Hyundai Kona EV: на ток е по-секси!


28
ян.
2019

204 конски сили, 359 Нм и минимум 73 870 лв. Звучи сериозно, нали? И действително е – тук обаче не става въпрос за поредния „наточен“ компактен модел, а за очарователен кросоувър на ток. С Kona EV Hyundai се намесва в класа на модните градски кросоувъри и дава сериозна заявка за успех. Електромобилът потегля на светофарите като куршум и на моменти дори се чудите защо няма 4х4-модификация на електричество – тъй като сериозният въртящ момент се оказва предизвикателство за предните колела на мокро. Електрическата Kona обаче умее не само да ускорява направо, но и се справя прекрасно със завоите благодарение на ниския център на тежестта.

Високото разположение на монитора е удобно, но кокпитът не изглежда много по-различно спрямо конвенционалните модели на Hyundai

Архитектурата на електромобила оказва влияние върху пасажерите отзад, чиито крака седят нетрадиционно високо.Разположените в пода батерии обаче са важни не само за стабилността – с Kona EV германските ни колеги успяха да изминат зашеметяващите 613 км с едно зареждане, макар че корейците обещават 482! Да, с този модел няма да се притесняват да „отскачате“ до други градове. Разбира се, в студените зимни месеци няма да можете да постигате чак толкова километри само с едно „закачане“ на контакта. При всички положения обаче си заслужава да поръчате опционалната термопомпа, използваща остатъчната топлина за климатичната инсталация. Благодарение на тази екстра подгряването на купето почти няма да влияе на пробега.

66 870 лв. излиза най-достъпната модификация на Kona EV – но тогава батерията е с капацитет 39,2 кВтч,
а мощността – 136 к.с.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател електрически, синхронен • Мaкс. мощност  150 кВт (204 к.с.) • Макс. въртящ момент 359 Нм • Макс. скорост 167 км/ч • 0–100 км/ч 7,6 сек • Акумулатор 64 кВтч • Задвижване предно/1-степ. редукторна трансмисия • Д/Ш/В 4180/1800/ 1570 мм • Багажник 332-1114 л • Тегло (празен) 1685 кг • Разход EU-Mix 14,3 кВтч/100 км • Цена от 73 870 лв.

За да „отключите“ кабела за зареждане и да го издърпате, трябва да натиснете бутон на зарядната станция

ИЗВОД

Hyundai Kona EV доказава, че електрическата мобилност не бива да бъде свързана с лишения: тя комбинира прилично вътрешно пространство с удоволствие от шофирането и пробег, с какъвто в ежедневието няма да могат да се похвалят дори някои бензинови модели. Единственото притеснително е цената.

Заради батериите в пода краката на пътниците отзад са разположени доста високо

Още по темата

Card image cap
ЕДИН BENZ СРЕЩУ ВСИЧКИ

26
дек.
2015

Тенденцията е към малките SUV. Но и големите „дебеланковци“ не измират. Mercedes наскоро обнови своя M-клас и го пуска в надпреварата като GLE. И така – сравнение на шест големи SUV.

Card image cap
VW Caddy срещу Peugeot Partner Tepee

18
май
2016

Тук от значение е всеки сантиметър! Caddy и Partner са идеалното решение за младите семейства и за фирмите. Кой да изберем?

Card image cap
Всичко, което трябва да знаете за позицията на седене в автомобила

8
апр.
2017

Живеем все по-дълго – а автомобилите ни стават все по-високи. Това е добре, тъй като качването става все по-лесно

Card image cap
Great Wall Steed 6 2.0D: изисканият товарач

5
май
2016

Съвсем скоро Great Wall ще пусне на пазара по-луксозния „брат“ на най-продавания пикап в България

Card image cap
Peugeot 5008: френски за напреднали

26
апр.
2017

След 3008 следва 5008 с аналогична техника, но с увеличени размери – дали си заслужава? Ние тествахме обстойно SUV-a на Peugeot

Card image cap

В последния брой:

Архив >