Hyundai Racing Trophy представи официално шест екипажа и състезателния автомобил за сезон 2016

Вторият сезон на едномарковия шампионат ще стартира на Рали „Сибиу“

0804
2016

София, 08.04.2016 г. Екипът на HYUNDAI RACING TROPHY представи шест екипажа, състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1 и изцяло обновен сервизен бокс за сезон 2016. Първият кръг на надпреварата ще се проведе на 15-16 април на Рали „Сибиу“, Румъния.

На събитието бяха представени екипажите, които ще се състезават през втория сезон на шампионата. Това са шампионът от първия сезон Григор Григоров с навигатор Нeдялко Сивов, Симеон Симеонов – Красимир Механджийски, Васил Жеков – Александра Раева, Мирослав Ангелов – Петър Илиев, Христо Геров и Георги Делчев.

На събитието присъстваха заместник-министърът на младежта и спорта Асен Марков, председателят на Българска федерация по автомобилен спорт – Владимир Илиев, Стефан Митов – национален директор продажби на „Индустриал Комерс“, Георги Гвоздейков – проджект мениджър на проекта, Петър Гьошев – треньор на участниците в шампионата.

„В днешните времена трябва да адмирираме такава проява, в която бизнесът иска да помогне на спорта. Виждам, че тази година има сплав между опит и младост. Надявам се наистина тази сплав да помогне за радвитието на младите пилоти. Наред с пожеланието за спортни успехи, нека те да не забравят и основната цел, която трябва да има всеки един успял пилот. Това е да направи превенция към всички фенове към децата за безопасност на пътя.“, коментира заместник- министърът на младежга и спорта Асен Марков и пожела успех на екипажите.

Hyundai Racing Trophy се провежда като част от официалния рали календар на БФАС и работи усилено за развитието на автомобилния спорт и на младите пилоти в България.

„Това е един изключително бляскав проект. Нека да са бляскави и успехите на екипите и мениджърите им. Искрено ви желая успех през този сезон и дано думите на Стефан Митов да се сбъднат и някои от състезателите в Hyundai Racing Trophy да го видим като участник в световния рали отбор на Hyundai. Този проект беше един от първите, който проби и стартира с 16-годишни пилоти. Това е пътят. Колкото по-рано се качват младежите да карат, толкова по-голям шанс има да ги представяме в бъдеще и на международни състезания.“, коментира председателят на БФАС Владимир Илиев.

През втория сезон на едномарковия шампионат, екипажите ще се състезават с новата версия на състезателен автомобил Hyundai i20 Coupe R1, а на тяхно разположение ще е и сервизен камион, който е изцяло оборудван за целите и нуждите на шампионата.

„Преди една година стартирахме изключително амбициозния проект Hyundai Racing Trophy и за щастие завършихме един успешен сезон през 2015 г. Сега стартираме сезона с още по-голяма амбиция, доста промени по автомобилите и разбира се, много по-развити умения на пилотите. Интересното е, че вече излизаме и на международна сцена. Първото международно рали ще е в Румъния следващата седмица. В същото време има сериозен интерес и от пилоти от съседните държави. В недалечно бъдеще Hyundai Motorsport, които организират участието на Hyundai в световния рали шампионат, имат идея да провеждат едномарков рали шампионат на европейско ниво. В него разбира се, пилотите, които са стартирали в Hyundai Racing Trophy, ще бъдат едни от първите участници. Пожелавам на екипажите и целия екип един още по-успешен сезон.“, сподели Стефан Митов.

След края на първия сезон, екипът на едномарковия шампионат веднага започна работа по подготовката на автомобила за новия сезон и бяха направени нужните подобрения на най-високо ниво.

„За новия сезон направихме няколко промени по автомобила. Монтирани са спирачни дискове с по-голям диаметър 300 мм, в сравнение със серийните – 254. Освен това използваме цялата спирачна система на Hyundai i30 Turbo, премахнали сме серво усилвателя на спирачната система, за да има директен контакт от натиск към спирачната помпа. По този начин автомобилът спира много по-агресивно и усетът към спирането на колата е много по-голям. Втори ъпгрейд, който направихме по колата, е блокаж на диференциала (LCD), което е задължителен компонент в състезателния автомобил. Така автомобилът получава много по-голямо сцепление в завой и загубите на предавателна сила към колелата е сведена до 0. Третото подобрение са променени предавателни числа на трета, четвърта, пета и шеста предавка с цел да скъсим максималната скорост на автомобила, за да бъде по-динамичен в ускорението. Има нови настройки на окачването в сравнение с миналата година. Окачването на автомобила е олекотено. Направихме го, за да видим тази година какви резултати ще дават участниците с новото окачване.“, коментира Георги Гвоздейков.

За втора година до екипажите ще бъде и техния треньор – Петър Гьошев. Той ще поеме тяхното обучение, както през първия сезон и преди и по време на всяко състезание ще им дава нужните съвети за по-добро управление на автомобила по време на състезания.

„Подготовката протече много добре и мисля, че всички пилоти намериха своите навигатори, имаме и нови екипажи. Новите пилоти са страшно разнородни като възраст и като опит и мисля, че това е една добра стратегия от наша страна, защото всеки ще може да черпи опит от другите и да забелязва неговите негативи по време на състезание. Подготовката включваше описване на записки, нови статегии, тренирахме много неща, с всеки работихме по различни методики, защото не всеки има достатъчно опит. Някой са по-млади, други имат повече опит, а с трети ще работим по ралитата, защото се включиха в шампионата в последния момент. Но наистина ние пишем история за втора поредна година в автомобилния спорт в България и това ще се помни дълго време. Надявам се от този шампионат да излезе талант, който след няколко години да ни радва по световните ралита и да се гордеем с него.“, коментира Петър Гьошев.

Информация на екипажите във втория сезон на Hyundai Racing Trophy

Григор Григоров – Недялко Сивов

  • Григор Григоров – шампион на Hyundai Racing Trophy за 2016 г., шампионат на V1 Challenge за 2016 г., Републикански шампион в планинския шампионат през 2003 г.
  • Недялко Сивов – Започва кариерата си като навигатор през 2009 година. През 2010 година печели първо място в клас N3 на рали Хеброс и трето място в генералното класиране.През 2012 г. завършва на второ място в клас N9 на Рали „България“ и първо място в клас N9 на Рали „Твърдица – Елена“. През 2015 година печели първо място в клас HC1 на Рали-спринт „Вида“.

Симеон Симеонов – Красимир Механджийски

  • Симеон Симеонов – второ място в генералното класиране на републиканския шампионат по картинг за 2015 г., трето място в генералното класиране на Hyundai Racing Trophy за 2015 г.
  • Красимир Механджийски – Занимава се с автомобилен спорт от 15 години. Трикратен шампион на България в различни класове. Четирикратен вицешампион на България в различни класове.

Васил Жеков – Александра Раева

  • Васил Жеков – победител в шестия кръг на Hyundai racing Trophy на рали „Средна гора“ 2015
  • Александра Раева – певица, актриса и водеща на телевизионно предаване. Обича екстремните спортове.

Мирослав Ангелов – Петър Илиев

  • Мирослав Ангелов – Занимава се с автомобилизъм от 2012 година, а преди това е бил състезател по картинг. Участва в планинския рали шампионат през 2013 година и печели два шампионата. През 2014-та година участва на Рали „Сливен“ и Рали „България“, където е седми в генералното класиране.
  • Петър Илиев – Състезателната му кариера започва 2000 година като пилот в планинския шампионат. Има две шампионски и две вицешампионски титли като пилот. През 2005 година започва навигаторската си кариера с Пламен Стайков. Най-добри постижения в рали шампионата: през 2014 година – 2-ро място на Рали „Стари столици“ и 2-ро място в генералното класиране. Трето място на генералното класиране на Рали „Твърдица-Елена“ с Тодор Славов.

Христо Геров – участник в първия сезон на Hyundai Racing Trophy 2015 г. Наследник на 11-кратният републикански шампион Илия Геров, победител в своя клас в 39-тото издание на най-голямото българско автомобилно състезание – Рали „България“.

Георги Делчев – Ще дебютира за първи път като пилот в Hyundai Racing Trophy. Няма професионален опит до момента, тренира услиено с екипа на едномарковия шампионат и ще се включа в битката за титлата от Рали „България“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв