2021
ИЗОБРАЖЕНИЕТО на малката платноходка в кокпита не само буди копнеж по следващото лято, но и пести пари. Тогава Hyundai се превръща в „лодка“ и се рее с „отцепен“ от задвижващата система двигател из града. С включена предавка и без да сте натиснали педала на съединителя. При това няма значение дали почитателят на реенето се насочи към бензиновия или към дизеловия двигател, и двата варианта са оборудвани с трансмисията iMT – също както и с 48-волтова електрическа система. И това беше по отношение на приликите. Разполагащият със 136 к.с. двигател със самовъзпламеняване е шумен и ръмжащ след студен старт и се успокоява едва след няколко километра, докато 1,5-литровият бензинов мотор със 159 к.с. работи приятно тихо. Той изпреварва дизела и при динамичните характеристики, спринтирайки за 8,4 секунди до темпо 100 км/ч – с 2 секунди по-бързо от дизела.
Навремето дизеловата фракция умело компенсираше подобни стойности с по-голям максимален въртящ момент и убедителна еластичност, но и това вече е в миналото: с 253 спрямо 280 нютонметра бензиновият мотор отстъпва минимално. При него по-смущаващото е синтетичното разгръщане на мощността. Обратната връзка през педала на газта е толкова автентична, колкото и при конзола за компютърни игри, тоест по-лоша в сравнение с тази на CRDi, който комуникира доста добре със своя водач. По-високата с 4700 лева (по данни за Германия) цена в сравнение с бензиновата версия определено не си струва. Още повече че единственият му недостатък може да се компенсира с автоматичната трансмисия за 3800 лева. Иначе той е по-бърз, немного по-лаком, значително по-изгоден и преди всичко много по-спокоен. По-тихо е само истинското реене по водата.
Модерни машини
С 48-волтовата бордова мрежа и електронно управляемия съединител и двата варианта на i30 са в крак с времето. Категорично предимство по отношение на разходите за бензиновата версия.
Победител: бензиновият
CRDi уютно „мърка“ встрани, след като си струва едва от пробег 30 000 километра, и освен това е по-шумен и по-бавен. Бензиновият двигател прави почти всичко много добре, като също предлага висок потенциал за икономия.