Hyundai i30 срещу Skoda Octavia: кое комби е по-добро? (ТЕСТ)


5
май
2021

ТОЙ Е ЕДИН ОТ ОНЕЗИ тихи „типове“, които заслужават респект. Които се представят добре във всяка една дисциплина, проправяйки си път напред с акуратност и креативност. Škoda Octavia оставя голямото шоу на другите. Той е спокойният талант без слабости, скромен и без да се набива на очи. Hyundai i30 е от същата категория, но никога не му достигаха решаващи точки, за да изпревари чешкия „майстор“.

Според „корееца“ обаче най-новият фейслифт на появилото се на пазара през 2017 г. трето поколение трябва окончателно да пренареди картите. При външния вид новата каскадна радиаторна решетка маркира по-високото самочувствие. На дължина от 4,59 метра „кореецът“ със стилни линии и скосена задница изглежда доста добре. Това обаче едва ли ще смути огромното его на чешката дъщерна компания на VW.

Появилата се през тази година на пазара Octavia е свежа, като с ръбест и изчистен език на формите залага на лесно разпознаване и на непреходен дизайн, който няма скоро да излезе от мода. Това важи и за интериорното пространство. Повече място и усещане за простор като в Octavia в момента никой не може да изтръгне от дължина 4,69 метра. Дори и само трите сантиметра повече по отношение на широчината в сравнение с i30 са оползотворени доста ефективно: ако слезете от Hyundai и се качите в Škoda, ще се почувствате като в един клас по-нагоре.

Ергономични седалки с кожена тапицерия в Octavia – хубаво, но скъпо (опция)

Същото важи и за избора на материали и за изработката. Макар и от Hyundai да са наваксали значително и да са оборудвали i30 с висококачествена пластмаса, тук веднага си проличава истинската разлика вследствие на възрастта. Все пак новият 10,25-инчов централен монитор е убедителен по отношение на управлението и усещането. С него се работи интуитивно, той не поставя водача и пасажерите пред решаване на загадки. За разлика от Škoda, чиято разработена от концерна майка VW система изисква мъчително изучаване и време за свикване.

Докато навремето управлението на кокпита подхождаше чудесно на практичната философия на Octavia, новата система ще накара хората, които не са компютърни специалисти, да се насочат към базовия модел. С оглед на класическите комби добродетели той не предлага никак малко. Тъй като предлагащият вместимост на багажника като модел от високия клас i30 със своите от 602 до 1650 литра е „надцакан“ от товарния обем на Octavia – от 640 до 1700 литра. Това, че по-големият товарен обем в случая не носи допълнителни точки, се дължи на системата за даване на точки на AUTO BILD, която при тези обеми не предвижда диференциране.

Висококачествено работно място в Octavia. Управлението на кокпита е нетипично сложно. При движение по лоша пътна настилка вътре се чува скърцане
По-благородни материали, дигитални уреди и 10,25-инчов централен монитор като отличителни белези на фейслифта

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин