Infiniti QX50: технотрегерът


5
февр.
2018

Докато американците ще могат да си купят новото Infiniti QX50 до няколко седмици, европейските купувачи ще трябва да чакат до 2019 г. Жалко, тъй като „японецът” е SUV, който печели сърцата още с дизайна си – дори конкуренцията със своите М- или AMG-изпълнения не успява да постигне толкова мускулеста и атлетична фигура. Фаровете, наподобяващи очи на хищник, както и многото хром веднага привличат погледа на минувачите. Азиатският производител на премиум автомобили обаче далеч не залага единствено на красивите форми.

QX50 е първият сериен автомобил с двигател с променлива степен на сгъстяване. Целта на системата за променлива степен на сгъстяване е да осигури на горивните камери подходяща за всеки момент степен на сгъстяване – веднъж за максимална икономия, друг път – за максимална мощност. Казано на по-прост език, при ниски обороти двигателят работи с по-висока степен на сгъстяване, а при по-високи или в преходни режими – на по-ниска. Първият сериен двигател с променлива степен на сгъстяване е 2-литров 4-цилиндров агрегат с директно впръскване и турбо. Той генерира максимална мощност 200 кВт (272 к.с.) и максимален въртящ момент 380 Нм. В сравнение с предшественика – V6, разходът е намален с 30 процента, т.е. консумацията е с 6 преди десетичната запетая.

Докато механичният шедьовър, съставен от три рамена вместо конвенционалното бутало, променя хода в цилиндъра с 6 до 7 мм и така осигурява степен на сгъстяване между 8:1 и 14:1, шофьорът не усеща нищо по-специално. Единствено от насоките на дисплея в кокпита ще разберете, че в мотора се случват интересни неща. При натискане на педала човек направо се учудва колко амбициозно разгръща мощността си 4-цилиндровият агрегат. Доказват и го данните за ускорението: машината достига 100 км/ч от спряло положение за 6,3 сек в 4х4-версия и за 6,7 – само на предно. Благодарение на изкуствено генерирания звук човек бързо забравя броя на цилиндрите – а ако се увлече прекалено много, ще достигне максималната скорост от респектиращите 230 км/ч. С новия двигател е комбинирана и нова трансмисия – CVT.

Toзи тип скоростни кутии са предпочитани от японците и не толкова обичани от останалия свят. В случая обаче безстепенната трансмисия се явява перфектен партньор на VC-T-двигателя – тъй като гарантира максимално редуциране на разхода. Инженерите са се постарали да минимизират ластичния ефект, характерен за CVT, и толкова добре са „симулирали” 8-те предавки, че човек действително успява да почувства удоволствие от шофирането. Въпреки че с оглед на малкия работен обем двигателят е доста пъргав, QX50 определено не е проектиран като спортен SUV. Японците са се концентрирали по-скоро върху спокойното придвижване – като са създали прекрасна шумоизолация и са поставили акцент върху комфортната настройка на окачването и кормилното управление.

QX50 разполага и с друга много съществена иновация – ProPilot, който автоматично регулира дистанцията, определя скоростта и поддържа лентата – това Infiniti на практика е готово за автономно шофиране, щом законодателят разреши. Ръката на волана е чиста формалност… Infiniti сякаш си позволява повече страст от конкуренцията и залага на ярко изразен собствен характер. За това говорят бароковите форми в интериора. Кожата е по-фина, контролираните от лазер шевове – максимално изчистени, а самите седалки, разработени с помощта на NASA, са невероятно удобни. Да не забравяме и простора в купето – което важи с особена сила за багажника. Човек дори има възможност да регулира задната седалка с по 20 см. Моторът е истинска техническа сензация, асистиращите системи са напълно модерни, а кокпитът е изработен с много внимание към детайла – на фона на всичко това ни разочарова концепцията за управление в интериора. Двата дисплея са интегрирани малко нескопосано, воланът е претрупан с превключватели, а въртящият се контролер в центъра изглежда остарял. Може би, именно заради упрвлението на инфотейнмънт системата от Infiniti бавят лансирането на модела на Стария континент – догодина определено автомобилът ще бъде подложен на „ъпдейт”.

Още по темата

Card image cap
100 000 км с Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost: създаден, но не за вечността

26
мар.
2018

Тестовата оценка бе понижена заради малък болт – но Ford имаше късмет

Card image cap
Първо сравнение на новото BMW 750i

26
ян.
2016

Горе, на върха, въздухът е разреден. А конкурентите са много силни. Надпреварата при возилата на шефовете

Card image cap
Сравнение на новия Mercedes E-клас T-модел с BMW 520d Touring и Audi A6 Avant 2.0 TDI

19
ное.
2016

Повече няма накъде – поне при комбитата: тествахме германските товарачи от висок клас с мощен дизелов агрегат

Card image cap
Употребявани автомобили: Citroën C5, C6 и DS

19
окт.
2016

С5 е нормален употребяван автомобил – но като последен с прочутата хидропневматика се превръща в „крайъгълен камък“ от историята на Citroën. Ние събрахме един класик и два кандидат-класика

Card image cap
BMW 330e: „тройката” с две сърца

24
окт.
2016

Plug-in хибридът от Мюнхен комбинира характерния за марката спортен характер с възможност за придвижване без отделяне на вредни емисии

Card image cap

В последния брой:

Архив >