Hyundai i30 N Fastback: най-наточеният гръб от Южна Корея


6
май
2019

FASTBACK? Звучи като Mustang, а не като корейска „бегачка“. Но новият седан вариант на дебютиралия преди година хот хеч Hyundai i30 N няма много общо с американския мускулест автомобил – освен това, че има четири колела и волан. Вместо внушителни V8 мускули i30 Fastback N използва по-меки умения: започваме от сполучливите линии на три сантиметра по-ниската и дванадесет сантиметра по-дълга каросерия. Тя предлага добра позиция на седене върху удобните спортни седалки, като в сравнение с хечбека вместимостта на багажника е увеличена (максимум 1351 спрямо 1301 литра) –Fastback N знае как да се хареса. Представи се убедително и по време на първите ни тестове на Канарските острови – по пътища с много серпентини.

Тестваме разполагащата с 275 к.с. Performance версия (базовата е с 250 к.с.) и сменяме различните режими на движение от Eco през Normal в Sport и накрая в режим N. От Sport амортисьорите на бездруго достатъчно твърдото окачване се втвърдяват, вследствие на което страничното накланяне в завоите e почти нулево. Управляемостта става напълно подходяща за каране по пистата. N при Hyundai означава „Нюрбургринг“ – тук корейците имат собствен тестов център, където спортните модели получават последната си фина настройка. В режими Sport и N управлението става по-чувствително, което придава спортно усещане, но не подобрява обратната връзка от асфалта. Изкуственият звук на Performance модела също прави шоу – за разлика от предишното тънко гласче на двигателя. 19-цоловите гуми Pirelli P Zero на Performance модела (базовият вариант е с 18-цолови джанти) вече са загрели и направо захапват асфалта.

Благодарение на електронното регулиране на блокажа на диференциала компактният автомобил ускорява енергично и без загуба в сцеплението на излизане от остри завои. Нямаме забележки относно евентуална турбодупка, 2-литровият агрегат ускорява мощно. Завой след завой превземаме планината, превключваме на по-ниска предавка, спираме, завиваме, ускоряваме. Превключването на предавките става прецизно, а при отнемане на газта от ауспуха се чува буботене. По-големите спирачни апарати на модела Performance не си позволяват фадинг, а дозирането им и усещането за педала са чудесни.

Hyundai се управлява директно и леко недозавива само тогава, когато прекалите. Като цяло пътното поведение е безупречно. Нямаме никакви забележки? Напротив! Ниското задно стъкло и големите задни колони ограничават видимостта назад и настрани, а пространството за главите на задните седалки не е за хора, по-високи от 1,80 метра. Затова пък стъклата на задните врати се смъкват до долу.

Извод

Hyundai i30 Fastback N предлага по-голям багажник в сравнение с хечбека, но по-малко пространство за главите отзад и по-лош обзор назад. При идентични динамични характеристики и по-висока цена моделът е алтернатива за феновете на дизайна.

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Добри динамични характеристики, отлична управляемост. Твърдото окачване определено ще ви изнерви във всекидневието. Както например и доста ограничената видимост назад.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1998 см3 • Мощност 202 кВт (275 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 353 Нм при 1450 об/мин Задвижване предно/6-степ. трансмисия • Д/Ш/В 4455/1795/1419 мм • Тегло (празен) 1516 кг • Багажник 450–1351 л • 0–100 км/ч 6,1 сек • Макс. скорост 250 км/ч • Разход 8,2 л А95Н (WLTP) • Емисии CO2 194 г/км • Цена от 67 200 лв. (за Германия)

Още по темата

Card image cap
Един впечатляващ хибрид

19
апр.
2016

Дойде времето за хибрид от Корея. Представяме ви Hyundai Ioniq. От теста ще научите, че той се е отърсил от типичните болежки на хибридите

Card image cap
Golf атакува в класа на комбитата

1
юни
2017

Обновеният бестселър трябваше да се поизпоти, за да постигне победата

Card image cap
S-клас по американски

28
ное.
2017

Lincoln Continental е луксозна лимузина с високи технологии на борда си. Дали обаче Continental може да се мери със S-клас, Серия 7 и A8? Тествахме модела!

Card image cap
Alfa срещу BMW: Giulia – италианската „тройка“

3
авг.
2016

Стига снимки и обещания: първата Alfa на новото време доказва, че наистина е машина за шофиране

Card image cap

В последния брой:

Архив >