Hyundai Tucson: Haute couture по корейски (TECT)


12
апр.
2021

С дръзка и модерна визия: така новият Hyundai Tucson атакува в класа на компактните SUV-ове, в който предшественикът му се продаваше като топъл хляб

Дневни светлини във формата на ангелски криле… Доста смело, аплодисменти, Hyundai! Този автомобил е оформен толкова дръзко, че сякаш дизайнерите са използвали брадва (в добрия смисъл, разбира се), за да оформят линиите на каросерията. Когато се качиш на шофьорското място, зад волана гледаш към монитор, подобен на iPad, към дигитална командна централа в центъра, напълно интегрирана в таблото, а накрая – и към страничните огледала. И се чувстваш с десет години по-млад в дигиталната ера. Да, това действително е Hyundai – новият Tucson.

Досега компактният SUV беше по-скоро разумен избор, не биеше на очи с дизайна си и изпъкваше със стандартната си 5-годишна заводска гаранция. Четвъртата генерация на модела обаче е готова да тръгне по нов път – с огромна решетка и XXL дневни светлини, интегрирани в нея. А чупките на вратите са толкова смели, че дори разпознаваме в тях формата на буквaта Z. Калниците вече не са кръгли, а ръбести. Да, Tucson определено прилича повече на прототип, отколкото на сериен модел. В новото си поколениe SUV-ът е „пораснал“ с 2 см по отношение на дължината до 4,50 м и съвсем незабележимо – във височината. Ще видим обаче как по-възрастните клиенти ще възприемат всички странности на този „кореец“.

Концепцията за управление в кокпита е направо като от друг свят в сравнение с тази на предшественика, но някои физически контролери като този за звука ни липсват

Кокпитът сякаш е станал по-ергономичен – досега тъчскрийнът за управление на инфотейнмънт системата беше монтиран отгоре на таблото – т.е. директно в зрителното поле на водача. А сега е изместен по-надолу, като част от централна конзола с изцяло тъчуправление. Горе е навигацията, под нея – панелът за управление на климатика – вече няма физически бутони и контролери, в т.ч. и „врътка“ за управление на звука. Ето защо ни се налага да цъкаме, което е малко неприятно. Трябва обаче да признаем, че в кокпита почти навсякъде е използвана приятна на пипане пластмаса – в това отношение е направена съществена стъпка напред спрямо предшественика.

Скоростен лост ли? Няма такова нещо – автоматичната трансмисия с два съединителя се управлява от няколко бутона

Гласовото управление функционира значително по-добре, отколкото при редица конкуренти: казвате целта, чакате две секунди – и можете да потегляте. Слизането и качването отзад са истинско удоволствие – тук се радвате на разточително място за краката и главите, на усещане за истински простор. И за малко да забравим – при топнивото Premium разполагате дори с бутони за местене на предната пасажерска седалка от шофьорското място, точно като при луксозна лимузина! Багажникът също е с увеличен обем – с 33 до 107 л в зависимост от типа задвижване. В 5-местна конфигурация SUV-ът разполага с до 620 л, а при сгъната задна седалка – с до 1799 л.

Фамозно: камерата за следене на мъртвата зона изкарва изображението си на мястото на левия или десния дигитален уред (от ниво Exclusive)

Нашият тестови автомобил е в „най-ниската хибридна фаза“ – т.е. „мек“ хибрид с 48-волтова електрическа система. Оттам идва и странният надпис 48V… след кратко чудене се усетихме, че не става въпрос за броя на клапаните. 1,6-литровият турбомотор със 180 к.с. е комбиниран със стартер-генератор и в комбинация с леко нервната в спортен режим 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя и 4х4 осигурява динамично придвижване. А разходът? Бордовият компютър отчете 9,5 л в смесен цикъл. Така че ако искате да се придвижвате икономично, по-добре се ориентирайте към версията с 1,6-литров дизел (115 или 136 к.с.) – струваща минимум 55 380 лв. Напразно ще търсите 2-литров агрегат, работещ на принципа на самовъзпламеняването – в негов своеобразен заместник трябва да се превърне Plug-in хибридът, който скоро ще дебютира на българския пазар. Към момента най-евтиният начин да се насладите на Тucson e базовият вариант с 1,6-литровия агрегат със 150 „коня“на предно задвижване и 6-степенна ръчна трансмисия за 49 780 лв. Дори стартовото ниво Comfort включва дигитално табло, камера за заден ход, система за лентата, автоматично превключване на къси/дълги светлини, круиз контрол, сензори за светлина и дъжд, отопляеми предни седалки и волан (!), 2-зонов автоматичен климатик и др.

По отношение на кормилното управление корейският SUV е получил „германска“ настройка – и ни зарадва с прецизни реакции и добра обратна връзка без воланът да се чувства прекалено тежък. Окачването също заслужава адмирации – тъй като филтрира неравностите много успешно и да не позволява прекомерно разклащане на каросерията.

ИЗВОД

Tucson е автомобил, който няма да остане незабелязан. Той демонстрира висока класа с изработката на интериора, както и с пътното си поведение. Версията Plug-in хибрид трябва да направи този разкошен „кореец“ и подобаващо икономичен.

1,6-литровият турбобензинов агрегат със 180 к.с. е комбиниран със стартер-генератор и литиево-йонна батерия в MHEV-система

Технически данни Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Mild-Hybrid 48V 180 7DCT 4×4 • Двигател: 4-цилиндров, турбо, отпред напречнo • Работен обем: 1598 см³ • Мощност: 132 кВт (180 к.с.) • Макс. въртящ момент: 265 Нм при 1500-4500 об/мин • Задвижване: двойно, 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя • Дължина/ширина/височина: 4500/1865/1650 мм • Тегло: 1558 кг • Обем на багажника: 577-1756 л • 0-100 км/ч: 9,0 сек • Макс. скорост: 201 км/ч • Разход: 7,1 л/100 км • Емисии на CO2: 162 г/км • Цена: от 60 480 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин