i30 на старо: Hyundai издръжлив колкото Audi?

Второто поколение на популярния модел на Hyundai се приближава удивително близо до премиум компактното Audi A3 по отношение на качеството


22
май
2017

HYUNDAI СА ЕВТИНИ КОЛИ? Тези времена отминаха отдавна. Корейската марка, която през 1991 година стартира в Германия с малката лимузина Lantra, се превърна в пълноценен и много сериозен автомобилен производител. Тази нова самоувереност проличава и от цените: спестяването на няколко хиляди лева спрямо сравнимите Ford Focus и Opel Astra е минало. Напълно разбираемо. Все пак второто поколение на компактния бестселър i30 е на пазара от 2011 и е изключително модерен и зрял автомобил. Едно 1.6 CRDi Kombi, което премина през продължителния тест от 100 000 километра на AUTO BILD, се представи изключително добре. Повреденото осветление на регистрационния номер и лошо настроеният фар не можаха да попречат на модела с дизелов двигател със 128 к.с. да се изкачи на първото място в класацията за надеждност. Нима корейците вече не атакуват звездите или по-точно: пръстените? Колко голяма е дистанцията до вечния премиум компактен модел Audi A3?

Безупречният кокпит на i30. Качеството на изработката е добро, уредите за управление са позиционирани ергономично

Лукс в компактен модел. По отношение на усещанията при допир и ергономията Audi е на много високо ниво

Ако се гледа само докладът на AUTO BILD и TÜV, в Инголщат могат да спят спокойно. При 3- до 5-годишните автомобили Audi е на 18-о място, а Hyundai се класира на 57-о място.
Обаче има фактори, които не играят роля при техническите прегледи, но с напредване на възрастта причиняват сериозни разходи. Например дисковете на съединителите на автоматичната трансмисия на Audi – S tronic, които трябва да се сменят на 150 000 километра – а това струва близо 3000 лева. Всеизвестен и много сериозен проблем на Audi е и повишеният разход на масло на TFSI двигателите. Производителят се опитва да убеди клиентите си, че е нормално. Но това не е така – и много клиенти са завели съдебни дела. А това не е никак добре за премиум амбициите на Audi.

 

1,4-литровият двигател на i30 е от старата школа. Но е икономичен и без Downsizing и турбокомпресор

Много употребявани i30 са все още в гаранция

При бензиновите двигатели на Hyundai такива проблеми няма. Нашият тестов автомобил от Autohaus Claas Wehner в Хамбург е ранен базов модел с 1,4-литров 4-цилиндров двигател с 99 к.с., който струва 17 900 лева. Той е абсолютно „сух“, без никакви течове и е готов да измине още много километри – но е и по-обикновен от Audi. По-евтини пластмаси, ръчни стъклоповдигачи отзад и средно ниво на шумоизолация – не можете да го сбъркате с премиум модел от този клас. За сметка на това се управлява лесно, кормилното управление е директно, седалките са удобни, а лошият обзор е общ проблем за всички модерни автомобили. Но най-хубавото е: дори и този ранен i30 има още гаранция – до ноември. Достатъчно време да отстраните всички евентуални проблеми и да се наслаждавате на новото качество.

ТОВА НИ ДРАЗНИ

Второто поколение на i30 вече не страда от корозия като първото. През 2013 година бе проведена сервизна акция заради една ролка на ръчната спирачка, при някои автомобили TÜV отбелязва лек теч на масло. Заводските навигационни системи дразнят с остарялата си графика и управление, понякога се губи Bluetooth връзката. Но това е всичко. Иначе техниката на i30 функционира чудесно и напълно безпроблемно.

Ръжда по ръбовете: първите леки петънца като тук по окачването са напълно безпроблемни. Но в дългосрочен план е добре да се нанесе защитно покритие.

Навигационна система: има проблеми с отблясъците, работи бавно. По-добре TomTom.

Ръчна спирачка: една от ролките може да блокира. През 2013 година Hyundai проведе сервизна акция.

 

ИЗВОД

Да, един такъв базов i30 може и да не е особено вълнуващ. Но точно това спокойствие го превръща в перфектния партньор за всекидневието. Този модел е просто отличник. И ако все пак се случи нещо, в повечето случаи автомобилът е още в гаранция. Audi може би ще успеят да наваксат изоставането си, А3 от продължителния тест скоро ще бъде разглобен. Ще бъде вълнуващо.

Още по темата

Card image cap
Fiat Punto на старо: един (без)интересен автомобил

13
дек.
2017

Всъщност Fiat Punto е един доста рационален автомобил - само да я нямаше тази свръхкапризна електроника...

Card image cap
Не сменяй, а ремонтирай!

18
май
2017

През последните няколко години Betag Innovation внесе истинска революция в света на авторепаратурата

Card image cap
Second Hand: Оpel Zafira B – любимецът на татко

23
юни
2017

Седемместният модел на Opel е идеален за семейното всекидневие.

Card image cap

В последния брой:

Архив >