2021
Новият електрически SUV на Hyundai изглежда страхотно, притежава мощност, двойно задвижване и 8 години гаранция. AUTO BILD изпробва какво още може Ioniq 5.
Няма спор, че корейският електромобил изглежда доста екстравагантно. Под вълнуващата каросерия се крият батерии, до две електрически машини, интелигентно регулиране на зареждането и интересни детайли.
Ние обаче се интересуваме и от обещания пробег, както и от системата за супербързо зареждане – дали те се постигат само при идеални условия
Същевременно Hyundai ускорява безшумно и мощно – както всички електромобили. Или пък е нещо специално? При всички положения. Към превъзходните качества на Ioniq 5 спада интелигентната му направа. С двата си огромни монитора кокпитът е модерен, луксозен и същевременно различен. Ниският под на автомобила и свободно аранжираната централна конзола придават усещане за простор, седалките са големи и с мека тапицерия. Освен Hyundai са използвали детайли в автомобила, които иначе се срещат рядко: в дисплея на водача видеоизображения помагат за покриване на мъртвата зона; а благодарение на 230-волтова контакт можете да зареждате лаптоп и смартфон. Естествено открихме и някои странности: изваждащите се електрически дръжки на вратите не са особено, тъчскрийнът на централната конзола се управлява само с доста протегната ръка, а адски дебелото ръководство за експлоатация е катастрофално непрегледно. Иначе на пътя Ioniq 5 ни остави доста добри впечатления. За 5,2 секунди (измерени от нас) тежащият 2 тона тестови автомобил достига темпо 100. Максималният въртящ момент на „корееца” е 605 Нм. Двойното задвижване – реализирано посредством втори електромотор на задната ос и 20-цоловите джанти с гуми с размер 255 осигуряват добро сцепление. Посредством лостчета на волана водачът регулира силата на рекуперацията.
Ioniq 5 се справя добре и с пълното спиране – от темпо 100 колата спира след 34 метра. Жалко само, че спортните гуми са вущърб на комфортните умения на големия SUV. Въпреми комфортното окачване при преминаване през напречни фуги следва разтърсване. При управлението пък бихме желали по-спокойно поддържане на правия курс по магистралата.
Въпреки това Hyundai е подходящ за пътуване на дълги разстояния – отзад има удобна седалка с много място, а багажникът побира поне 527 литра. Шумоизолацията на автомобила е много добра – дори и при темпо 130 км/ч. Тогава обаче разходът на ток се увеличава на 30 кВтч. и пробегът намалява. На отсечката по магистралата Ioniq 5 харчеше средно 23,8 кВтч. – иначе автомобилът би изминал 305 километра, но със спортно каране пробегът е максимум 200 километра. Струва ви се малко? Да, тази формула е общовалидна всички електромобили. На станциите за бързо зареждане (Ionity, 350 кВт.) батериите се зареждат от 10 до 80 процента от капацитет за 20 минути.
ИЗВОД
Ян Хорн
Много приличен като електромобил, освен това притежава уверени динамични характеристики. Благодарение на 800 волтовата си система Hyundai може да бъде зареждан много бързо. Оригиналността компенсира дребните слабости. А реалният пробег можеше да е още по-голям. Оценка от теста на AUTO BILD: 5