2018
Още при първия контакт с малкия Hyundai става ясно, че стажантските години на корейците са отминали, а Getz е вдъхващо доверие и стабилно стоящо на колелата си превозно средство. Това впечатление се запазва и при по-внимателен оглед, при който също не се откриват сериозни недостатъци в смесицата от миниван и класически автомобил от малкия клас. Мерило за степента на задоволството на клиента е и съдържанието на пощенската кутия за оплаквания на АUТО BILD – в нея има точно три читателски писма, отнасящи се за произведени през 2002 и 2003 г. екземпляри. Едното се отнася за дефект в лаковото покритие, а в другите две собствениците коментират невъзможността за постигане на обявения за модела на Hyundai с обем на двигателя 1100 куб. см разход на гориво от 5,8 л/100 км. Критичните бележки в тази насока са основателни, защото ние също не успяхме – както при първия тест през 2002 г. (6,8 л/ 100 км), така и при продължителния тест, при които честото движение по магистрални отсечки пoкaчи разхода до незавидните за автомобил от този калибър 8,3 л.
За утеха може да се каже, че всички използвани в модела двигатели се задоволяват с бензин 92Н – разбира се, с изключение на дизела, който обогати палитрата от август 2003 г. Той бръмчи малко дрезгаво с трите си цилиндъра, но ниските оборотни режими, в които работи и добрата тяга при ускоряване го правят доста подходящ за пътуване на дълги разстояния – нещо, което не може да се каже за доста шумните бензинови агрегати на Getz. За съжаление и моторът на версията Getz CRDi демонстрира две типични за всички модерни турбодизели слабости – понякога системата за директно впръскване Соmmоn Rail страда от течове в горивопроводите с високо налягане, а в изолирани случаи турбокомпресорите имат проблеми с лагерите.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА HYUNDAI GETZ В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Затова пък корейските производители са решили блестящо проблема с ангренажния ремък – европейският „убиец на на двигатели No.1“. При всички агрегати на Getz той задвижва разпределителния вал (два при 1,6-литровия мотор), без да създава абсолютно никакви проблеми. Малкото на брой смущения при Getz са предимно от второстепенен характер- например уплътнението на картера, което не успява да удържи желанието на моторното масло да излезе навън или съединителят, чийто тесен диапазон на настройка между приплъзване и нежелание за отцепване на дисковете изисква намесата на изключително квалифициран и опитен монтьор.
Въпреки поцинковането на каросерията, тук-там се среща минимално количество ръжда
Според Hyundai поцинковането на 90 % от каросерията на Getz е решило проблемите с ръждата. Изглежда предната носеща греда на двигателя е част от останалите 10 %, тъй като при използвания за снимките автомобил корозията е засегнала забележимо зоната, в която попадат изхвърляните от предните (задвижващи) колела дребни камъчета. Ръждивокафявият цвят преобладава и при изпускателните уредби с около двугодишен период на експлоатация, а за алуминиевите дeтайли в моторния отсек е характерен по-скоро белият цвят на алуминиевия окис.

Още няма достатъчно пълна статистика за издръжливостта на окачването, но досега ние не сме чули за някакви проблеми в това отношение.
Жертва на окисляването понякога стават и електрическите контакти – точно такъв бе случаят със сервизната кампания на Hyundai, при която бяха призовани регистрираните в Австрия Getz. Оказва се, че лугата по заснежените алпийски пътища може да доведе до прекъсване на електрически вериги, отговорни за действието на системата ABS. Подобен проблем не е дреболия, но от една страна бе успешно отстранен с тази акция, а от друга изглежда нищожно малък в сравнение с проблемите, с които се сблъскват продуктите на някои от европейските производители.
Затова може с право да се каже, че търсещите надеждност вече не са принудени да преминават задължително в японския лагер. Hyundai Getz е нагледно доказателство, че корейците също предлагат безгрижие…

Задвижващият алтернатора ремък има
славата на сериозен звуков дразнител – не само при нашия тест-автомобил.

Getz е сравнително нов модел автомобил и при него гумените тампони все още не са се износили достатъчно, за да създават проблеми. Да видим какво ще покаже бъдещето…

Загубите на масло често се дължат на недостатъчно затегнат маслен филтър. Едно леко дозатягане с ръка е достатъчно за елиминиране на теча.

И при Getz стъклата са залепени и изключително скъпи за подмяна. Затова е важно да проверите внимателно за повреди преди покупката.