i30 на старо: Hyundai издръжлив колкото Audi?

Второто поколение на популярния модел на Hyundai се приближава удивително близо до премиум компактното Audi A3 по отношение на качеството


22
май
2017

HYUNDAI СА ЕВТИНИ КОЛИ? Тези времена отминаха отдавна. Корейската марка, която през 1991 година стартира в Германия с малката лимузина Lantra, се превърна в пълноценен и много сериозен автомобилен производител. Тази нова самоувереност проличава и от цените: спестяването на няколко хиляди лева спрямо сравнимите Ford Focus и Opel Astra е минало. Напълно разбираемо. Все пак второто поколение на компактния бестселър i30 е на пазара от 2011 и е изключително модерен и зрял автомобил. Едно 1.6 CRDi Kombi, което премина през продължителния тест от 100 000 километра на AUTO BILD, се представи изключително добре. Повреденото осветление на регистрационния номер и лошо настроеният фар не можаха да попречат на модела с дизелов двигател със 128 к.с. да се изкачи на първото място в класацията за надеждност. Нима корейците вече не атакуват звездите или по-точно: пръстените? Колко голяма е дистанцията до вечния премиум компактен модел Audi A3?

Безупречният кокпит на i30. Качеството на изработката е добро, уредите за управление са позиционирани ергономично

Лукс в компактен модел. По отношение на усещанията при допир и ергономията Audi е на много високо ниво

Ако се гледа само докладът на AUTO BILD и TÜV, в Инголщат могат да спят спокойно. При 3- до 5-годишните автомобили Audi е на 18-о място, а Hyundai се класира на 57-о място.
Обаче има фактори, които не играят роля при техническите прегледи, но с напредване на възрастта причиняват сериозни разходи. Например дисковете на съединителите на автоматичната трансмисия на Audi – S tronic, които трябва да се сменят на 150 000 километра – а това струва близо 3000 лева. Всеизвестен и много сериозен проблем на Audi е и повишеният разход на масло на TFSI двигателите. Производителят се опитва да убеди клиентите си, че е нормално. Но това не е така – и много клиенти са завели съдебни дела. А това не е никак добре за премиум амбициите на Audi.

 

1,4-литровият двигател на i30 е от старата школа. Но е икономичен и без Downsizing и турбокомпресор

Много употребявани i30 са все още в гаранция

При бензиновите двигатели на Hyundai такива проблеми няма. Нашият тестов автомобил от Autohaus Claas Wehner в Хамбург е ранен базов модел с 1,4-литров 4-цилиндров двигател с 99 к.с., който струва 17 900 лева. Той е абсолютно „сух“, без никакви течове и е готов да измине още много километри – но е и по-обикновен от Audi. По-евтини пластмаси, ръчни стъклоповдигачи отзад и средно ниво на шумоизолация – не можете да го сбъркате с премиум модел от този клас. За сметка на това се управлява лесно, кормилното управление е директно, седалките са удобни, а лошият обзор е общ проблем за всички модерни автомобили. Но най-хубавото е: дори и този ранен i30 има още гаранция – до ноември. Достатъчно време да отстраните всички евентуални проблеми и да се наслаждавате на новото качество.

ТОВА НИ ДРАЗНИ

Второто поколение на i30 вече не страда от корозия като първото. През 2013 година бе проведена сервизна акция заради една ролка на ръчната спирачка, при някои автомобили TÜV отбелязва лек теч на масло. Заводските навигационни системи дразнят с остарялата си графика и управление, понякога се губи Bluetooth връзката. Но това е всичко. Иначе техниката на i30 функционира чудесно и напълно безпроблемно.

Ръжда по ръбовете: първите леки петънца като тук по окачването са напълно безпроблемни. Но в дългосрочен план е добре да се нанесе защитно покритие.

Навигационна система: има проблеми с отблясъците, работи бавно. По-добре TomTom.

Ръчна спирачка: една от ролките може да блокира. През 2013 година Hyundai проведе сервизна акция.

 

ИЗВОД

Да, един такъв базов i30 може и да не е особено вълнуващ. Но точно това спокойствие го превръща в перфектния партньор за всекидневието. Този модел е просто отличник. И ако все пак се случи нещо, в повечето случаи автомобилът е още в гаранция. Audi може би ще успеят да наваксат изоставането си, А3 от продължителния тест скоро ще бъде разглобен. Ще бъде вълнуващо.

Още по темата

Card image cap
Внимавайте при ремонта на турбото!

7
февр.
2018

Когато турбото е счупено, много сервизи го сменят – в чести случаи обаче то може да бъде ремонтирано, което излиза значително по-изгодно

Card image cap
Jeep Grand Cherokee WH: можем ли да се доверим на този „американец“?

6
мар.
2017

Наскоро дизеловият скандал засегна и Jeep. Но двигателят на Mercedes при по-старите модели не е засегнат

Card image cap
Употребяван автомобил: Mercedes S-клас W 220 от 6000 лева

20
апр.
2016

Той е обект на желанието на много малко фенове на Mercedes: S-клас от 1998 година остава в сянката на предшествениците си

Card image cap
Употребяван автомобил: Peugeot 308 от 8000 лева

1
февр.
2016

Капризният „французин“ - Като употребяван автомобил популярният модел примамва с изгодните си цени. Но дали е добра покупка?

Card image cap
G-клас на старо: гениален или чуплив?

17
мар.
2018

С напредване на възрастта падат цените дори и на Mercedes G-клас. Ще може ли офроудърът мечта да се превърне в разумна покупка?

Card image cap
Използвайте правилните очила зад волана

7
апр.
2017

Изборът на очила за шофиране е повече от богат. В оптиката трябва да избираме не според модата, а след професионалния съвет на специалист - в случая акад. д-р Петя Василева

Card image cap

В последния брой:

Архив >