Ineos Grenadier: цената на новата версия на оригиналния Defender

0505
2022

Изглежда като Land Rover Defender, но е Ineos Grenadier. Новото поколение не отстъпва на оригинала. Вижте цените!

След 2 милиона екземпляра, през 2016 г. производството на легендарния Land Rover Defender 110 приключи. От средата на 2020 г. на пазара е изцяло новият Defender – той обаче е твърде модерен за заклетите фенове на модела.

За всички, които страдат по оригинала: той се завръща под името Ineos Grenadier! Заедно с рамата, солидната офроуд-техника и мощните двигатели на BMW.

Дизайнът е твърде близък до Land Rover

Ineos Automotive със седалище в Лондон е група от химически предприятия със собствено подразделение за производство на автомобили. Първоначално основателят на фирмата Джим Ратклиф е искал да продължи да произвежда стария Defender, купувайки лиценза и оригиналните производствени мощности.

Jaguar Land Rover (JLR) обаче не се съгласяват и затова Ратклиф събира екип и започва от нулата.

Външният вид на модела е доста близък до този на оригинала. Ръбестата каросерия, кръглите светлини и прозорците на покрива цитират първия Defender. Приликата е толкова голяма, че от JLR съдят фирмата за дизайна – без успех.

Базовата цена на Ineos Grenadier е 120 000 лв.

Новото поколение ще се произвежда в Хамбах (Франция), в някогашния завод на Smart.

Първите модели Grenadier вече са готови. Всъщност се касае за предсерийни автомобили, но серийното производство скоро ще започне. От 18-ти май 2022 г. Grenadier може да се поръчва в три конфигурации.

Базовата цена е 120 000 лв., като за пазарния старт клиентите ще могат да избират между дву- и петместен Utility Wagon и петместен Station Wagon.

Първи тест на офроудъра в Грац

Grenadier също както и оригинала залага на рама, цели мостове, блокажи на диференциала и перманентно двойно задвижване. Каросерията е алуминиева. Това ще успокои скептиците, твърдящи, че Grenadier ще е евтин вариант на Defender. За да се справя Grenadier подобаващо извън пътя, Ineos са ангажирали с разработката хората от  Magna.

AUTO BILD тества предсерийния Grenadier на тестовата писта на Magnа в Грац. Под капака на модела има 3-литров редови 6-цилиндров двигател – дизелов с 249 к.с. и 550 Нм и бензинов с 285 к.с. и 450 Нм.  И двата са произведени от BMW, като тук са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия на ZF.

Раздатъчна кутия собствена разработка осигурява перманентно двойно задвижване и ефективни понижаващи предавки за извън пътя. Опционално – като в Mercedes G-клас – има пълни блокажи на диференциалите.

Ако се питате, откъде идва името на Grenadier: кръстен е на шикозния пъб в Лондон, където Ратклиф е мечтал за създаването на всъдехода.

Технически данни и цена: Ineos Grenadier

Двигател: 3-литров редови 6-цилиндров, бензинов или дизелов
Мощност: 285 к.с. (бензин), 249 к.с. (дизел)
Макс. въртящ момент: 450 Нм (бензин), 550 Нм (дизел)
Задвижване: двойно задвижване/8-степенна автоматична трансмисия с хидротрансформатор
Собствено тегло: около 2,7 тона
Д/Ш/В: 4927/1930/2033 мм
Собствено тегло: 3500 кг
Дълбочина на газене: 800 мм
Цена: от 120 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин