2016
От моторния отсек на Hyundai i20 Active се чува бодър звук: там работи новият 1-литров турбодвигател. С него мини SUV-ът се вписва идеално в новата мода на автомобилостроенето – с офроуд елементи по каросерията, увеличен клиренс и дори три цилиндъра. Двигателят T-GDI от линията Kappa се предлага в две степени на мощността (100 и 120 к.с.), винаги с максимален въртящ момент 172 Нм. Koeто е с 30 процента повече, отколкото при досегашните 1,4- и 1,6-литрови „атмосферки“, които турбомашината постепенно трябва да замени. AUTO BILD изпробва модификацията със 120 к.с.
Само най-чувствителните познавачи ще усетят леките вибрации на 3-цилиндровия мотор – например при чакане на светофар. Типичният звук на три гърла постоянно се чува при ускорение, но след първите километри няма да ви притеснява. Моторът има своите качества: развърта се бързо, максималният въртящ момент от 172 Нм се постига рано, полезният работен диапазон започва от 1500 об/мин. Tака ще имате чудесна тяга за всекидневно шофиране.
Но: когато натиснете педала до пода, ще усетите малка изненада. Ходът е къс – затова човек не трябва да очаква големи резерви. 120-те конски сили, упоменати в техническите данни, правят впечатление на повече при субективното усещане. Предавателните числа на 6-степенната ръчна трансмисия са подбрани идеално. При 110 км/ч на магистралата оборотите са 2500, до 4000 колата изобщо не е прекалено шумна.
Извод
Малкият задвижващ агрегат гарантира съвсем прилична динамика. Тягата му е напълно достатъчна за малък автомобил, а разгръщането й e съвсем равномерно. Ако и турбодвигателят е по-икономичен от старите атмосферни, значи мисията е успешна.