Hyundai Santa Fe I: много дизайн, малко проблеми

При представянето си Santa Fe от първото поколение направи впечатление с необичайните заоблености по каросерията си. Днес този здрав, стабилен, но вече поостарял 4x4 автомобил е силно препоръчителна покупка на старо.


6
юли
2017

Още от началото на продажбите Santa Fe се превърна в голям пазарен успех за Hyundai. Това обаче съвсем не се разбираше от само себе си. Защото преди 16-17 години корейският производител се възприемаше като евтина алтернатива, а основните му модели бяха скромни и опростени компактни автомобили. И изведнънъж дилърите на Hyundai започнаха да продават един доста сериозен автомобил за офроуд за базовата цена от 43 990 германски марки. Въпреки това цената беше изгодна, защото от една страна серийното оборудване беше много богато: с климатична инсталация, ABS, четири въздушни възглавници и всякакви електрически глезотии, а от друга страна, 4х4 автомобилите на конкурентните японски марки като Honda, Тoyota, Nissan или Subaru бяха доста по-скъпи, и при това с доста по-тесен интериор.

В интериора доминират необичайни заоблености по тапицериите на вратите и средната конзола.

Допълнителното предимство на Hyundai Santa Fe беше  сравнително високият прикачен товар от 2380 кг, докато в повечето случаи конкурентите можеха да теглят до 1500 кг. Затова и никак не е чудно, че 65 % от нашите германски читатели – собственици на Santa Fe – са оборудвали автомобила си с теrлич. Този модел, произвеждан до 2006 г., даже и днес е един много приятен за каране в ежедневието автомобил. Освен на разточително обширен интериор ще се радвате на комфортни настройки на окачването и напълно безпроблемно управление. За сметка на това разходът на гориво е относително висок. Даже и с 4-цилиндровия бензинов двигател е почти невъзможно да свалите разхода на гориво под 10 л/100 км. Мекият като коприна 2,7-литров V6, който почти винаги е съчетан с автоматична предавателна кутия, даже и при много внимателно и икономично шофиране, харчи минимум 11,5 л/100 км .

Santa Fe винаги е с 4 врати, дължината на каросерията е 4,50 метра.

Все пак имате възможност да избирате и един от двата дизелови агрегата. Но даже и те горят твърде много за дизелови двигатели, при това динамичните им характеристики са относително скромни. Вината за всичко това е – освен не особено ефективно работещи двигатели – и в твърде високото тегло на Santa Fе. Нито една от версиите не тежи по-малко от 1800 кг – което е със средно 350 кг повече от тогавашните конкуренти от Япония. За сметка на тов а Santa Fе ви помага да пестите по друг начин – изключително рядко се налага да посещавате сервизите за поправки. През всичките години този корейски автомобил се наложи като изключително надеждна и здрава офроуд машина. Практически няма скъп агрегат, който се налага да бъде подменян преждевременно. Анкетата сред нашите читатели показа същото – даже и при пробег доста над 150 000 км повечето автомобили все още бяха с оригиналните двигател, трансмисия, алтернатор и стартер.

След пробег от около 100 000 км предните седалки значително омекват.

Двигателят пали практически винаги и е голяма рядкост Santa Fe да ви остави на път. Това важи даже и за относително по-ненадеждните турбодизели. Но и те се оказват доста издръжливи. Само 8% от нашите читатели със Santa Fе CRDi са имали проблеми на пътя, като почти винаги е ставало дума за проблеми с електронното впръскване Common-Rail – дефектни тръбопроводи, проблемни дюзи, отказ на електронния блок. И въпреки всичко – това е много добро постижение з а съвременен турбодизел. При толкова малкo неприятности не е учудващо, че катo цяло собствениците на Santa Fе са доволни от своите автомобили. Най-често (33 %) споменаваната критика при всички версии двигатели е високият разход на гориво. По-назад в списъка на критическите забележки се нареждат скромната динамика (17 %), високите данъци (13 %) и застраховки (9 %). Интересен факт е, че не само 94 % от собствениците харесват своето Santa Fe – 30 % от тях твърдят, че харесват марката Hyundai. Това е изключително добър резултат за младата корейска марка. Все пак Hyundai е основана през 1967 г. В Германия задоволството на клиентите се простира и върху дилърските центрове – само 17% от собствениците на Нyundai имат критики към тяхната работа. Това също е много добър резултат, катo се има предвид и относително високите цени за сервизно обслужване, които са относително скъпи за този клас автомобили.

Още по темата

Card image cap
VW Golf IV Variant: aвтомобилът на старо

6
дек.
2017

Комбиверсията Variant с TDI-двигател е практичен и функционален избор от гамата на Golf IV, но не дава гаранция за свръхнадеждност.

Card image cap
Тест на шест течни политури: Коя предпазва най-добре?

18
апр.
2016

Полиране вместо вакса: новите полимерни течни политури трябва да бъдат значително по-дълготрайни. Колко обаче издържат те в действителност – и дават ли нужния блясък? Ние тествахме шест актуални продукта

Card image cap

В последния брой:

Архив >