2020
ID.4 ще последва ID.3. ID.4 е първият изцяло електрически SUV модел на марката Volkswagen. В същото време ID.4 ще бъде и първият представител на най-големия пазарен сегмент в света – категорията на компактните SUV модели, който ще бъде в състояние да предложи на потребителите неутрални по отношение на климата процеси на производство и експлоатация. Също като компактния ID.3, той използва технологичната основа на модулната, гъвкава и годна за модели от различни класове и категории платформа за електрическо задвижване (MEB) на групата Volkswagen, която включва всички силни страни на моделната фамилия ID – компактни външни размери, достатъчно просторен интериор, динамичен характер на пътя, интуитивно управление на функциите и пълна комуникационна свързаност.
С това стратегическата офанзива на марката Volkswagen в сферата на електрификацията отбелязва своя успешен старт. Според най-новите планове на компанията, в периода до 2025 година от поточните линии на заводите на Volkswagen трябва да слязат до 1,5 милиона електрически превозни средства, което е значително повече от планираните по-рано количества.
ID.4 – първият изцяло електрически компактен SUV модел на Volkswagen
Концептуалната студия ID.CROZZ cе превръща в серийния ID.4. Той демонстрира самоувереност и прогресивно поведение на пътя, винаги е в готовност за пътуване и се движи с нулеви локални емисии – всичко това в сърцето на най-популярния сегмент на световния автомобилен пазар. Volkswagen дава възможност за първоначален поглед към първия изцяло електрически компактен SUV на компанията под формата на предсерийния прототип на ID.4, като се очаква вторият член на моделната фамилия ID. да отбележи своята пазарна премиера в Европа още през 2020 година. Също както и компактния ID.3, той използва модулната технологична платформа за електрическо задвижване (MEB) на Volkswagen Group.
Името на модела говори само по себе си – числото 4 определя електромобила като представител на компактния SUV сегмент. В това той следва директно стъпките на ID.3 – моделът, с който компанията Volkswagen започна да пише третата голяма глава в своята история след „костенурката” и Golf. Съкращението ID. на свой ред означава интелигентен дизайн, идентичност и авангардни технологии.
Просторен интериор с концепцията Open Space. Аеродинамично оптимизираният външен дизайн на каросерията на новия ID.4 демонстрира по перфектен начин предимствата на революционната MEB архитектура – къса предница и дълго междуосие, които дават възможност за постигане на превъзходно вътрешно пространство. Водачът и пътниците в ID.4 са настанени в т.нар. Open Space – просторният и светъл интериор на новия модел.
ID.4 ще се предлага с множество различни модулни компоненти на задвижването – първоначално моделът ще излезе на пазара във вариант със задно предаване, а на по-късен етап ще може да се поръча и като мощен електрически вариант със задвижване на всички колела. При всички версии на задвижването акумулаторната батерия с високо напрежение е неизменно разположена под пътническата клетка в дъното на каросерията, за да гарантира нисък център на тежестта и добре балансирано разпределение на натоварването на предния и задния мост. Стандартните възможности за зареждане на батерията включват използване на зарядни станции с променлив (АС), прав (DC) и трифазен ток. В зависимост от конфигурацията на задвижването е възможно постигането на автономен пробег с продължителност до 500 километра.
Лесно управление на функциите. ID.4 се отличава с ясно структурирано арматурно табло, от което функциите в автомобила се управляват почти изцяло на сензорен принцип или посредством интелигентен гласов контрол Natural Voice с естествени фрази. Първият изцяло електрически SUV модел на Volkswagen предлага изключително високо равнище на електронните технологии за активна безопасност и пълна комуникационна свързаност.
ID.4 е първият в света неутрален по отношение на климата компактен SUV. Новият електрически модел, който се произвежда в завода на компанията в германския град Цвикау, има неутрален въглероден отпечатък по цялата верига на формиране на стойността. Предлаганата от Volkswagen всеобхватна услуга за зареждане с електроенергия също дава възможност на клиентите да използват своя ID.4 с енергия от изцяло възобновяеми източници.
ID.3 – пионер на една нова ера
Интелигентен, иновативен и устойчив. Серийното производство на ID.3 започна в края на 2019 година, когато новият модел пое своята роля на пионер в новата ера на мобилността във Volkswagen – интелигентен, иновативен и устойчив. Коренно новият дизайн и конструктивно изпълнение на ID.3 включва редица новаторски технологии, като в автомобила с обща дължина на каросерията от едва 4,26 метра са съчетани всички силни страни на модулната технологична платформа за електрическо задвижване MEB на Volkswagen Group – изключително обширно вътрешно пространство, както и лека и интуитивна ергономична концепция за управление на функциите. Акумулаторната батерия с високо напрежение е монтирана ниско в долната част на каросерията, което осигурява стабилност и динамично поведение на пътя.
Вътрешното пространство също е революционно. Дългото междуосие на модулната платформа с електрическо задвижване МЕВ и много късите надвеси на каросерията спомагат за постигане на поразително просторен интериор на новия модел, чиято концепция Open Space издига на ново равнище стандартите в категорията на компактните автомобили. Екраните с цифрови показания на контролните прибори и дигиталното управление на функциите значително улесняват работата на човека зад волана. Системата ID. Light със светлинна LED лента на арматурното табло е нов начин за осъществяване на визуална комуникация с пътниците. Функциите в новия ID.3 се управляват почти изцяло с помощта на чувствителни на докосване сензорни бутони, плъзгачи и панели или с помощта на интелигентния контрол с гласови команди Natural Voice с естествени фрази. Безжичната функция App-Connect позволява лесно свързване на новия модел със смартфона на потребителя, а приложението We Connect осигурява многобройни удобства като например възможност за дистанционен контрол на процеса на зареждане на батерията или за настройка на работата на климатичната инсталация от вкъщи преди потегляне.
Резервациите за премиерната версия на модела са напълно изчерпани. Предварителните резервации за специалния премиерен модел ID.3 1ST бяха открити през пролетта на 2019 година. Към момента в компанията са постъпили над 37 000 за премиерното издание, чиито производствен тираж е ограничен на 30 000 екземпляра.
Tри варианта на оборудване и четири версии по отношение на мощността. Сега Volkswagen представи серийната версия на компактния ID.3 с възможност за конфигуриране. Клиентите ще имат на разположение за избор три варианта на модела – ID.3 Pure, ID.3 Pro и ID.3 Pro S, които се различават помежду си преди всичко по отношение на максималната мощност и капацитета на акумулаторната батерия, продължителността на автономния пробег и възможностите за зареждане. В качеството си на върхова версия в гамата, ID.3 Pro S разполага с изключително богато оборудване.
Базовата версия ID.3 Pure използва акумулаторна батерия с използваем капацитет в размер на 45 кВтч, която дава възможност за изминаване на до 330 километра (WLTP) с едно зареждане. Инсталираният на задния мост тягов електродвигател се предлага във варианти с максимална мощност 93 кВт или 110 кВт (126 или 150 к.с.) според предпочитанията на клиента. Версията ID.3 Pro е оборудван сс акумулаторна батерия с капацитет 58 кВтч и може да предложи автономен пробег до 420 км (WLTP) и електродвигател с максимална мощност 107 или 150 кВт (съответно 146 или 204 к.с.). При върховото изпълнение ID.3 Pro S използваемият капаците на акумулаторната батерия достига 77 кВтч, което е достатъчно за осигуряване на потенциален автономен пробег до 550 км (WLTP), а мощността на тяговия електтродвигател при него е 150 кВт (204 к.с.). И трите модела могат да се зареждат на станции с променлив, прав и трифазен ток, като при използване на бързозарядна станция със 100 кВт, ID.3 Pro може да набави необходимата за изминаване на около 290 километра енергия само в рамките на 30 минути.
ID.3 Pure. ID.3 Pure е базовата версия в новата моделна фамилия, която ще се предлага на германския пазар на цена под 30 000 евро и разполага с богата гама стандартно оборудване. То включва детайли като 18-цолови стоманени джанти, LED фарове с автоматично управление на светлините и комбинирани задни светлини с LED елементи.
Вътрешното обзавеждане на ID.3 Pure включва индиректно осветление ID.Light с възможност за настройка на десет различни цветови нюанса, климатична инсталация Air Care Climatronic, интелигентно гласово управление с естествени фрази и комфортна функция за стартиране Keyless Start. Асистиращата система за поддържане на лентата за движение (Lane Assist), системата за наблюдение на зоната пред автомобила (Front Assist), динамичната функция за регистриране и визуализация на пътните знаци (Dynamic Road Sign Display) и системата от сензори за контрол на дистанцията при маневри за паркиране (Park Distance Control) на свой ред гарантират още по-спокойно и безопасно пътуване.
ID.3 Pro и ID.3 Pro S. Версията ID.3 Pro, която се предлага на цена под 35 000 евро (в Германия), има идентично на това при ID.3 Pure ниво на оборудване и поема ролята на своеобразна универсална версия за градска мобилност и движение на средни разстояния в гамата на ID.3. Този вариант разполага с по-голяма акумулаторна батерия от ID.3 Pure, може да осигури по-продължителен автономен пробег, съкратено време за зареждане на стенции с прав ток и по-висока максимална мощност на електродвигателя. На върха на новата моделна гама е версията ID.3 Pro S, чието оборудване в спортен дух се отличава с детайли като 19-цоловите алуминиеви джанти Andoya и дизайнерското оформление на педалите Play & Pause.
Допълнителни възможности с високотехнологичен характер. Гамата на новия модел придобива напълно завършен вид с привлекателните възможности за допълнително оборудване. Озвучителнарта система “beats” използва усилвател с мощност 400 Вт, седем високоговорителя и един събуфер. Допълнителният head-up дисплей с функция за разширена реалност проектира най-важната информация на челното стъкло в непосредственото зрително поле на водача, който вижда данните като триизмерен, разположен на различна дистанция в пространството образ на видимо разстояние от три до десет метра пред автомобила – по този начин цифровите показания и реалният свят се сливат в обща, по-лесна за възприемане картина. Системата Travel Assist контролира самостоятелно зададената дистанция до автомобила отпред, ускорява, спира, поддържа движението на автомобила в лентата и показва подробна картина на зоната около него на екрана на инфотейнмънт системата. На по-късен етап гамата от функции на системата ще бъде разширена допълнително – при подаване на мигач от страна на водача при движение по магистрала, Travel Assist ще може да извършва самостоятелно смяна на лентата, при условие че актуалната пътна ситуация позволява тази маневра.
Два пакета оборудване Style. Дизайнерите на Volkswagen са разработили пакетите Style за клиентите със силно изявен индивидуален дух, които искат да придадат още по-забележително излъчване на своя ID.3. Във вътрешното пространство клиентите могат да направят своя избор между вариантите Style и Style Plus. И двата пакета включват седалки с текстилна тапицерия Sumba Flow и микрофибър ArtVelours, както и с подлакътници, допълнени от кожен волан с отопление и индиректно вътрешно осветление с възможност за настройка на 30 различни цветови нюанса. Интериорният пакет Style Plus включва допълнително електрическо регулиране и отопление на седалките, както и пневматична лумбална опора с функция за масаж, която функционира по-тихо и е по-удобна от конвенционалните лумбални опори.
По отношение на външното оформление на ID.3 се предлагат допълнителните версии Style Silver и Style Penny Copper. Тези пакети включват лайстни на покрива в съответно сребристо и с цвят на мед, както и цветово съответстващо фолио на задните странични колони. Външните детайли на новия модел се подчертават и от металните Greytech елементи в областта на праговете и броните. Големите 20-цолови алуминиеви джанти Sanya, дело от Volkswagen R, придават на ID.3 още по-динамичен външен вид. Клиентите имат възможност за избор между шест цвята на външното лаково покритие – от Moonshine Grey до Makena Turquoise.
Ясно структурираното стандартно и допълнително оборудване на моделната гама прави индивидуалната конфигурация на ID.3 на уебсайта на Volkswagen по-лесна от когато и да било – на практика клиентите могат да конфигурират своя мечтан автомобил само с няколко кликвания на мишката.
Зареждане в цяла Европа с помощта на услугата We Charge. Паралелно с пазарната премиера на новияID.3, Volkswagen ще лансират и своята услуга за зареждане We Charge, която осигурява достъп до около 150 000 обществени зарядни станции в цяла Европа с една карта за зареждане. Клиентите на Volkswagen могат да използват и мрежата от бързозарядни станции IONITY на изгодни цени, които започват от 0,30 евро на киловатчас в зависимост от избраната тарифа. Собствениците на специалното премиерно издание ID.3 1ST ще могат да се възползват от преференциален кредит за зареждане на до 2000 кВтч или до 600 евро със своята карта We Charge.
Стратегията на Volkswagen – електрически автомобили за всички клиенти на марката
Електрическата офанзива на Volkswagen набира скорост в пълно съответствие с предварителните планове на компанията. През 2019 година фирмата приключи успешно важни етапи от нея със световната премиера на изцяло електрическия ID.3 и старта на неговото производство в завода за електрически превозни средства в германския град Цвикау. Пускането на пазара на фамилията от модели ID. е първостепенна цел на Volkswagen за 2020 година, като първите ID.3 ще започнат да се движат по европейските пътища през това лято.
Мащабни инвестиции за постигане на високи цели. През следващите няколко години Volkswagen ще се стреми към позицията на световен лидер по отношение на електрическата мобилност. За целта в периода до 2024 година компанията ще инвестира общо 33 милиарда евро в компаниите в състава на Volkswagen Group , като 11 милиарда евро от този обем са заделени специално за марката Volkswagen, която очаква да произведе 1,5 милиона електрически превозни средства в периода до 2025 година.
От 2021 година заводът в Цвикау ще започне да произвежда до 330 000 електрически превозни средства годишно, което ще го превърне в най-големия и най-ефективен завод за производство на електрически превозни средства в Европа. В международен план подготовката за пазарната премиера на моделната фамилия ID. в Китай и САЩ също е в разгара си, като предсерийната фаза на производството в китайския завод в Антинг вече е започнало.
Volkswagen разработва и развива нови бизнес сегменти, свързани с електрическата мобилност. Като неразделна част от своята електрическа офанзива, Volkswagen стартира и участието си в редица стратегически бизнес сегменти. Учреденото наскоро дъщерно дружество Elli бележи сериозен напредък в развитието на зарядната инфраструктура и едновременно с това осигурява съответната тарифа за електроенергия от възобновяеми източници. С услугата We Charge, марката ще пусне на пазара и независима услуга за зареждане с карта, която клиентите на Volkswagen ще могат да използват в цяла Европа за зареждане на своите автомобили в мрежите от обществени зарядни станции. Идентификационният номер. Стенният wallbox заряден модул ID. Charger от своя страна ще даде възможност за бързо и ефективно зареждане на електромобилите в домашни условия. И не на последно място по важност, Volkswagen изгражда мрежа от собствени зарядни станции в сътрудничество със своите дилъри – очаква се в периода до 2025 година в търговските представителства и дилърства на Volkswagen, както и в други обекти в цяла Европа да бъдат изградени общо 36 000 от тези пунктове за зареждане.
Модулната технологична платформа за електрическо задвижване МЕВ е отворена платформа. Предоставянето на модулната технологична платформа за електрическо задвижване (МЕВ) за използване и от други производители също е концептуално нова стъпка, а компанията Ford ще бъде един от първите автомобилни производители, които ще се възползват от тази възможност. Ford планира да започне да предлага модел на базата на MEB на европейския пазар от 2023 година и оценява пазарния потенциал по отношение на продажбите на над 600 000 автомобила за период от шест години.
Производство на акумулаторни клетки за автомобилни батерии от началото на 2024 година. Volkswagen предприема и ключови стъпки по отношение на разработката, изпитанието и производството на акумулаторни клетки за автомобилни батерии. В процес на планиране е изграждането на завод за акумулаторни батерии с капацитет 16 гигаватчаса в германския град Залцгитер. Строежът му трябва да започне в началото на 2021 година, а планираният старт на производството е заложен за началото на 2024 година. Специално за тази цел Volkswagen създаде съвместно предприятие с шведската компания Northvolt.