Hyundai Ioniq 5 срещу Tucson Hybrid и Tucson Plug-in: пълният хибрид е с най-добрия микс (ТЕСТ)

1707
2023

Трите варианта са с батерия, но са с различна концепция: при Tucson и Ioniq 5 е още по-вълнуващо

Корейците вървят по собствен път. Техният Tucson се предлага с четири варианта на задвижване (дизел, бензин, бензинов пълен хибрид и бензинов Plug-in хибрид), но не и като електромобил. Затова за нашето сравнение ние се спряхме на интересния пълен хибрид, на Plug-in хибрида и на различния в техническо отношение, но с идентичен формат Ioniq 5.

Разумно място предлагат и трите модела, а вместимостта на багажника намалява в зависимост от размера на батерията. Ioniq 5 изпраща 229 к.с. към задните колела и ускорява доста амбициозно. При това се движи спокойно и с лекота, но развива максимум 185 км/ч. Електромобилът се отличава с фина управляемост и многостепенно настройваща се рекуперация, която може да спира до пълен покой.

Кокпитът на Ioniq 5 (горе) изглежда доста изчистен и модерен. При братята Tucson (тук е Plug-in-ът) има значително повече бутони, но това не се отразява негативно на управлението

Балансът на разходите на електромобила не е кой знае колко прекрасен. Тъй като цената на тока се е повишила в сравнение с преди, а ние не вземаме предвид покупната цена и загубата на стойност, накрая 26,5 кВтч/100 км означават цена на километър от 70 стотинки – малко повече от тази на близнаците Tucson. С 0,02 лв. по-изгоден на километър е Tucson като Plug-in. Зареждането вкъщи и като цяло по-ниският разход на гориво тук си струват – при това въпреки че системната мощност е 265 к.с. Е, все пак електрическият SUV не става спортист, двойното задвижване предпочита спокойния и тих начин на придвижване. С напълно заредена батерия с капацитет от 13,8 кВтч можете да изминете на ток около 60 километра. Пълният хибрид не може да постигне това с минибатерията си с капацитет 1,49 кВтч – там след няколко километра се включва двигателят с вътрешно горене.

Комбинацията от 1,6-литров агрегат със 180 к.с. и електрическа машина с 60 к.с. изпраща общо 230 к.с. към предните колела. Това става приятно незабележимо във всекидневието, но малко мудно и шумно при натоварване, не чак толкова тихо и спокойно като при Ioniq 5. Семплата натура помага на пълния хибрид за икономично придвижване, като накрая той се оказва най-изгоден с цената си от 0,64 лв./км.

ИЗВОД

Макар че пълният хибрид излиза с 0,06, а Plug-in хибридът с 0,02 лева по-евтино от електромобила, ви съветваме да се насочите към Ioniq 5. Модерният електрически SUV изобщо не трябва да се крие зад двата братя Tucson.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин