Hyundai Kona 1.0 T-GDI: Подхожда на много неща от живота (ТЕСТ)

2401
2024

Моля, не се учудвайте, Hyundai неотдавна представи новата Kona (по-голяма, по-добре оборудвана), но тестваният от нас модел все още се предлага в остатъчни количества. Съветваме ви да побързате с покупката. Компактната Kona подхожда със своите 4,35 м чудесно в живота. Много удобна за големия град, както и е просторна за нуждите на малки семейства. Предлаганото място е достатъчно за пътуване през уикенда с приятели, стига те да не са по-високи от 1,85 м. Седалките са с неособено добри тапицерии и са монтирани сравнително ниско.

На пазара е от 2017 г., а в началото на 2021 г. получи фейслифт – Kona все още изглежда свежа. Новото поколение вече може да се поръчва при дилърите

За багажа остават максимум 1156 л, а двойният под на багажника предовратява образуването на стъпало при сгъване на задните облегалки. Така транспортирането на обемисти товари става доста лесно. Не трябва човек да очаква много от еднолитровото двигателче. 120-те конски сили се „дирижират“ добре от прецизната 6-степенна трансмисия, но все пак тук липсва пъргав темперамент. 12 секунди за темпо 100 км/ч изискват търпение. А сравнително стегнатото при преминаване през ръбове и неравности окачване и притежаващото не толкова добра обратна връзка кормилно управление не събуждат непременно пилотските умения на водача. Ако все пак се настроите към спокойната натура на 3-цилиндровия мотор, ще успеете да постигне разход с 5 преди запетаята. Ако пък си позволите ниво на оборудване Premium (от 56 390 лв.), то няма да ви липсват екстри. Петгодишната гаранция също звучи доста успокояващо. Единствено ежегодната смяна на маслото (или на 15 000 км) е малко смущаваща – при новата Kona е същото.

Два големи монитора дават цялата информация, а панелът за регулирането на климатика под тъчскрийна можеше да е разположен и малко по-високо
Централен тъчскрийн с прилична структура на менютата, форматът е екстремно широк и нисък

ОБОРУДВАНЕТО
Базовото ниво Comfort включва: 48-волтова хибридна система, автоматична климатична инсталация, 16-цолови алуминиеви джанти, асистент за аварийно спиране със система за предупреждение за челен сблъсък (до 180 км/ч) със система за разпознаване на пешеходци (до 64 км/ч), асистент за запазване на пътната лента, камера за заден ход, дъги на покрива. Препоръчително: Exclusive (+ 4490 лв.) с: дигитален кокпит, парктроник отзад, отопляеми волан/предни седалки, 17-цолови алуминиеви джанти.

Ниво на оборудване Exclusive включва серийно отопление на волана и седалките

Технически данни: Hyundai Kona 1.0 T-GDI

Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно • Работен обем 998 см3 Мощност 88 кВт (120 к.с.) при 6000 об./мин • Макс. въртящ момент 172 Нм при 1500 об./мин Задвижване предно/6-степ. механична • Д/Ш/В 4205/1800/ 1565 мм • Тегло (празен) 1340 кг • Багажник 374–1156 l 0–100 км/ч 11,9 сек • Макс. скорост 180 км/ч Разход 6,1 л А95Н/100 км Емисии CO2 139 г/км Цена от 41 900 лв.

,„В лицето на Kona Hyundai е създал атрактивен пакет за малки семейства и активни през свободното си време двойки.“ – Редакторът Гералд Чайка

Не прекалено високите пасажери ще се возят удобно, седалките обаче са не особено комфортни

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин