Hyundai N представи „гола бегачка“ с 650 конски сили

2510
2024

На събитието N Day 2024, N подразделението на Hyundai Motor Company представи RN24 – „подвижна лаборатория“ от следващо поколение, демонстрираща бъдещите възможности на най-потентните електрически автомобили (EV). Ежегодното събитие „ N Day “ подчертава непрестанните иновации и ангажимента на Hyundai N да демонстрира върхови постижения в областта на високоефективните, доказани в моторните спортове технологии.

В качеството си на следващото поколение от Rolling Labs на Hyundai N RN24 е най-новото попълнение в иновативната серия от тестови автомобили, които преодоляват разликата между технологиите в моторните спортове и серийните модели N.

Започнали със серията RM (Racing Midship) през 2012 г. и включващи електрически автомобили като RN22e и N Vision 74, Rolling Labs служат като изпитателни стендове за високоефективни технологии. RN24 продължава това наследство, разширявайки границите на технологиите в моторните спортове и оформяйки бъдещето на електрифицираните автомобили на марката N.

Световният дебют на RN24 демонстрира визията на N за близкото бъдеще. Вдъхновен от желанието да побере най-мощния задвижващ агрегат за електромобили във възможно най-малкия пакет, Hyundai N прилага система за силова електроника (СЕ) с два двигателя на IONIQ 5 N с 650 к.с. Тя е инсталирана в компактно шаси, вдъхновено от Световния рали шампионат, в резултат на което е създаден компактен, лек и пъргав електрически автомобил, предназначен за N-ентусиастите.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

RN24 не е само тестови концептулен модел, а е платформа за започване на нови разговори за следващото поколение високоефективни електрически автомобили. Той отразява дръзкия дух на Hyundai N да продължи да търси нови начини за подобряване на изживяването от електрическото шофиране – не само чрез увеличаване на мощността и скоростта, но и чрез щателно фокусиране върху управляемостта и прецизността.

RN24 се задвижва от системата PE от платформата E-GMP на IONIQ 5 N. Преработеният акумулаторен пакет запазва капацитета от 84 kWh на серийния модел, но позволява по-късо междуосие с 340 мм, което го свежда до размерите на сегмент B, съпоставими с хибридния конкурент на Hyundai Motor i20 N Rally1 в Световния рали шампионат (WRC).

Вдъхновено от WRC окачване и технологии за моторни спортове

Системата на шасито на RN24 се отличава с новоразработена настройка на окачването в стил WRC с амортисьори за рали и подрама с висока твърдост.

RN24 е оборудван със системата WRC Powertrain Drive Control Logic. Тази усъвършенствана система дава възможност на водачите да регулират мощността на PE, нивото на ускорението, нивото на рекуперативните спирачки и баланса на мощността на PE с помощта на бутони на волана. Освен това ефективността на охлаждане на батерията и двигателите на RN24 е осигурена чрез модификации на усъвършенстваната система на IONIQ 5 N, а допълнителната пъргавина е постигната чрез по-бърза настройка на кормилното управление, която осигурява реакция на ниво рали автомобил.

Автомобилът разполага с външна озвучителна система с висока мощност, с два странични високоговорителя в допълнение към настройката N Active Sound+ на IONIQ 5 N. Саундтракът на RN24 се допълва от дизайна на задния калник, който действа като саундбокс, подобрявайки звука и създавайки за феновете завладяващ саундтрак, който допълва високопроизводителните възможности на автомобила.

Сред многото авангардни технологии от моторни спортове, приложени в RN24, контролът на въртящия момент на двигателя в режим „Рали“ е ключов отличителен белег. Подобно на системата за задвижване на четирите колела на Hyundai N, използвана в i20 N Rally 1, тази настройка помага за оптимизиране на разпределението на въртящия момент към четирите колела. Ефективността на механичната технология на i20 N Rally 1 се симулира от електронния контрол на въртящия момент на двигателя „Rally Mode“ на RN24, като системата се оптимизира по отношение на сложността и разходите за по-реалистично приложение в бъдещите серийни автомобили.

Електронната ръчна спирачка е друга технология, вдъхновена от 10-годишната история на Hyundai N във WRC. Тя спомага за намаляване на теглото чрез премахване на механичните и хидравлични елементи от системата, използвани преди в процеси като например силово поднасяне. Hyundai наскоро тества тази иновативна технология в етап от WRC.

RN24 се определя визуално от изключително твърдата си открита ролкейдж клетка, наподобяваща екзоскелет. Вдъхновена от концепциите на WRC, тя не само гарантира безопасността на пътниците, но и допринася за цялостното представяне и стабилност на автомобила по време на високоскоростни маневри.

Приложението на N Performance Parts включва 19-инчови матовочерни ковани джанти ELANTRA N, които придават естетически вид на автомобила и допринасят за неговата ефективност.

Освен това RN24 е оборудван със спойлер от моделите Touring Car Racing (TCR) на Hyundai Motorsport. Този спойлер подобрява аеродинамичните характеристики, като подобрява пъргавината и стабилността. В RN24 са внедрени и 3D-отпечатани усилващи елементи за по-добра твърдост и намаляване на теглото.

Тази комбинация от иновативни характеристики определя подхода на RN24 и Hyundai N към дизайна, технологиите и представянето, разширявайки границите на технологиите в електрическия моторспорт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин