Hyundai твърдят: тъчскрийните изнервят хората

1311
2024

Подобно на Toyota, Hyundai е един от малкото производители на автомобили, които все още не са премахнали напълно традиционните превключватели и бутони от своите автомобили. Дори в най-новите модели все още можете да намерите значителен брой класически превключватели. Всъщност сегашните Ioniq 5 и Tucson имат повече физически бутони и превключватели от преди. Ново проучване на компанията показва, че хората са склонни да предпочитат истински бутони за често използвани функции. Неочаквано, нали?

Отначало Hyundai са били впечатлени от революционната информационно-развлекателна система на Tesla. Както е известно, почти всички функции са вградени в голям екран. В един момент обаче южнокорейците осъзнават, че вкарването на почти всички работни функции в един дисплей не може да бъде най-доброто решение.

Вероятно сте го чували и преди: навигирането в менютата на тъчскрийна за задаване на температурата или регулиране на основните функции може да ви разсее по време на шофиране. За разлика от това, с физическите циферблати и бутони, които винаги са на едно и също място, водачите могат да разчитат на моториката си и да не откъсват очи от пътя.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Като цяло не сме против сензорните екрани, но някои елементи на управлението на кокпита трябва да са незабавно достъпни. Ако Hyundai повтори това проучване в световен мащаб, резултатите вероятно ще бъдат относително сходни. Някакси здравият човешки разум просто подсказва, че изпълнението само с тъчскрийн не е идеалното решение.

Големите дисплеи могат да отвличат вниманието и да представляват рискове за сигурността. Да се работи с тъчскрийн по време на шофиране принципно е трудно, а физическите бутони са по-лесни за докосване и усещане.

Въпреки че производителите на автомобили никога не биха го признали, счетоводителите на компаниите са щастливи, когато физическите бутони и превключватели са елиминирани. Използването на един и същ дисплей в множество модели е чудесен начин да спестите разходи. В допълнение, екраните без допълнителни бутони са по-евтини от решение, при което голям брой бутони трябва да бъдат интегрирани в централната конзола и арматурното табло. Но винаги помнете: може да бъде и по-лошо. Tesla дори са интегрирали селектора на трансмисията в екрана.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв