Ineos Grenadier: още по-голямо офроуд чудовище с редукторни мостове (ТЕСТ)

1610
2025

Оборудван с редукторни мостове, Ineos Grenadier се превръща в офроудър, за който сякаш няма непреодолими препятствия – като надминава способностите на Defender и демонстрира повече смелост от повечето му шофьори

Каква яка пушилка само! Гъстият прах във въздуха се вдига високо като стена, а от извисяващите се във всички посоки стени отеква силно ръмжене и земята сякаш трепери. След това бавно прахът бавно се вдища. И първо шест мощни LED точки сякаш се опитват да прогорят в ретината ви, преди от пушилката да се появи автомобил, чийто водач се е ухилил до уши.

Защото днес в кариерата Нидер-Офлайден е денят за игра на големите момчета: в наша чест са отворени портите на най-голямата базалтова мина в Европа. Тук преди хиляди години вулканичната лава Фогелсберг е запълнила гигантски кратер, а сега около 40 служители на Централногерманската индустрия за твърд камък добиват приблизително един милион тона сива скала годишно – достатъчно за товаренето на около 40.000 камиона или 250 влакови композиции.

Прах, камъни, стомана – Grenadier се чувства като у дома си в кариерата.

Обикновено тук кръстосват внушителни 60-тонни самосвали. Но днес на Ineos Grenadier е позволено да покаже какво може тук. При това в случая става въпрос за много специална версия. За да не се чувства автомобилът малък до кариерните машини, британците за първи път са монтирали на „незаконния внук“ на оригиналния Defender редукторни мостове.

От завода на Smart до офроуд мечта

Дори стандартният Grenadier, произвеждан в бившия завод на Smart в Хамбах, е с офроуд качества на нивото на Land Cruiser и G-класата. Но след преработката в германската компания Letech в германския град Велцхайм, той се превръща в автомобил мечта за любителите на разходките извън пътя: с редукторни мостове нови 18-цолови джанти с 37-цолови гуми BF Goodrich – и Grenadier сякаш е готов да атакува. В пикап варианта Quartermaster моделът струва колосалните 203.500 евро – почти колкото употребяван Komatsu 605.

Редукторните мостове поставят Grenadier на още по-високо ниво – буквално.

След целия тунинг качването е малко трудно, но гледката компенсира усилията: гледате отвисоко стандартния Grenadier с вирнат нос, а огромните Caterpillar-и вече не изглеждат толкова могъщи. Въпреки това, разликата в калибъра си остава огромна – Grenadier едва достига малко над главината на колелото на самосвала.

Най-добре е да стоите далеч от багери, челни товарачи и силози – дори за Grenadier-a „на кокили“ те са твърде големи, твърде мощни, твърде опасни. А най-сериозен респект заслужава багерът, който сваля ръба на 24-метровата скала, и проправя пътя за действие на специалистите по взривовете, които разтърсват базалтовия масив.

Grenadier на нови висини

Grenadier вече няма основание да се плаши от сипеите: пътният просвет е увеличен до впечатляващите 45 сантиметра – и автомобилът може без проблем да преодолява водни препятствия с дълбочина до 1,05 метра. За нещо повече ще ни трябва капитанско свидетелство – или поне добри плувни умения.

Ако ви е страх от високото, по-добре не сядайте зад волана на този Ineos.

Плавниците обаче ще останат в жабката – днес ще преминаваме през купчини камъни, високи колкото къщи, на сухо. С помощта на понижаващите предавки и заключените диференциали дизелът на BMW си проправя път през пръстта, мобилизирайки 249 к.с. и 550 Нм. Макар че не се доближава до показателите на 27-литровите двигатели на кариерните самосвали, агрегатът заслужава респект – защото позволява постигането на максимална скорост 160 км/ч.

Детска площадка за пораснали момчета – но с ограничени размери

Нормалните „офроудъри“ и SUV-овете няма да почувстват базалт до момента, в който този материал не бъде използван преработен в пътното строителство. Grenadier обаче веднага го атакува още тук – и започваме да се ядосваме, че кариерата не е по-голяма.

Там, където обикновено царуват самосвалите, Grenadier демонстрира истински офроуд амбиции.

След три часа в лятната жега Ineos е покрит с прах – и резервоарът все още е наполовина пълен, но никой не иска да си тръгва. С изключение на мениджъра на кариерата Шефер, който строго следи часовника си. Защото сега багерите и самосвалите отново започват да действат, за да подготвят базалта за нови пътища. В края на краищата, не всеки може да се справи с трудните изпитания толкова добре, колкото Grenadier.

Извод

Да, Defender-ът на новото време също е сериозен офроуд автомобил, на светлинни години от всички SUV-ове, които уж му подражават. Но Grenadier е сериозна машина и сега го доказва отново със своите редукторни мостове. С тях той изпреварва значително своя първообраз – но за съжаление и по отношение на цената.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин