В лицето на BMW i4 компанията със седалище в Мюнхен лансира първия си електрически седан. Производството на модела ще започне през 2021 г. на същата производствена линия като BMW Серия 4. Преструктурирането на основния завод в северната част на Мюнхен показва колко важна за BMW е новата стратегия за електрификация. Двигатели с вътрешно горене в Мюнхен изобщо няма да се правят след 2024 г. и на тяхно място ще има нови възможности за производство на възлите при i4 и компания. Следователно електрическата Серия 4 ще бъде много важна модел за баварския гигант. AUTO BILD обобщава всичко, което знаем за i4 до момента.
Визия: i4 ще бъде електрическа Серия 4 Gran Coupé
За първи път BMW показва новия i4 без маскировка, но засега само отвън. Германците удържат на обещанието си да се придържат максимално към оформлението на Concept i4 при серийната модификация. Огромната затворена двойна бъбрековидна радиаторна решетка е запазена, както и основният дизайн на броните и въздухозаборниците. Както се очакваше, i4 е базиран на BMW Серия 4 Gran Coupé.
Както при iX, зад огромните „бъбреци” вероятно има сензори на асистиращите системи. Предният надвес е малко по-дълъг, отколкото при прототипа, но серийната версия запазва късия заден надвес на концепцията. Дългото междуосие, което гарантира щедро пространство в интериора, е типично за електромобил. Заради линията на покрива, позната от Серия 4 Gran Coupé, i4 изглежда наистина спортен.
Засега BMW не разпространява снимки на серийния интериор. Но при всички положения в него, подобно на SUV-а iX, ще бъде запазен извитият дисплей, който видяхме в прототипа. Eкранът обединява дигиталното табло и централния дисплей в едно цяло и може да се вижда от пътниците на задната седалка. Въпреки батериите, вградени в пода на автомобила, на пасажерите от втория ред няма да се налага да сгъват прекомерно краката си.
И при i4 BMW също ще използва най-новата технология за електрическо задвижване. Освен с модерни батерии, тя се характеризира и с модерен електромотор с интегрирана трансмисия. Той няма постоянни магнити, a вместо това използва eдин електромагнит. Това позволява висок КПД в широк оборотен диапазон и много фин контрол на двигателя. Петото поколение електрически двигатели на BMW вече се използва в iX и IX3. Ако техническите показатели са като при прототипа, батерията в пода на i4 трябва да има капацитет от 80 кВтч, което би трябвало да осигури пробег до 600 км по WLTP. Първият изцяло електрически M модел също ще бъде на базата на i4.