Тест » Hyundai Staria: Тати, тръгваме по магистралата към космоса (ТЕСТ)

Hyundai Staria: Тати, тръгваме по магистралата към космоса (ТЕСТ)

1011
2022

„Извънземният“ ван на Hyundai предлага разточителен комфорт и интелигентни дигитални функции

С годините животът се променя, променят се и мечтите – в това число и за колите. Докато на 20 блянуваш за кабрио и знойна мадама, с които да се веселите по цели нощи, на 30+, когато вече имаш семейство и целият живот се върти около децата, започваш да мечтаеш за… малко здрав сън и автомобил с мноооого място. Вероятно от Hyundai са се сетили именно за това, когато са взели решение да проектират Staria – своя VIP-шатъл или семеен лайнер. При него недоспалите татковци несъмнено ще се влюбят в седалките (само в топнивото Luxury – от 100 900 лв.) на втория ред, на които можете да полегнете за дрямка по-удобно, отколкото дори в S-класа! Стига да има кой да ви остави на спокойствие, разбира се.

ОК, на български името звучи странно – като антипод на „новия“. Но в действителност корейците са заложили аналогията със звезда (от англ. Star). Вероятно защото ванът изглежда почти като космическа совалка, която ще ви отведе към звездите!

Дигитализиран кокпит, бутони вместо скоростен лост
Разкошен панорамен покрив срещу 2200 лв. доплащане
Това лице не може да бъде сбъркано: Staria е като герой от научнофантастичен филм

От друга страна, задвижването, за което се грижи 2,2-литров дизел със 177 к.с., изглежда напълно земно. 430 нютонметра са достатъчни – дори при тегло 2,4 тона. С оглед именно на високото тегло, пробег от около 700 километра с едно зареждане е хубаво нещо – поне на тази планета. А конкретно българският пазар ще оцени високо възможността за поръчка на 4х4 – винаги в комбинация с 8-степенен автоматик (от 81 900 лв.). Иначе най-евтината версия – с предно задвижване и 6-степенна ръчна трансмисия, струва минимум 72 900 лева.

T.нар. Premium Relaxation Seats в топнивото на оборудване Luxury са най-готината екстра на модела
Плъзгаща се задна седалка за регулируем обем на багажника

Staria може да ви предложи камери не само за помощ при паркиране – но и за наблюдение на пътниците отзад – което е много удобно, защото от монитора на инфотейнмънт системата можете да „зуумвате“ и местите изгледа, например за да видите дали малчуганът отзад не иска да си извади ръката от устата. Пътуващите ще оценят също така и разделените „на три етажа“ врати с удобни отделения за съхранение на вещи. Интелигентно и хитро решение са отделенията за вещи пред дигиталното арматурно табло и зад екрана на навигацията. Между предните седалки има и огромен модул с чекмеджета.

Камерата позволява да „зуумвате“ към малчуганите отзад

Между другото, последният от трите реда седалки също не е наказателна скамейка. За да получите достъп до него обаче, облегалките на втория ред трябва да се бъдат изместени напред – а това става електрически и отнема известно време. За безопасността бди огромен набор от асистиращи системи, в т.ч. за следене на трафика зад автомобила с функция за превенция на сблъсък (в зависимост от оборудването), автоматично спиране, система за предотвратяване на забравяне на деца в купето, за автономно шофиране по магистрали…

Високите „пикселизирани“ светлини напомнят на електрическия събрат Ioniq 5

ИЗВОД

Staria няма основания да се притеснява от конкуренцията на V-класата и T7 – корейците разполагат с всичко необходимо, за да се наложат успешно в класа на VIP-шатълите. Именно на фона на тази конкуренция цените не се изглеждат чак толкова стряскащи.

Технически данни Hyundai Staria • Двигател: четирицилиндров, турбодизел, отпред напречно • Работен обем: 2199 куб.cм • Мощност: 130 кВт (177 к.с.) при 3800 об/мин • Максимален въртящ момент: 430 Нм при 1500 об/мин • Задвижване: двойно, 8-степ. автоматична трансмисия • Дължина/широчина/височина: 5253/1997/1990 мм • Тегло: 2443 кг • Обем на багажника: 117-431 л • 0-100 км/ч: 13,5 сек • Разход: 185 км/ч • Разход: 8,9 л/100 км (дизел) • CO2 емисии: 232 г/км • Цена: от 81 900 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин