2021
Ванове са умиращ клас автомобили. Поне в Европа, където те бяха почти изцяло заменени от SUV-ове. В Китай oбаче нещата изглеждат по различен начин, там класическите ванове са изключително популярни. В милиардната страна Hyundai иска да спечели пазарен дял с новия Custo. Корейците представиха модела с тийзър на собствения си Weibo-канал преди официалната премиера.
Тийзърите представят ван с атрактивно оформление. Предната част на Custo е като при Tucson, с голямата решетка с едра „мрежа“ и „скрити“ дневни светлини. За разлика от SUV-а, ванът има отделни фарове. Отстрани се виждат големи плъзгащи се врати, отстрани доминират изразени извивки. Отзад впечатление правят надписите на Hyundai и привлекателната светлинна лента с C-образни краища в стил Volvo. Hyundai все още не показва интериора на Custo, но със сигурност трябва да има до седем места.

Eлементи, напомнящи за кросоувър
Още преди официалните тийзъри в интернет се появиха снимки на серийния Custo. Китайското министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT) публикува снимки на вана, което се е случвало и с други марки в миналото. Причината: производителите трябва предварително да предоставят на министерството снимки на нов модел за хомологация, така се случва и с Hyundai Custo. На кадрите се виждат изразени защитни елементи за дъното на автомобила и пластмасови вежди на калниците, които му придават нотки от дизайна на кросоувър.
Размерите са по-компактни от тези на Staria
Това, което MIIT също разкри, бяха някои цифри. Custo ще бъде предлаган с 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с мощност 167 к.с. Размерите: 4950 мм дължина, 1850 мм ширина, 1734 мм височина и 3055 мм междуосие. Това го прави малко по-компактен от новата Kia Carnival и значително по-къс от Hyundai Staria. Последният ще се конкурира с VW T7 и ще бъде предлаган и в Европа. От 2022 г. Custo почти сигурно ще се предлага само в Китай, където трябва да бъде позициониран в по-ниския ценови сегмент.

Извод
Ванове като Hyundai Custo демонстрират, че дори заклеймените за скучни ванове могат да бъдат атрактивни. Този автомобилен сегмент обаче умира в Европа, поради което Custo ще бъде продаван само на китайския пазар. А това жалко, защото с модели като този пътищата на Стария континент биха изглеждали по-пъстри.