Hyundai i30 Fastback: шикозното купе с четири врати 

Hyundai допълва гамата на i30 с 4-врато купе. Дали Fastback е толкова спортен, колкото изглежда? AUTO BILD изпробва новия модел

2401
2018
От две стават три: Hyundai добавя към актуалните видове каросерии (хечбек и комби)  на i30 и купе с четири врати, което корейците наричат „Fastback“. Новата модификация е много елегантна – предницата е преработена, радиаторната решетка е по-изпъкнала, а бронята е получила нови въздухозаборници отдолу, както и нови дневни светлини. Акцентът в задната част включва интегриран в капака на багажника спойлер. Линията на покрива създава динамично излъчване. В сравнение с хечбека, купето е с 30 мм по-ниско, а калниците изпълват 18-цолови алуминиеви джанти.
i30 Fastback предлага не само красива визия: интериорът е удобен и комфортен за дълъг път – преди всичко на първия ред. Прецизното кормилно управление увеличава комфорта за водача, като не е прекалено спортно, а само с добра обратна връзка.
Използваните в кокпита материали оставиха у нас много позитивно впечатление – никъде не срещаме твърда пластмаса като при някои конкуренти, избраните цветове са приятни, а на пръв поглед качеството е много добро. Голямата навигация,  разположена високо, се вижда идеално при шофиране. Багажникът с голям капак, отварящ се високо, разкрива достъп до голям багажник – с обем от 450 до 1351 л.
Естествено, заради „купевидната“ каросерия има някои ограничения. Благодарение на междуосието от 2,65 м за пасажерите отзад има достатъчно място за коленете и
раменете. Разбира се, линията на покрива не осигурява много пространство за главите при по-високи пасажери. А малкото задно стъкло не осигурява добра видимост назад.
Освен развиващия 140 к.с. 1,4-литров турбобензинов двигател Hyundai предлага и 3-цилиндров със 120 „коня“ – надали обаче той ще съответства на спортния облик. На хартия 1,4-литровата модификация изглежда много пъргава: максималната скорост от 208 км/ч е високо постижение, но 9,2 секунди за спринта 0-100 определено не са впечатляващи в наши дни. Ако искате да се придвижвате пъргаво с този Hyundai, ще се налага да превключвате много често – въпреки максималния въртящ момент от 242 Нм. Ако искате само да намалявате преди кръговото и после директно да ускорявате, няма да ви се получи – ще трябва да „върнете“ предавка. Значително по-спокойно ще ви бъде, ако изберете скоростната кутия с два съединителя. Превключвате на Sport и ще се наслаждавате истински на „ездата“. Иначе турбобензиновият агрегат създава много приятно усещане – защото работи култивирано и тихо. А разходът? Hyundai обявява 5,5 л, но след 150 км бордовият компютър на нашия тестови автомобил отчете 7,7.
Дори в базовата версия има цял набор асистиращи системи – например функциите за автоматично спиране до 75 км/ч, за следене на лентата и за дългите светлини. По желание на клиента могат да бъдат добавени още електронни помощници – от разпознаване на пешеходци до асистент за напречния трафик.
Teхнически данни на  Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 
Двигател: 4-цил. с директно впръскване и турбо • Работен обем: 1353 куб.см • Макс. мощност: 103 кВт (140 к.с.) • Maкс. въртящ момент: 242 Нм • Макс. скорост: 208 км/ч • Ускорение 0-100 км/ч: 9,2 сек • Трансмисия: 6-степ. ръчна • Задвижване: предно • Разход: 5,5 л/100 км

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин