най-интересният двигател на Insignia за изминаващите големи пробези си остава 2-литровият дизелов Commonrail, който със своите 174 к.с. (128 кВт.) и 380 Нм осигурява мощно ускорение. Тъй като шумоизолацията на Insignia е сред най-добрите, при високите обороти двигателят се чува, но без да се натрапва в акустично отношение.  8-степенната автоматична трансмисия върши чудесна работа – за разлика от 9-степенната на бензиновия вариант тя няма лостчета за превключване на волана, но ръчната смяна е възможна от лоста на централната конзола. Апропо ръчна смяна: механичната трансмисия не е препоръчителна.

От място притежаващият предно задвижване дизелов Opel Insignia 2.0 Sports Tourer ускорява за 9,1 секунди до темпо 100 и вдига максимум 221 км/ч. По данни на производителя разходът е от порядъка на 5,0 до 5,7 литра дизел, което означава пробег от 1000 километра с един резервоар. Окачването с адаптивни амортисьори също е убедително и не трябва да се притеснява от конкуренцията в този клас. Харесаха ни още и прецизното управление, малкото странично накланяне на каросерията при бърза смяна на динамичния център на тежестта и балансираната настройка на автомобила. Спокойствие ще изпитате в режим Touring. В другите режими Normal и Sport все пак автомобилът не вози твърдо.

Нашият съвет за покупка е Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel с благородното ниво на оборудване Ultimate, която е с цена за Германия от 87 000 лв., но включва екстри като LED-фарове, електрически заден капак, 18-цолови джанти, навигационна система с 8-инчов монитор, както и интериор с тапицерия от алкантара. Подгряването на предните и задните седалки се доплаща, както и тези за волана и предното стъкло. Серийно получавате обичайното много място за петима пътници и техния багаж (560 до 1665 литра).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин