Hyundai Inster: eлектромобилът за под 50 хил. лева, вдъхновен от Instagram (ТЕСТ)

1302
2025

Дизайнът му напомня на дънна платка, всички се обръщат след него, а дори името му напомня за една от най-масовите социални медии сред младото поколение: новият Hyundai Inster е електромобил с ярко изразен характер и по-важното – (сравнително) достъпна цена. Корейският конкурент на Dacia Spring официално стъпи на българския пазар – с цена на базовата версия 49.900 лева. За тези пари получавате модификацията с 42-киловатчасова батерия и мощност 97 к.с. Ако искате 115 „коня“ и 49 кВтч, ще трябва да подготвите минимум 53.400 лева.

В лицето на Inster корейците лансират продукт, който трябва да осигури достъпна електрическа мобилност – и то още в базовото ниво, при което почти нищо няма да ви липсва. Мъникът с „ококорени очички“ и познатия от Ioniq 5/Ioniq 6 мотив с пикселна графика на светлините предлага впечатляващ набор от асистиращи системи без доплащане: асистент за потегляне по наклон, задни паркинг сензори, адаптивен темпомат, система за поддържане на лентата, разпознаване на пътни знаци, камера за заден ход… А „електромобилистите“ веднага ще аплодират „перата“ за регулиране степените на рекуперация, както и функцията за шофиране с един педал (i-Pedal) – това е направо революционно за класа. Серийни са също инфотейнмънт системата с 10,25-инчов тъчскрийн, дигиталното табло, автоматичният климатик, системата за безключов достъп, двата USB-извода, както и автоматичните фарове. Наличието на 4 електрически стъкла подсказва, че в автомобила се очаква често да пътуват по четирима души – а за тях Inster може да осигури щедро пространство за главите и за коленете както на първия, така и на втория ред места. Роля за това играе сериозното (с оглед на дължината от 3,8 м) междуосие – цели 2,6 м.

Мотивът с пикселите отдавна се е превърнал в запазена марка на електрическите модели на корейците

Естествено, ако решите да пришпорвате машината с максималната й скорост (140/150 км/ч – в зависимост от версията) на магистрала, не очаквайте върхова стабилност на бързите завои – високата каросерия (1610 мм) си казва думата. Въпреки това дори при бързо каране няма как да не поздравим корейците за добрата шумоизолация на каросерията. Но така и така полето на действие на Inster ще бъде преди всичко в градската джунгла – а там той се справя повече от брилянтно, движи се пъргаво и владее отлично междинните спринтове, които осигуряват отлично „вписване“ в пролуките на трафика.

Практични таланти

Но Inster може да се справя добре не само с натоварения трафик в урбанистична среда, но и с бягствата извън града. За да демонстрира този свой талант обаче, ще трябва да се „бръкнете“ малко по-дълбоко и да поръчате два пакета. Първият се нарича Flexible seats (500 лв.) – и с него можете да сгъвате всички седалки, така че да се образува напълно равен под, т.е. на някой къмпинг „мъникът“ може дори да бъде ползван като кемпер. Става и за мобилен офис, тъй като със същия пакет получавате и твърд гръб на седалката до водача с възможност за поставяне на аксесоари (сгъваема табла, чадър, място за съхранение и др.). Другата опция, която също ще бъде харесана от къмпингарите, е пакетът V2L (1000 лв.). С него ще можете да ползвате Inster като огромна преносима батерия – и да захранвате хладилник за пикника, електрически трион за подрязване на храстите в градината или кафе машина, ако сте решили да се отдадете на „хоум офис“ в някоя горичка.

Обемът на багажника може да варира от 280 до 351 л, ако изберете второто ниво на оборудване Business с регулируема надлъжно задна седалка

С водещ в сегмента прогнозиран пробег от 370 км (WLTP) с едно зареждане за модела Long-Range (49 кВтч), Inster дефинира по нов начин концепцията за малкия градски автомобил на ток, осигурявайки впечатляваща гъвкавост с прогнозна консумация на енергия от 15,3 кВтч/100 км (по WLTP). Когато използвате 120 кВт DC High-Power зарядна станция, INSTER може да зарежда от 10 до 80 процента за около 30 минути при оптимални условия. INSTER също така се предлага със серийно вградено бордово зарядно устройство на 11 кВт. Налични са и система за подгряване на батерията и високоефективна термопомпа от ново поколение, която работи много по-ефективно и ползва остатъчната топлина от електромотора и инвертора.

Ярко изразена индивидуалност

Индивидуалността на INSTER блести чрез подписа си с LED дневни светлини и мигачи с пикселна графика, задни светлини и брони. Клиентите могат допълнително да персонализират външния вид на автомобила с LED прожекционни фарове и двуцветен екстериор с контрастен черен покрив.

Точките на волана, дисплеите на арматурното табло и инфотейнмънт системата са ни познати от други модели на марката

Пикселната тема се повтаря вътре, с графики върху волана, които подсилват високотехнологичния имидж на автомобила. Интериорният дизайн включва и персонализиращи се елементи на горната облицовка на вратите, а качеството на изработка е повече от добро за сегмента. В Hyundai са постигнали отличен баланс между броя на физическите превключватели и управлението от тъчскрийна – т.е. ергономията е на добро ниво. Обемът на багажника може да варира от 280 до 351 л, ако изберете второто ниво на оборудване Business с регулируема надлъжно задна седалка. Тя дава възможност да разполагате с повече място за пътниците отзад или с повече обем за товари.

Извод

Inster предлага много повече от база за влизане в света на електрическата мобилност. Това е градски автомобил мечта, който за пореден път демонстрират таланта на Hyundai да прави разкошни модели на ток.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин