Infiniti QX50 – индивидуален и иновативен


7
мар.
2019

Освен впечатляващ дизайн и недостижим комфорт, благородният японски SUV притежава също и иновативен двигател

Конкуренцията в класа на Infiniti QX50 не е никак малка – достатъчно е да споменем само модели като Audi Q5, BMW X3 и Mercedes GLC. Благородният японски SUV обаче изобщо няма нужда да се  притеснява от нея. Причината е, че QX50 изглежда невероятно добре и е първият модел в този клас, който предлага бензинов двигател (VC-Turbo) с променлива степен на сгъстяване.

За инженерите тази техника се оказва доста сложна и за разработката ѝ са необходими цели 20 години. Водачът естествено не усеща нищо от това. 2-литровият 4-цилиндров двигател променя чрез регулиране на хода на буталото абсолютно незабележимо степента на сгъстяване в интервал от 14:1 (при спокойно придвижване) до 8:1 (при повишена мощност). Резултатът е отлична комбинация между ефективност и тяга. Двигателят се представи много убедително – той реагира спонтанно на педала на газта, ускоряваше забележително пъргаво и се понрави с добре изолирания си, но все пак на моменти агресивно (в добрия смисъл) присъстващ звук. Трансмисията на QX50 е CVT-безстепенна, която функционираше безупречно при нормален стил на шофиране.

QX50 е базиран на изцяло нова платформа. Окачването на благородния японски SUV не е прекомерно спортно – то е комфортно ориентирано и подхожда идеално на елегантния модел.

Сервоуправлението е с много приятна настройка, а разликата между отделните режими – осезаема. Всъщност управлението е оборудвано за функции за частично автономно управление, обединени от Infiniti под обозначението Pro Pilot.

Определено двигателят е най-солидната иновация при новото QX50. Автомобилът обаче предлага много повече. Започвайки от атлетичния и мускулест дизайн, преминавайки през вътрешното пространство, което при дължина на модела от 4,69 метра, междуосие от 2,80 метра и регулираща се с 20 см задна седалка предлага много повече място в сравнение с конкурентите си и завършвайки с кулминацията – стилна и уникална атмосфера, създадена с много любов към детайла и разполагаща с висококачествени материали и перфектна изработка, каквато определено няма да намерите другаде. Седалките предлагат удобна позиция на седене и отлична странична опора. Пространството в интериора е щедро – възрастните седят удобно и на задната седалка, а багажникът ще побере всичко, което ви е нужно за през отпуската. Непременно трябва да споменем и разполагащата с кристален звук аудиосистема на BOSE с 15 високоговорителя.  

QX50 изпъква със стилния си и индивидуален дизайн. Предният капак е със силно изразени контури, а встрани от огромната радиаторна решетка са позиционирани тесните фарове. Задната колона носи типичната за марката извивка. Езикът на формите е уникален и висококачествен.

Оборудването на QX50 също е на изключително високо ниво: пътувайки в благородна и комфортна обстановка ще разполагате със система за предотвратяване на челен сблъсък, системата Backup Collision Intervention, система за екстремно спиране, Direct Adaptive Steeing и др.

ИЗВОД

С впечатляващия си дизайн, благородното вътрешно пространство, интелигентните асистенти и не на последно място с иновативния мотор QX50 е истинско произведение на изкуството и ви дава сериозни аргументи за покупка. Изгледите да бъдете различен с този японски SUV са повече от великолепни.

Технически данни

4-цил. турбомотор, отпр. напр. работен обем 1970-1997 cм3 мощност 183 кВт. (249 к.с.) при 5600 об/мин двойно задвижване/ CVT-безстепенна трансмисия Д/Ш/В 4693/1903/ 1678 мм собствено тегло 1884-1986 кг обем на багажника 565–1843 л 0–100 км/ч за 7,3 сек макс. скорост 220 км/ч разход на гориво 8,7 л А 95 Н

Още по темата

Card image cap
SsangYong Tivoli: този автомобил е изненада

17
мар.
2016

Tivoli? Неособено популярно име – също както и марката SsangYong. Неизвестният „кореец“ обаче ни впечатли

Card image cap
Новият Ford GT: просто невероятен!

10
юли
2017

Отгоре пише EcoBoost, отдолу се крие V6 мотор – резултатът е Ford, който въодушевява колкото Ferrari

Card image cap
390 к.с. в GLC 43

19
юли
2019

Card image cap

В последния брой:

Архив >