i30 срещу Focus и Megane: битката на комбитата

Hyundai все повече набира скорост. След старта на компактния автомобил i30 сега гамата на модела се разширява и на пазара се появява чисто новото комби

1810
2017

 

FORD СЕ ШОФИРА  СТРАХОТНО – ПЪРГАВО И С  ОТЛИЧНА УПРАВЛЯЕМОСТ

Focus е задвижван от 1,5-литров мотор, който със своите 120 к.с. е малко по-слаб от агрегатите на i30 и Mégane. Не се заблуждавайте обаче – двигателят е чудесен, мощен и експлозивен, при това работи тихо. Въздухът му свършва единствено в най-горния диапазон на оборотите. Focus е с отлична настройка на окачването, шофира се прецизно и пъргаво. Прибавяме и финото управление и балансираното му окачване.

1,6-литровият агрегат в Renault е със 130 к.с., понрави ни се с мощното си ускорение и с хармоничното си разгръщане на мощността. Така той идеално подхожда на комфортно возещия Mégane. „Французинът“ е яхнал меката вълна, рее се леко люлеещо, преминавайки през неравностите на пътя. Динамиката не е силната му страна – управлението е леко мудно и подчертано комфортно.
Изненадата в теста – също и при окачването – е Hyundai. i30 е поне с една класа по-добър от своя малко твърдо возещ предшественик. Окачването му все пак е стегнато, управляемостта е отлична, а сега се представя много добре и в завоите.С лекотата и много добрата си реакция управлението наподобява на моделите от Волфсбург. 1,6-литровият мотор със 136 к.с. работи значително по-култивирано от малко шумния агрегат на Renault, ускорява мощно и изненадващо остава тих. Като цяло i30 притежава доста добри динамични характеристики.

КОКПИТЪТ ИЗДАВА: FOCUS ВЕЧЕ НЕ Е СРЕД НАЙ-МЛАДИТЕ

Малко разхвърляно и непрегледно арматурно табло, Sync 3 с 8-инчов монитор е полезна екстра. Седалките и облегалките се сгъват. Удобни седалки отпред и отзад.

HYUNDAI ПРАВИ ЕВТИНИ КОЛИ? ЗАБРАВЕТЕ…

Hyundai обаче не е евтин – с тестваното ниво на оборудване цената му е по-скоро премиум – над 50 000 лева. В ниво на оборудване Titanium Ford струва 46 990 лв., а Renault като Intense ще бъде ваше срещу 44 880 лева. Кой ли е очаквал, че Hyundai е най-скъпият? Но пък е и най-добрият!

ТИПИЧНО ПО ФРЕНСКИ: КРАСИВА АТМОСФЕРА В RENAULT

Модерен, изчистен кокпит с монитор с диагонал 8,7 инча, но със сложно меню. Задницата на модела е по-тясна от тази на i30 и Focus. Дистанционно задействане на сгъването на облегалките, комфортни седалки.

Извод

HYUNDAI УБЕДИТЕЛНО НАЧЕЛО

Търсите изгодно семейно комби? Имаме за вас три предложения. Сред тях една наистина добра препоръка: Hyundai i30, който е в страхотна форма. „Кореецът“ предлага най-много място и е значително подобрен спрямо предшественика си във всички отношения. Динамичният Ford и комфортното, добре изглеждащо Renault също не са за пренебрегване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин