2023
С Iconic SP Mazda ни показва студия на спортен автомобил – с електрическо задвижване, ванкелов генератор и над 350 к.с.
В рамките на Japan Mobility Show освен фейслифт версията на MX-5, Mazda показа и една концепция: Iconic SP. Студията комбинира ванкелов двигател и електрическа платформа и се явява усъвършенствана разработка на това, което японците въведоха с MX-30 e-Skyactive R-EV.
Новото задвижване позволява голям брой горива
Концепцията на задвижване се състои от електромотор и ванкелов двигател, който действа като генератор за електрическото задвижване. Системата предлага гъвкав лейаут. Освен това ванкеловият двигател предлага възможността за използва на различни горива, сред тях и водород.
На външен вид японците изглежда са се ориентирали по MX-5 – има известна прилика във формата: дългия преден капак, издадените калници и късата задница. Тесните фарове, които тук са само загатнати, както и радиаторната решетка напомнят на Mazda RX Vision.
Концепцията обаче е с по-големи размери от тези на малкия роудстър. С обща дължина от 4,18 метра Iconic SP е с 26,5 сантиметра по-дълъг от MX-5, а с широчина от 1,85 метра е с 12 см по-широк. При междуосието от 2,59 метра японците също са дали с 18 см повече в сравнение с малкия открит спортист.
370 к.с. и 1450 килограма собствено тегло
И както е обичайно за електрическите автомобили, теглото също е увеличено. Докато в зависимост от двигателя и каросерията MX-5 тежи между 1001 килограма и 1114 килограма, теглото на студията е 1450 килограма.
Тоест, значително по-тежка от MX-5, но теглото все пак е приемливо за електромобил с двигател с вътрешно горене като генератор. А при 272 кВт. (370 к.с.) можем да очакваме повече от прилични динамични характеристики.