Hyundai i30 wagon 1.4 T-GDI DCT: практичен и зрял

Като комби Hyundai i30 е удължен с 10 см – и залага не само на голям багажник, но и на динамика – особено с най-мощния бензинов двигател


12
ян.
2018

Помните ли старата комби версия на Hyundai i30? Да – точно онази, при която сякаш предната и задната част бяха правени от различни дизайнери и изобщо не кореспондираха една с друга. Бързаме да ви успокоим: в новото поколение на модела тази стилова грешка е изчистена. i30 wagon излъчва цялостна хармония – и дори известна доза динамика. И това не е напразно обещание – в тестовата модификация с 1,4-литровия бензинов турбодвигател (140 к.с.) и автоматична скоростна кутия с два съединителя моделът е много пъргав.

В случая обаче клиентите ще обърнат повече внимание на друго: обемът на багажника в Hyundai i30 wagon започва от 602 л (74 повече в сравнение с предходната версия) и достига максимално до 1650 (8 л повече). За съжаление задната седалка не може да бъде сгъната с изнесено лостче, а когато тя падне, подът не става идеално равен. Приятна изненада са отделенията за дребни вещи в двойното дъно на багажника – така по-малките предмети няма да се „разхождат“ в огромния товарен отсек и да създават дразнещи шумове.

Интелигентната система за закрепване на товари в багажника е серийна за тестваната модификация

А цените? В това отношение корейците демонстрират сериозно самочувствие – с автоматика и най-мощния двигател i30 wagon струва минимум 47 990 лева и идва задължително с второто ниво на оборудване Comfort. То включва 2-зонов автоматичен климатик, отопляеми предни седалки, 16-цолови джанти, система за режими на шофиране, задни паркинг сензори и др. Но дори с базовата модификация (1,4 – 100 к.с., от 34 990 лв.) клиентите ще получат цял пакет системи за безопасност – за автоматично спиране, за поддържане на лентата, за автоматичен контрол на фаровете и за следене на умората. Така и трябва да бъде – сигурността трябва да бъде серийна.

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1353 куб. см Мощност 103 кВт (140 к.с.) при 6000 об/мин Макс. въртящ момент 242 Нм при 1500 об/мин Задвижване предно/7-степ. трансмисия с два съединителя Д/Ш/В 4585/1795/1465 мм Тегло (празен) 1294 кг Багажник 602-1650 л Макс. скорост 203 км/ч 0–100 км/ч 9,5 сек Разход/Емисии 5,5 л – CO2 112 г/км Цена от 47 990 лв.

Извод

И като комби i30 впечатлява с балансиран характер и качествена изработка. Единствена по-сериозна пречка за пазарния успех на елегантния „товарач“ би могла да се окаже високата цена.

 

 

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления Renault Megane Sedan

11
дек.
2016

Renault представи новия Megane Sedan - тествахме компактния модел с триобемна задница и останахме впечатлени

Card image cap
Focus ST срещу Golf GTI: сърцебиене!

14
юни
2017

Focus ST с 250 к.с. предизвиква Golf GTI с 230 к.с. И то на състезателната писта. Тук ще прочетете колко великолепно нешлифован е този спортен Ford - и как въпреки това изпреварва GTI с повече от половин секунда на обиколка...

Card image cap
2400 км с автомобил с горивна клетка

7
юли
2016

Готов ли е днешният ден за техниката на утрешния? Ларс Буземан се отправи да търси водород с Toyota Mirai

Card image cap
Kia Niro, Mitsubishi Outlander PHEV и Toyota RAV4 Hybrid: SUV и хибридно задвижване – подхождат ли си?

2
ян.
2017

Обикновено SUV-овете и кросоувърите са със задвижване с дизелов мотор. Предлагаме ви алтернатива – под формата на три модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >