Hyundai Staria: космическият ван на Hyundai с 4х4 (ТЕСТ)


24
окт.
2021

За пътуването към звездите в Hyundai Staria влизате през плъзгащите се врати. Те осигуряват достъп до най-добрите места, двете отделни седалки на втори ред с удобни подлакътници, вентилация, отопление и невероятни опори за подбедриците. С натискане на бутон облегалките на седалките отиват назад и краката ви се издигат – добре дошли във VIP Lounge-a.

Hyundai залага на дизел

Единственото нещо, което липсва, е яснo небе в звездна нощ – и панорамният покрив, който струва 2400 лева допълнително. Всичко тук е разработено от Hyundai – въпреки че Staria изглежда повече като продукт на NASA! Аплодисменти за корейците, че се осмеляват да пуснат в серийно производство толкова футуристичен дизайн! От друга страна задвижването, за което се грижи дизел със 177 к.с., изглежда напълно земно. 430 нютонметра са достатъчни – дори при тегло 2,4 тона. С оглед именно на голямото тегло, пробег от около 700 километра с едно зареждане е хубаво нещо – поне на тази планета. Похвала заслужава и добрият синхрон между двигателя и автоматичната трансмисия.

Комфортът на возене и шумоизолацията също не са оставени на втори план. Хората Hyundai отдавна са се доказали в успешната балансирана настройка на моделите си. И макар че предните странични прозорци не могат да бъдат свалени до долу, ние успяваме да се подадем малко през тях и да потвърдим: Staria няма основания да се притеснява от конкуренцията на V-класата и T7, що се отнася за качествата по време на шофиране. Също и по отношение на ергономията. Единствено централният дисплей можеше да е малко по-ориентиран към водача. Интелигентно и хитро решение са отделенията за вещи пред дигиталното арматурно табло и зад екрана на навигацията. Между предните седалки има и огромен модул с чекмеджета. А „експедицията“ през интериора ни разкрива и много други отделения, поставки за чаши и USB изводи.

Браво: ергономията на Staria е идеална, интериорът разполага с много на брой практични отделения за съхранение.

Между другото, последният от трите реда седалки също не е наказателна скамейка. За да получите достъп до него обаче, облегалките на втория ред трябва да се бъдат изместени напред – а това става електрически и отнема известно време. А контролерите за сгъване на седалките са отвътре, така че трябва да се пресегнете над тях. С оглед на впечатляващите характеристики, цената – 116 000 лв. (по данни за Германия), не е толкова стряскаща. Но с гаранцията си космическият кораб губи височина на полета: вместо обичайните пет, Hyundai предлага за Staria само три години.

Технически данни Hyundai Staria • Двигател: четирицилиндров, турбодизел, отпред напречно • Работен обем: 2199 куб.cм • Мощност: 130 кВт (177 к.с.) при 3800 об/мин • Максимален въртящ момент: 430 Нм при 1500 об/мин • Задвижване: двойно, 8-степ. автоматична трансмисия • Дължина/широчина/височина: 5253/1997/1990 мм • Тегло: 2443 кг • Обем на багажника: 117-431 л • 0-100 км/ч: 13,5 сек • Разход: 185 км/ч • Разход: 8,9 л/100 км (дизел) • CO2 емисии: 232 г/км • Цена: от 116 000 лв. (за Германия)

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин