Hyundai i30 wagon 1.4 T-GDI DCT: практичен и зрял

Като комби Hyundai i30 е удължен с 10 см – и залага не само на голям багажник, но и на динамика – особено с най-мощния бензинов двигател


12
ян.
2018

Помните ли старата комби версия на Hyundai i30? Да – точно онази, при която сякаш предната и задната част бяха правени от различни дизайнери и изобщо не кореспондираха една с друга. Бързаме да ви успокоим: в новото поколение на модела тази стилова грешка е изчистена. i30 wagon излъчва цялостна хармония – и дори известна доза динамика. И това не е напразно обещание – в тестовата модификация с 1,4-литровия бензинов турбодвигател (140 к.с.) и автоматична скоростна кутия с два съединителя моделът е много пъргав.

В случая обаче клиентите ще обърнат повече внимание на друго: обемът на багажника в Hyundai i30 wagon започва от 602 л (74 повече в сравнение с предходната версия) и достига максимално до 1650 (8 л повече). За съжаление задната седалка не може да бъде сгъната с изнесено лостче, а когато тя падне, подът не става идеално равен. Приятна изненада са отделенията за дребни вещи в двойното дъно на багажника – така по-малките предмети няма да се „разхождат“ в огромния товарен отсек и да създават дразнещи шумове.

Интелигентната система за закрепване на товари в багажника е серийна за тестваната модификация

А цените? В това отношение корейците демонстрират сериозно самочувствие – с автоматика и най-мощния двигател i30 wagon струва минимум 47 990 лева и идва задължително с второто ниво на оборудване Comfort. То включва 2-зонов автоматичен климатик, отопляеми предни седалки, 16-цолови джанти, система за режими на шофиране, задни паркинг сензори и др. Но дори с базовата модификация (1,4 – 100 к.с., от 34 990 лв.) клиентите ще получат цял пакет системи за безопасност – за автоматично спиране, за поддържане на лентата, за автоматичен контрол на фаровете и за следене на умората. Така и трябва да бъде – сигурността трябва да бъде серийна.

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1353 куб. см Мощност 103 кВт (140 к.с.) при 6000 об/мин Макс. въртящ момент 242 Нм при 1500 об/мин Задвижване предно/7-степ. трансмисия с два съединителя Д/Ш/В 4585/1795/1465 мм Тегло (празен) 1294 кг Багажник 602-1650 л Макс. скорост 203 км/ч 0–100 км/ч 9,5 сек Разход/Емисии 5,5 л – CO2 112 г/км Цена от 47 990 лв.

Извод

И като комби i30 впечатлява с балансиран характер и качествена изработка. Единствена по-сериозна пречка за пазарния успех на елегантния „товарач“ би могла да се окаже високата цена.

 

 

Още по темата

Card image cap
Bridgestone Turanza T005 – терминаторът на капките

4
апр.
2018

Bridgestone Turanza T005 е най-добрата гума за дъжд и дава пълен контрол при шофиране

Card image cap
VW Caddy срещу Peugeot Partner Tepee

18
май
2016

Тук от значение е всеки сантиметър! Caddy и Partner са идеалното решение за младите семейства и за фирмите. Кой да изберем?

Card image cap
Първи впечатления: Mercedes-AMG GT R – повелителят на Зеления ад

27
дек.
2016

585 к.с., 700 Нм: AUTO BILD направи няколко бързи обиколки с Mercedes-AMG GT R

Card image cap
Продължителен тест на Mercedes E 350 CDI T: задоволителната звезда

14
юни
2017

100 000 км с Mercedes E 350 CDI: истинско блаженство? Почти, защото до края на продължителния тест нямаше сериозни проблеми. Но истинското съвършенство в детайлите изглежда по друг начин

Card image cap
Винаги може и по-бързо!

25
мар.
2017

1500 к.с., 1600 Нм, 420 км/ч максимална скорост – Bugatti Chiron е суперлатив на колела. AUTO BILD тества суперспортиста

Card image cap

В последния брой:

Архив >