2022
Volkswagen представи ID.5 – първото си електрическо SUV-Coupé. Дизайнът е обичайният, а софтуерът – чисто нов.
Сега е ред на Volkswagen: след Audi и основната марка на концерна представи своето SUV-Coupé на базата на MEB-платформата. С ID.5 дизайнът на ID.4 продължава да присъства, но по отношение на техниката по-ниският модел от Волфсбург е пионер в концерна.
Като Coupé версия на ID.4 ID.5 разбира се има по-висока цена. Базовата цена на SUV-Coupé-то за Германия е 93 000 лв., а версията с двойно задвижване на GTX стартира от 107 000 лв.
До средната колона моделите се различават само по специфичната броня. Разликите си проличават в профил. Coupé-то е по-ниско от SUV-а с два сантиметра, но затова пък е и с 2 см по-дълго.
Покривът е значително скосен в задната си част, а на нея има спойлер, който осигурява на модела на VW предимство при аеродинамиката – коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,26.
Отвътре ID.4 и ID.5 си приличат като две капки вода. Coupé-то също е с разделения на две кокпит, състоящ се от малък дисплей на кормилната колона и монитор на инфотейнмънт системата на арматурното табло. Отзад има разлика в пространството за главите – тук не трябва да сте по-висок от 1,80 метра, ако седите на задната седалка. Иначе Coupé-то предлага много място за краката.
Инфотейнмънт: нов софтуер и екстри
Чистонов е софтуерът на ID.5. Той дава възможност на Augmented-Reality Head-up-дисплея за по-широк спектър на достъп до асистентите за водача и по този начин за по-качествени изображения. Travel Assist използва данните от облака и реагира по-надеждно. С ъпдейта и системата за гласови команди също работи по-бързо. От гласовата команда до стартирането на маршрута VW дава само седем секунди – вече няма нужда да се притеснявате от MBUX и компания.
Клиентите на ID.5 ще се възползват и от бързото зареждане – в бъдеще ще могат да зареждат с до 135 кВт.
Тест: ID.5 доставя голямо удоволствие като GTX
AUTO BILD вече тества ID.5 като GTX. Принципно пътното поведение на Coupé-то не се различава от това на нормалния SUV. Благодарение на мощността си от 299 к.с. и мениджъра за динамика на шофирането – система, която комбинира интелигентно отделните системи за регулиране, ID.5 във версия GTX предлага голямо удоволствие от шофирането. Регулиращото се окачване е стегнато, но предлага достатъчен комфорт, управлението е прецизно и директно. Спортните седалки пък предлагат достатъчна странична опора (дори и задните). Теглото от 2242 кг и размерите не се усещат – ID.5 се усеща един клас по-малък.
Батерия и задвижване: до 520 км пробег с ID.5
VW предлага три моторизации за ID.5 – две със задно и една с двойно задвижване. Стартът е с ID.5 Pro със 128 кВт. (174 к.с.) и максимален въртящ момент от 235 Нм. Така след 10,4 секунди се движите с темпо 100. Малко по-бързи ще сте с Performance-ъпгрейда, тогава SUV-Coupé-то разполага със 150 кВт. (204 к.с.), а спринтът до 100 км/ч се взема за 8,4 секунди. 4х4 версията ID.5 GTX разполага с 220 кВт. (299 к.с.) и 460 Нм максимален въртящ момент.
Всички ID.5 са с батерия с капацитет от 77 кВтч., като максималният пробег е 523 километра по WLTP. По-мощният вариант GTX може да измине до 490 километра.
ИЗВОД
Андреас Хубер
VW полагат усилия да направят ID.5 още по-атрактивен за клиентите. Ще видим обаче, как ще се отрази ъпдейта за наличните вече автомобили.