Тест » Hyundai i30 Fastback: красивият гръб също впечатлява

Hyundai i30 Fastback: красивият гръб също впечатлява

0805
2018

НАРИЧАТ ГО FASTBACK. В превод – бърз гръб. В проспекта ласкателно се говори за Coupé въпреки четирите врати. След това обаче Hyundai отваря големия си стъклен капак – и се разкрива като практичен хечбек. Третият i30, след версията с пет врати и комбито, не е Fastback, а почти комби. Един от тези разнообразни седани, които шикозно са опаковали солидно количество полезна стойност. Некоронованият владетел на тази дисциплина е Škoda Octavia – веднага се качваме в него, за да направим сравнение.

Дали корейците не са гледали от Golf? Не, те се справят дори по-добре: мониторът е достатъчно високо разположен

Колко е просторно. Това се казва задна седалка. Високи врати, място във всяка посока, големи прозорци – именно това харесват семействата и возещите се в такси. Škoda е не само най-просторният компактен автомобил, но и доста по-широк от Hyundai. В „корееца“ коленете ти опират в облегалката на предната седалка, а заради по-ниската линия на покрива при качване и слизане може да се сдобиеш с цицина на главата. А съботата е ден за спорт: касите с напитки се вдигат с десет сантиметра повече, отколкото при товарния ръб на Škoda, а багажникът побира две чанти по-малко. Харесаха ни големият товарен отвор и равният под при сгънати задни седалки.

Какво има тук за мрънкане? Единствено това, че ниско разположеният монитор отвлича погледа на водача

Дали Fastback на Hyundai накрая няма да се окаже повече Coupé? Не, по-скоро е по-къс, докато Octavia се доближава до средния клас и се нуждае от по-големи места за паркиране. При допълнително ограничената видимост назад водачът на Škoda би се нуждаел от камера за заден ход, каквато има серийно в Hyundai.

След сгъване на седалките се получава равна товарна повърхност, а ниският покрив ограничава видимостта

Когато седнете зад волана, се оказва, че Hyundai и Škoda са доста близко един до друг. Нищо чудно – моделите са сред най-добрите в класа. Просторни, с удобни седалки с голям диапазон на регулиране. И най-вече с логично управление на кокпита. Особено i30 притежава кокпит, който предпочита перфектното управление пред модерната електроника. Недостатъкът: трафик информацията в реално време е възможна само чрез смартфона, а гласовите команди са само частично възможни. WLAN пък изобщо липсва. Но ако сте готови да се откажете от всичко това, можете да очаквате най-голяма надеждност – както стана ясно от продължителния тест на AUTO BILD. Една идея по-модерна е задвижващата техника на Škoda. 1,5-литровият мотор, който с цел икономия изключва два от цилиндрите си при частично натоварване, е с 10 к.с. повече, спринтира по-бързо и вдига повече на магистралата. Не е кой знае какво, но все пак Škoda прави впечатление на по-пъргава. Затова пък двигателят на „чеха“ е по-шумен.

Този багажник е толкова дълбок и голям, че се получава ехо. Нисък товарен под, но и стъпало в багажника

А колко култивиран е този на Hyundai! 1,4-литровият турбоагрегат работи толкова спокойно и тихо, че при скорост 180 км/ч се чува единствено леко свистене от предната колона. При същата ситуация Octavia вдига повече шум, но и вози по-комфортно. Тестовият автомобил бе оборудван с адаптивни амортисьори (DDC), които променят характера си с натискане на бутон: в режим Sport моделът вози стегнато и притежава образцова динамика. Hyundai е с по-стегната базова настройка на окачването – така по-твърдите удари вследствие на лошата настилка се предават спортно към пасажерите. Трансмисията и управлението му са прецизни, като последното има доста добра информативност въпреки по-големия волан. Корейците демонстрират повече старание при динамиката – също както и при качеството и изработката: накъдето и да хвърлиш поглед, всичко е перфектно направено и няма никакво тракане и скърцане при движение по лоши пътни настилки. Иначе сме свикнали i30 да има по-доброто серийно оборудване – в случая с камера за заден ход, сензори за паркиране и безключов достъп в ниво Premium. Но не сме очаквали и LED фарове без доплащане – при Škoda те се доплащат. Накрая Fastback се оказва по-модерният и по-разнообразен i30, докато Octavia си остава най-големият в своя клас. Hyundai е Fastback, а Škoda – почти среден клас.

Извод

Накрая Hyundai се оказа повече Fastback отколкото седан: по-къс, по-лек, по-маневрен и по-фино оборудван в сравнение с по-голямата Octavia. Škoda си остава практичен компактен модел, а Hyundai – по-ексклузивният i30.

Fastback с по-ниската муцуна е с 1400 лева по-скъп от i30 хечбек (за Германия). Škoda не предлага такава версия на модела

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ