Hyundai i20 N: атака от Корея срещу Polo GTI и Fiesta ST


11
февр.
2021

Новият Hyundai i20 N иска да разбърка картите в класа на малките автомобили. След като корейците постреснаха конкуренцията с по-големия i30 N, спортната версия на i20 също се готви да атакува VW Polo GTI и Ford Fiesta ST. Показателите на новия модел определено ще зарадват почитателите на „хотхечовете“.

Базовата цена на i20 N вероятно ще бъде под 50 000 лева

Новият i20 N ще генерира 204 к.с.и максимален въртящ момент до 275 Нм, предавани към предните колела посредством 6-степенна ръчна скоростна кутия. Но не само динамичните показатели са силно конкурентни, малкият N модел ще бъде атрактивен и от финансова гледна точка. Все още няма официална базова цена, но AUTO BILD очаква, че i20 N в Германия ще стартира от около 24 000 евро.

С червени акценти N-моделът изглежда още по-агресивно от N Line

Дизайн: i20 N не е дискретен

Визията на i20 N e всичко друго, но не и сдържана. Големите брони подчертават спортния външен вид – и с тях автомобилът изглежда по-широк. Червените акценти и голямата радиаторна решетка с кариран флаг са финалните акценти в агресивното оформление на предницата. За разлика от Polo GTI и Fiesta ST, i20 N може да бъде разпознат още на пръв поглед като спортна версия. В профил доминират N-праговете с червена декорация и 18-цоловите алуминиеви джанти. Pirelli разработи специално за модела гуми P Zero. Зад джантите се крият по-големите спирачни дискове (вентилирани, с диаметър 320 мм отпред). Червените спирачни апарати подчертават спортния характер. Отзад i20 N също не се стреми да крие спортната си натура. Отгоре надолу разликите спрямо стандартния i20 са, както следва: спойлер за покрива, масивна броня с дифузьор и централно разположена триъгълна светлина за мъгла като при i30 N, комбинирана с овален ауспух от дясната страна.

Червеният бутон за стартиране върху волана ни кара да искаме повече! Но ще трябва да изчакаме до първия тест на пътя…

Интериорът сякаш ви подтиква да търсите пътища с много завои

Интериорът на i20 N също е подчинен на спортния характер на модела. Черен таван, тъмни цветове – а водачът и пътникът отпред са разположени на идеално обгръщащите телата спортни седалки с вградени подглавници. Кръглият спортен волан с добре познатите бутони N като при i30 N и лостът на 6-степенната скоростна кутия „лягат“ удобно в ръцете и сякаш ви подтикват да се гмурнете по завоите на някой планински път. Освен това i20 N предлага няколко Gadgets. Например в дигиталното табло има сигнална светлина за превключване, Launch Control съдейства за максимално бързо потегляне, а Revmatch асистира с междинна газ при смяна на предавките.

Както при i30 N, параметри като звук, реакции на кормилното управление и реакции на газта могат да бъдат управлявани с помощта на графика, приличаща на паяжина.

Функцията, позволяваща спиране с левия крак, т.е. едновременно подаване на газ и спиране при изключена ESP, ще зарадва професионалните и полупрофесионалните състезатели – защото при обикновените автомобили от съображения за безопасност при натискане на двата педала мощността на двигателя автоматично „секва“. И тогава на централния монитор – както при i30 N – параметри като звук от генерацията, реакции при натискане на газта, намеса на ESP и чувствителност на кормилното управление могат да се комбинират свободно, така че да можете да адаптирате i20 N точно според вашите предпочитания. И да не забравяме: практичните качества на стандартния i20 са запазени. Обемът на багажника на i20 N остава 351 литра.

Изпускателната тръба на i20 N, разположена отдясно, е разделена на две части отвътре.

Механичен блокаж на диференциала като екстра

За да може i20 N да превозва пътници и багаж възможно най-бързо, специалистите в N GmbH са поработили доста върху базовата машина. Усилващите елементи на каросерията в предната част, преработените оси и спортното окачване с различни амортисьори и пружини са също толкова важни за i20 N, колкото и механичният блокаж на диференциала. Споменатата по-горе спирачна система е значително по-голяма от тази при обикновения i20, а от Pirelli специално са адаптирали гумите си за i20 N.

i20 N се задвижва от 1,6-литров двигател с турбо GDi с шестстепенна ръчна скоростна кутия (6MT). Този двигател е първият от ново поколение в европейски модел на Hyundai и осигурява максимална мощност от 204 к.с.и максимален въртящ момент от 275 Нм. Със своите 1190 кг тегло, точно както i20 Coupe WRC, съотношението мощност/тегло е едно от най-добрите в класа. Изцяло новият i20 N осигурява максимална скорост от 230 км/ч и може да ускори от 0 до 100 км/ч само за 6,7 секунди.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >