2023
Пробег до 700 километра и превъзходни седалки правят ID.7 подходящ за дълги пътувания. Първи тест на седана без камуфлаж!
Седемте джуджета, седемте козлета… в приказките на Братя Грим това число се оказва доста популярно. И ако днес се поразровите Google, ще откриете, че седем се смята за числото на съвършенството.
Каросерия: голямо, но и практична
И така, стигаме до нашата тема: новият ID.7 трябва да прави всичко по-добър от другите електрически модели VW в лицето на ID.3, ID.4 и ID.5. Да започнем с екстериора: формата на автомобила донякъде напомня тази на вана, но има своите предимства: аеродинамичните показатели (cw-стойност 0,23 при челна площ от 2,46 кв.м) не „спъват“ практичните качества като напрмер лесен достъп – със своите 1,54 метра ID.7 е доста висок за седан.

Големият капак на багажника улеснява достъпа до товарния отсек с обем от 532 до 1586 литра. Дългото междуосие от три метра и дължината – 4,96 метра, се компенсират от диаметъра на завой – само 10,9 метра. Задното задвижване позволява по-голямо отклонение на предните колела.
Интериор: значителен напредък по отношение на материалите и инфотейнмънт системата
При поглед към вътрешното пространство бързо забелязвате, че седите доста високо – но въпреки това водачът усеща, че е добре интегриран в автомобила. За това чувство допринасят премиум седалките ergoActive. Те предлагат екстри като отопление и вентилация, при които интензитетът на действие в седалката и в облегалката може да се регулира отделно, както и програми за масаж, които включват и възглавницата на седалката. За да насладите на тази функция обаче, ще трябва да поръчате минимум интериорния пакет за 5320 лева. A ако държите на активната климатизация, ще се наложи да се бръкнете още по-дълго – с 9532 лева за пакета Plus.

Включено и в двата пакета e по-стилното комфортно табло с интегрирани шевове и меки вложки в панелите на вратите – от материя, наподобяваща алкантара. Така VW иска да отговори на критиките, че ID-моделите били прекалено пластмасови отвътре. Както и ние се уверихме при нашия тест, ID.7 всъщност създава впечатление за високо качество; всичко, до което се докосвате в непосредствена близост, е обработено с пяна.

Освен това ID.7 серийно разполага с новата софтуерна версия 4.0. На борда е гласовият асистент Ида, който може да бъде преименуван по желание на водача. Ида се консултира с Уикипедия, ако й зададете някой научен въпрос, а когато я попитат „Как прави кравата?“, тя отговаря – „М-у-у“.
Но най-сериозно впечатление прави по-високата скорост на работа на системата: командите вече се изпълняват бързо като при iPad, без дълго време за зареждане. Има и още промени: лентата в горната част на екрана може да бъде персонализирана, а тази за управление на климатичната инсталация в долната част е фиксирана постоянно. Слайдерите под екрана са осветени. Въпреки това хората от VW са запазили необичайното решение с два бутона за стъклоповдигачите на четири прозореца. А бутоните на волана остават дигитални – за разлика от Golf и Polo.
ID.7 не е спортист, но действа релаксиращо на шофьора
След това тестовото шофиране разкрива добродушния характер на ID.7. Адаптивното окачване разполага с изключително широк диапазон от настройки, а тежащият малко под 2,2 тона и дълъг почти 5 метра седан с базова цена 114.560 лева не се превръща в спортист дори с 286 к.с., но остава много тих дори при магистрална скорост. Задвижването на задните колела и кормилното управление, което е по-индиректно, всъщност излъчват класа, която пасва добре на моделната гама на VW.

Ако искате още повече динамика и 6,5 секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч не са ви достатъчни, ще трябва да изчакате пускането на GTX с 4х4-задвижване. По данни на VW версията Tourer (комбито) трябва да бъде пусната през 2024. По-голяма батерия с капацитет 86 вместо 77 кВтч (нето) ще бъде пусната на по-късен етап, което ще позволи пробег до 700 километра (в момента – до 621).

Извод
Цялостната концепция на ID.7 изглежда много по-добре съгласувана от тази на ID.3 преди две години. Във VW определено са се поучили от грешките си, особено по отношение на външния вид и инфоразвлекателната система. Повечето германци вероятно ще изчакат пускането на комбито.