Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT: седан с доза финес

1212
2016

Най-новото поколение на Elantra е далеч от нискобюджетен седан

Този хищен поглед ми напомня на нещо… Май на Jaguar XE? Да, в днешния автомобилен свят разликите между отделните модели започват да се размиват все повече и повече. И въпреки това… ако приличаш на Jag, определено не си безличен. С острите си предни светлини новата Elantra на Hyundai сякаш открито заявява, че има претенции да бъде повече от бюджетен модел с голям багажник. Всъщност тестваната от нас топмодификация Premier (със система за следене на мъртвата зона, въздушна възглавница за коленете на водача, камера за заден ход, отопление и вентилация на предните седалки и др.) с 1,6-литров дизел и 7-степенен автоматик с два съединителя беше доста далеч от „бюджетна“ – с цената си от… 57 990 лева! Но спокойно – ако искате да имате Elantra, може да се справите и с доста по-малко пари. Срещу 34 990 лева получавате базовата модификация с 1,6-литров бензинов агрегат и ръчна скоростна кутия. И при нея ще се радвате на достатъчно място както на първия, така и на втория ред места, на приличен багажник (458 л), на приятна возия, а и ще разполагате с климатик – макар и неавтоматичен.

Под изпипания дизайн на задната част се крие багажник с обем 458 литра

Евтина пластмаса? Напротив – използваните в интериора материали правят впечатление на качествени. Учудващо, но дисплеят на инфотейнмънт системата Infinity (само в ниво Premier) не може да ви помага с намирането на желаната дестинация: защото навигация за модела изобщо не фигурира в ценовата листа. Шумоизолацията е на много добро ниво: дори при динамично шофиране по магистрала в купето е тихо, звукът на дизеловия двигател не се натрапва. Задвижващият агрегат, генериращ максимално 136 к.с. и 300 Нм, работи идеално в комбинация с пъргавата DCT-трансмисия. Е, вероятно на жадните за високоскоростни преживявания ще им липсват „перата“ за превключване от волана… И може би, ще жадуват за версията SR Turbo с 204 конски сили – която за съжаление не се предлага на нашия пазар (към момента).

Интериорът е прегледен, а използваните материали са качествени… какво повече му трябва на човек? Може би, навигация…

Извод

В последното си издание Elantra прави впечатление на „зрял“ модел, който отразява напълно стремежа на Hyundai за по-високо позициониране на марката. Комбинацията от удобна каросерия, мощен и икономичен мотор и бърз автоматик с два съединителя почти не оставя място за критика.

Технически данни

Двигател 4-цил. турбодизел, отпред напр. • Работен обем 1582 куб.см • Макс. мощност 100 кВт (136 к.с.) при 4000 об./мин • Макс. въртящ момент 300 Нм при 1750-2500 об./мин • Макс. скорост 190 км/ч • 0–100 км/ч 10,1 сек • Задвижване предно/7-степ. трансмисия с два съединителя• Резервоар 50 л • Д/Ш/В 4570/1800/1450 мм • Обем на багажника 458 л • Тегло 1345 кг • Разход EU-Mix 4,1 л дизел/100 км • Емисии CO2 109 г/км • Цена: от 42 990 лв.

 

В топверсията си Premier Elantra предлага дори и отопляеми задни седалки – но щедрото място на втория ред е серийно за всички модификации

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин