Hyundai i30 N Fastback: най-наточеният гръб от Южна Корея


6
май
2019

FASTBACK? Звучи като Mustang, а не като корейска „бегачка“. Но новият седан вариант на дебютиралия преди година хот хеч Hyundai i30 N няма много общо с американския мускулест автомобил – освен това, че има четири колела и волан. Вместо внушителни V8 мускули i30 Fastback N използва по-меки умения: започваме от сполучливите линии на три сантиметра по-ниската и дванадесет сантиметра по-дълга каросерия. Тя предлага добра позиция на седене върху удобните спортни седалки, като в сравнение с хечбека вместимостта на багажника е увеличена (максимум 1351 спрямо 1301 литра) –Fastback N знае как да се хареса. Представи се убедително и по време на първите ни тестове на Канарските острови – по пътища с много серпентини.

Тестваме разполагащата с 275 к.с. Performance версия (базовата е с 250 к.с.) и сменяме различните режими на движение от Eco през Normal в Sport и накрая в режим N. От Sport амортисьорите на бездруго достатъчно твърдото окачване се втвърдяват, вследствие на което страничното накланяне в завоите e почти нулево. Управляемостта става напълно подходяща за каране по пистата. N при Hyundai означава „Нюрбургринг“ – тук корейците имат собствен тестов център, където спортните модели получават последната си фина настройка. В режими Sport и N управлението става по-чувствително, което придава спортно усещане, но не подобрява обратната връзка от асфалта. Изкуственият звук на Performance модела също прави шоу – за разлика от предишното тънко гласче на двигателя. 19-цоловите гуми Pirelli P Zero на Performance модела (базовият вариант е с 18-цолови джанти) вече са загрели и направо захапват асфалта.

Благодарение на електронното регулиране на блокажа на диференциала компактният автомобил ускорява енергично и без загуба в сцеплението на излизане от остри завои. Нямаме забележки относно евентуална турбодупка, 2-литровият агрегат ускорява мощно. Завой след завой превземаме планината, превключваме на по-ниска предавка, спираме, завиваме, ускоряваме. Превключването на предавките става прецизно, а при отнемане на газта от ауспуха се чува буботене. По-големите спирачни апарати на модела Performance не си позволяват фадинг, а дозирането им и усещането за педала са чудесни.

Hyundai се управлява директно и леко недозавива само тогава, когато прекалите. Като цяло пътното поведение е безупречно. Нямаме никакви забележки? Напротив! Ниското задно стъкло и големите задни колони ограничават видимостта назад и настрани, а пространството за главите на задните седалки не е за хора, по-високи от 1,80 метра. Затова пък стъклата на задните врати се смъкват до долу.

Извод

Hyundai i30 Fastback N предлага по-голям багажник в сравнение с хечбека, но по-малко пространство за главите отзад и по-лош обзор назад. При идентични динамични характеристики и по-висока цена моделът е алтернатива за феновете на дизайна.

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Добри динамични характеристики, отлична управляемост. Твърдото окачване определено ще ви изнерви във всекидневието. Както например и доста ограничената видимост назад.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1998 см3 • Мощност 202 кВт (275 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 353 Нм при 1450 об/мин Задвижване предно/6-степ. трансмисия • Д/Ш/В 4455/1795/1419 мм • Тегло (празен) 1516 кг • Багажник 450–1351 л • 0–100 км/ч 6,1 сек • Макс. скорост 250 км/ч • Разход 8,2 л А95Н (WLTP) • Емисии CO2 194 г/км • Цена от 67 200 лв. (за Германия)

Още по темата

Card image cap
Новият LS 500h: тествахме японския S-клас

5
апр.
2018

Тихият лукс – именно с това са известни благородните японци от Lexus. Новият LS обаче е доста шумен. V6 хибридният модел обича да повишава тон

Card image cap
Mercedes-AMG SLC 43: грохот под открито небе

18
май
2016

Mercedes-AMG SLC 43 залага на шест вместо осем цилиндъра. Колко AMG в действителност се крие в SLC 43? Ето първите ни впечатления от топмодификацията

Card image cap
Alfa срещу BMW: Giulia – италианската „тройка“

3
авг.
2016

Стига снимки и обещания: първата Alfa на новото време доказва, че наистина е машина за шофиране

Card image cap
Първи впечатления: Mercedes-AMG GT R – повелителят на Зеления ад

27
дек.
2016

585 к.с., 700 Нм: AUTO BILD направи няколко бързи обиколки с Mercedes-AMG GT R

Card image cap
Първи впечатления от обновения Golf с 310 „коня“

28
мар.
2017

С фейслифта си Golf R получава не само десет конски сили повече, но и опционално полусликове и ауспух Akrapovic

Card image cap

В последния брой:

Архив >