Hyundai Tucson на старо: Мистър Безгрижен


4
февр.
2020

КОЙ ИЗОБЩО ПРАВИ НЕЩО ПОДОБНО? Хромираната радиаторна решетка на тестовия Tucson е боядисана в черно с четка, задните светлини са заменени с долнопробни матови тунинг екземпляри, а серийното крайно изпускателно гърне е облепено със стикери Akrapovic. Ние веднага ставаме подозрителни, оглеждаме внимателно моторния отсек и очаквано откриваме издайнически модул на фирмата RaceChip. Който наистина не беше свързан. Но е ясно, че предишният собственик, комуто не е харесвала добродушната външност на Tucson, не е останал доволен и от мощността на двигателя.

Третото поколение на модела все още е актуално. В средата на 2018 година бе направен фейслифт.

Всъщност този Hyundai би трябвало да е в гаранция още една година. Но дилърът на Hyundai потвърждава: при манипулации по електрониката на двигателя гаранцията отпада веднага!
Вероятно търсещият мощност предишен собственик се е дразнел от факта, че върховият дизелов двигател със 185 к.с. няма осезаемо преимущество пред варианта на 2.0 CRDi със 136 к.с. При теста на употребявания автомобил се потвърдиха и впечатленията ни от продължителния тест: дизеловият двигател работи много хармонично, шумоизолиран е добре и подхожда оптимално на комфортно настроения Tucson. Купувачите трябва да знаят: фината автоматична трансмисия (6-степенна, от средата на 2018 година: 8-степенна) се монтира само на 2-литровия дизел. По-малките дизелови агрегати и бензиновите варианти опционално могат да бъдат оборудвани със скоростна кутия с два съединителя, която работи значително по-грубо.

2.0 CRDi със солидна ангренажна верига. За съжаление нашият екземпляр е с чиптунинг и 5-годишната гаранция е отпаднала

Във всички случаи при тях за предпочитане е механичната скоростна кутия. Но някои от собствениците се оплакват от повреди и на механичните трансмисии. Но дори и при тези редки случаи на помощ идва дългата гаранция. По-неприятно става, когато ремонтът се проточи по-дълго от очакваното, защото необходимите резервни части не могат да бъдат доставени. Според дилърите поне 90% от необходимите в повечето случаи части могат да бъдат доставени в рамките на 24 часа, но в същото време признават, че при ремонтите на щети от инциденти понякога може да се наложи по-дълго чакане. В тези случаи обаче сервизите се стараят да осигурят безплатна мобилност на клиентите.

Доста бутони в кокпита, но въпреки това прегледен и функционален интериор

При огледа на дъното на автомобила виждаме трансмисията през дупка с големината на футболна топка в корите. По принцип благодарение на двойното задвижване Tucson е подходящ и за лек офроуд. Но все пак не е препоръчително. Бихме се радвали и на по-добра антикорозионна защита, по дъното се забелязват първите огнища на ръжда. Нищо притеснително, но така Hyundai става само Мистър Безгрижен, но не и Мистър Перфектен.

Продължете на следващата страница

Още по темата