Hyundai Ioniq срещу BMW i3: Кой ще грабне електрическата победа?

Следващата задача за Hyundai Ioniq: електрическата му версия се изправя срещу подсиленото BMW i3


4
ян.
2017

Хибридният Ioniq победи стария майстор Prius. Но сега го очаква следващият тежък тест срещу освеженото BMW i3. Този път чисто електрическият Ioniq се изправя срещу противник, който наскоро получи нов акумулатор. Задвижването на „корееца“ е поверено на електромотор с мощност 88 кВт (120 к.с.) и максимален въртящ момент от 295 Нм. Мощността се подава към предните колела чрез едностепенна редукторна трансмисия. Също като при хибрида в Hyundai ползват литиево-йонни полимерни акумулатори с капацитет 28 кВтч, които осигуряват пробег от 280 километра. От BMW обещават дори 300 километра за i3 с по-големия литиево-йонен акумулатор с капацитет 33 кВтч. Електромоторът развива 125 кВт (170 к.с.), максималният въртящ момент е 250 Нм, задните колела се задвижват от едностепенна трансмисия. Както и досега i3 се движи изключително пъргаво, в теста ускоряваше от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди. Електромоторът реагира просто невероятно спонтанно, BMW тежи само 1289 килограма и ускорява с приятен звук. Това е комбинирано с познатото подчертано стегнато окачване и с прецизното кормилно управление – автомобилът за радост от шофирането е готов. И може би си мислите – всичко е ясно.

При Hyundai бутоните за управление на трансмисията са разположени на средната конзола, седалки с подгряване и вентилация

Удивителното е, че Hyundai почти не изостава. Е да, той не се движи толкова пъргаво като BMW, ускорява до 100 км/ч за 9,6 секунди. Но с ниския си център на тежестта, теглото от 1456 килограма и широките гуми (205/55 R 16) лежи по-стабилно на пътя в сравнение с леко нервното BMW с тесните му гуми (155/70 R 19 отпред), допада ни с управляемостта и пъргавината си. И тук електромоторът ускорява много пъргаво от място още от първия оборот. Това доставя истинско удоволствие – повече от хибрида според нас.
Ioniq има преимущества и заради концепцията си: той е по-просторен от BMW, предлага повече място, особено на задната седалка, има по-голям багажник (350 литра, i3: 260 литра) и по-висок полезен товар: 424 килограма срещу 381 килограма при BMW. Цената на i3 с по-големия акумулатор е 72 300 лева, Ioniq с ниво на оборудване Premium обаче струва 76 000 лева. Тоест по отношение на цената Hyundai не изостава. И не само по отношение на цената.

При i3 превключвате с този сателит на волана, до него са бутоните за паркинг спирачката и стартиране

Извод

HYUNDAI IONIQ се представя изключително убедително, впечатлява и като чисто електрически автомобил. Няма спор, в Hyundai са създали чудесен модел, това се потвърждава и от пробега от реалистичните 245 километра. Също толкова убедителни са и качествата на впечатляващо напредничавото BMW i3, което с по-големия акумулатор вече изминава 280 километра. В случая i3 е категорично по-емоционалният автомобил, а Hyundai е по-практичният.

Hyundai Ioniq

Двигател синхронен електромотор с постоянни магнити, разположен отпред  • Мощност 88 кВт (120 к.с.) • Макс. въртящ момент 295 Нм • Акумулатор Литиево-йонен полимерен  • Капацитет 28 кВтч • Макс. скорост 165 км/ч • 0–100 км/ч 9,9 сек Задвижване Предно/едностепенна трансмисия  • Д/Ш/В 4470/1820/1450 мм • Багажник 350–1410 л • Тегло (празен) 1420 кг • EU-Mix 11,5 кВтч/100 км • Емисии CO2 0 г/км  Макс. пробег  280 км • Цена от 66 600 лева*

BMW i3 (94 Ah)

Двигател синхронен електромотор с постоянни магнити, разположен отпред • Мощност 125 кВт (170 к.с.) • Макс. въртящ момент 250 Нм • Акумулатор Литиево-йонен  • Капацитет 33 кВтч • Макс. скорост 150 км/ч • 0–100 км/ч 7,3 сек Задвижване задно/едностепенна трансмисия  • Д/Ш/В 3990/1775/1597 мм • Багажник 260–1100 л • Тегло (празен) 1245 кг • EU-Mix 12,6 кВтч/100 км • Емисии CO2 0 г/км  Макс. пробег 312 км • Цена от 72 300 лева*

Още по темата

Card image cap
Дизел срещу бензин: Seat Ibiza 1.4 TDI срещу 1.0 EcoTSI

21
апр.
2016

Този TSI ни въодушевява

Card image cap
Тествахме наследника на VW CC

20
дек.
2016

Наследникът на купе-версията на Passat – CC, ще се казва Arteon. От VW обещават, че новият модел ще има индивидуален характер и че ще бъде представен в Женева

Card image cap
Първи впечатления от новото Land Rover Discovery

20
дек.
2016

Теглото на новото Land Rover Discovery е понижено с близо 500 килограма, а в интериора има място за 7 възрастни. Първите ни впечатления от петото поколение на Discovery!

Card image cap
Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT: седан с доза финес

12
дек.
2016

Най-новото поколение на Elantra е далеч от нискобюджетен седан

Card image cap
Битката на компактните бензинови SUV-ове?

16
февр.
2018

Тези четири компактни SUV-а от класа на 4,50-метровите зареждат А 95 Н. Дали са добра идея за покупка, или са лакоми?

Card image cap
Honda Jazz: здрав, но ръждив

19
юни
2017

Honda Jazz измина 100 000 километра, като през цялото време работеше като часовник. Но където има светлина, има и сенки: японците са икономисвали от защитата срещу корозия, а и хибридът харчи повече от очакваното

Card image cap

В последния брой:

Архив >