Hyundai/KIA с нова платформа за електромобили на задно


2
дек.
2020

Hyundai Motor Group представи своята нова електрическа глобална модулна технологична платформа (E-GMP), създадена специално за използване в електрически превозни средства с акумулаторни батерии – BEV (Battery Electric Vehicle). Новата технологична разработка бе показана за първи път онлайн вчера по време на събитието „E-GMP Digital Discovery“. В бъдеще платформата ще се използва като технологична основа на следващото поколение BEV модели на компанията.

От 2021 г. новата E-GMP платформа ще се използва за технологична основа на поредица нови BEV модели. Сред предимствата на E-GMP са повишената гъвкавост в процеса на развойната дейност, отличните динамични характеристики на базираните на нея модели, увеличеният автономен пробег, подобрените функции за безопасност и увеличеното вътрешно пространство за пътници и багаж.

„С новата платформа E-GMP, използваща концепция със задно предаване, ние разширяваме водещата си технологична позиция в пазарни сегменти, където клиентите търсят отлична динамика на пътя и изключителна енергийна ефективност.”, отбеляза Алберт Бирман, президент и ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност в Hyundai Motor Group.

Новата платформа E-GMP намалява сложността на конструктивната архитектура чрез прилагане на модулни и стандартизирани решения, позволявайки бърз и гъвкав процес на разработка на продукти, които могат да бъдат използвани и внедрявани в производството на по-широк спектър от автомобилни разновидности и пазарни сегменти – седани, SUV и CUV. В допълнение гъвкавостта на развойната дейност ще улесни задоволяването на новите и различни изисквания на клиентите по отношение на динамичните показатели на автомобилите. Така например, базиран на новата платформа спортен модел ще бъде в състояние да ускори за по-малко от 3,5 сек от 0 до 100 км/ч и да постигне максимална скорост от 260 км/ч.

E-GMP ще бъде много ефективно средство за укрепване на позициите на Hyundai Motor Group в сферата на електрическата мобилност (EV), тъй като ще позволи на компанията да разшири своята гама от електромобили за относително кратък период от време чрез предимствата на модулните и стандартизирани решения.

Създадена за осигуряване на динамика, безопасност и обширно вътрешно пространство

Новата платформа E-GMP е проектирана с цел да осигури по-добро поведение в завой и по-висока стабилност при движение с висока скорост на електромобилите, в които ще бъде използвана. Тези предимства се дължат на оптималното разпределение на теглото между предния и задния мост, прилагането на кoнцепция, която позволява постигане на нисък център на тежестта благодарение на ниското разположение на акумулаторната батерия и оползотворяването на заеманото преди от двигателите с вътрешно горене пространство с използване на подходящи тягови електродвигатели.

Високооборотният електромотор повишава значително динамичните показатели на електромобилите на платформата E-GMP. 5-точковата схема на задното окачване, която обикновено се използва при автомобили от средния и висок пазарен сегмент, както и първия в света интегрален задвижващ мост IDA (Integrated Drive Axle), при който лагерите на главините са комбинирани с полуоските, предаващи въртящия момент към колелата, подобрява комфорта на возене и едновременно с това повишава стабилността на пътното поведение.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >