Hyundai Ioniq срещу BMW i3: Кой ще грабне електрическата победа?

Следващата задача за Hyundai Ioniq: електрическата му версия се изправя срещу подсиленото BMW i3


4
ян.
2017

Хибридният Ioniq победи стария майстор Prius. Но сега го очаква следващият тежък тест срещу освеженото BMW i3. Този път чисто електрическият Ioniq се изправя срещу противник, който наскоро получи нов акумулатор. Задвижването на „корееца“ е поверено на електромотор с мощност 88 кВт (120 к.с.) и максимален въртящ момент от 295 Нм. Мощността се подава към предните колела чрез едностепенна редукторна трансмисия. Също като при хибрида в Hyundai ползват литиево-йонни полимерни акумулатори с капацитет 28 кВтч, които осигуряват пробег от 280 километра. От BMW обещават дори 300 километра за i3 с по-големия литиево-йонен акумулатор с капацитет 33 кВтч. Електромоторът развива 125 кВт (170 к.с.), максималният въртящ момент е 250 Нм, задните колела се задвижват от едностепенна трансмисия. Както и досега i3 се движи изключително пъргаво, в теста ускоряваше от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди. Електромоторът реагира просто невероятно спонтанно, BMW тежи само 1289 килограма и ускорява с приятен звук. Това е комбинирано с познатото подчертано стегнато окачване и с прецизното кормилно управление – автомобилът за радост от шофирането е готов. И може би си мислите – всичко е ясно.

При Hyundai бутоните за управление на трансмисията са разположени на средната конзола, седалки с подгряване и вентилация

Удивителното е, че Hyundai почти не изостава. Е да, той не се движи толкова пъргаво като BMW, ускорява до 100 км/ч за 9,6 секунди. Но с ниския си център на тежестта, теглото от 1456 килограма и широките гуми (205/55 R 16) лежи по-стабилно на пътя в сравнение с леко нервното BMW с тесните му гуми (155/70 R 19 отпред), допада ни с управляемостта и пъргавината си. И тук електромоторът ускорява много пъргаво от място още от първия оборот. Това доставя истинско удоволствие – повече от хибрида според нас.
Ioniq има преимущества и заради концепцията си: той е по-просторен от BMW, предлага повече място, особено на задната седалка, има по-голям багажник (350 литра, i3: 260 литра) и по-висок полезен товар: 424 килограма срещу 381 килограма при BMW. Цената на i3 с по-големия акумулатор е 72 300 лева, Ioniq с ниво на оборудване Premium обаче струва 76 000 лева. Тоест по отношение на цената Hyundai не изостава. И не само по отношение на цената.

При i3 превключвате с този сателит на волана, до него са бутоните за паркинг спирачката и стартиране

Извод

HYUNDAI IONIQ се представя изключително убедително, впечатлява и като чисто електрически автомобил. Няма спор, в Hyundai са създали чудесен модел, това се потвърждава и от пробега от реалистичните 245 километра. Също толкова убедителни са и качествата на впечатляващо напредничавото BMW i3, което с по-големия акумулатор вече изминава 280 километра. В случая i3 е категорично по-емоционалният автомобил, а Hyundai е по-практичният.

Hyundai Ioniq

Двигател синхронен електромотор с постоянни магнити, разположен отпред  • Мощност 88 кВт (120 к.с.) • Макс. въртящ момент 295 Нм • Акумулатор Литиево-йонен полимерен  • Капацитет 28 кВтч • Макс. скорост 165 км/ч • 0–100 км/ч 9,9 сек Задвижване Предно/едностепенна трансмисия  • Д/Ш/В 4470/1820/1450 мм • Багажник 350–1410 л • Тегло (празен) 1420 кг • EU-Mix 11,5 кВтч/100 км • Емисии CO2 0 г/км  Макс. пробег  280 км • Цена от 66 600 лева*

BMW i3 (94 Ah)

Двигател синхронен електромотор с постоянни магнити, разположен отпред • Мощност 125 кВт (170 к.с.) • Макс. въртящ момент 250 Нм • Акумулатор Литиево-йонен  • Капацитет 33 кВтч • Макс. скорост 150 км/ч • 0–100 км/ч 7,3 сек Задвижване задно/едностепенна трансмисия  • Д/Ш/В 3990/1775/1597 мм • Багажник 260–1100 л • Тегло (празен) 1245 кг • EU-Mix 12,6 кВтч/100 км • Емисии CO2 0 г/км  Макс. пробег 312 км • Цена от 72 300 лева*

Още по темата

Card image cap
Tecт: воден душ в M4 GTS!

14
апр.
2016

BMW M4 GTS върви по следите на M3 GTS и M3 CSL. Системата за впръскване на вода охлажда 6-цилиндровия мотор с 500 к.с.

Card image cap
Първо сравнение на новото BMW 750i

26
ян.
2016

Горе, на върха, въздухът е разреден. А конкурентите са много силни. Надпреварата при возилата на шефовете

Card image cap
Този електромобил е кошмар за Ferrari-та!

27
юни
2017

462 к.с., максимален въртящ момент 620 Нм: в това Renault на ток се крие задвижването на болид от Формула Е. AUTO BILD успя да го покара!

Card image cap
Тествахме новото Audi A7!

8
февр.
2018

Наскоро Audi представи новото поколение на А7. Ние вече успяхме да го покараме!

Card image cap
Тест на Jeep Compass 2.0 MultiJet: компактният катерач

29
юли
2017

Jeep се включва в популярния клас на Tiguan и за целта използва името Compass. AUTO BILD успя да изпробва новия модел

Card image cap

В последния брой:

Архив >